Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Komputer w procesie kształtowania umiejętności klu

28-02-2012, 14:10
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714249
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 9   
Koniec: 30-01-2012 10:02:45

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2008
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 224
Format: 16x23 cm
Rok wydania: 2008
Oprawa: oprawa broszurowa



Komputer w procesie kształtowania umiejętności kluczowych

Tomasz Huk

Ideą przewodnią książki jest prezentacja, analiza i wskazanie znaczenia koncepcji edukacji skupionej na kształtowaniu umiejętności kluczowych. Wymaga to odmiennych podejść do procesu organizacji nauczania oraz nowych kompetencji nauczycieli. Podejście to umożliwia w konsekwencji osobom młodym przygotowanie się do dalszej nauki oraz dorosłego życia i podjęcia pracy zawodowej. Osobom dorosłym zapewnia możliwości rozw?ania i aktuali­zowania ukształtowanych umiejętności poprzez korzystanie z oferty edukacji ustawicznej w tworzącym się społeczeństwie wiedzy.

Umiejętności kluczowe dotyczą:

- planowania, organizacji i oceny własnej nauki,

- komunikowania się i współdziałania w zespole,

- twórczego rozwiązywania problemów,

- wykorzystania informacji i posługiwania się technologią informacyjną,

- połączenia wiedzy z praktyką,

- rozwijania zainteresowań i sprawności umysłowych oraz rozwiązywania kon?iktów.



Spis treści:

Słowo wstępne

Wstęp

Rozdział 1. Kompetencje kluczowe a umiejętności
1.1. Edukacyjny wymiar pojęcia „umiejętności”
1.2. Kompetencje kluczowe w systemach edukacyjnych krajów Unii Europejskiej
 
Rozdział 2. Miejsce komputera w teoriach kształtowania umiejętności
 
2.1. Kognitywne teorie nauczania
   2.1.1. Teoria rozwoju poznawczego dziecka Jeana Piageta
   2.1.2. Kognitywny model Lwa Wygotskiego
   2.1.3. Koncepcja procesu nauczania – uczenia się Seymoura Paperta
2.2. Aspekty społeczne i kulturowe w teorii uczenia się Jerome S. Brunera
2.3. Teoria nauczania programowanego
2.4. Teoria równoległego i rozproszonego modelu przetwarzania informacji
2.5. Teoria wielostronnego kształcenia
2.7. Style uczenia się i nauczania
   2.7.1. Style uczenia się
   2.7.2. Style nauczania
 
Rozdział 3. Identyfikacja umiejętności kluczowych na drugim etapie kształcenia w szkole podstawowej
3.1. Planowanie, organizacja i ocena własnej nauki
3.2. Umiejętność komunikowania się
3.3. Współdziałanie w zespole i praca w grupie
3.4. Twórcze rozwiązywanie problemów
3.5. Wykorzystanie informacji i posługiwanie się technologią informacyjną
3.6. Połączenie wiedzy z praktyką
3.7. Rozwijanie zainteresowań i sprawności umysłowych
3.8. Rozwiązywanie konfliktów
 
Rozdział 4. Komputerowe wspomaganie kształtowania umiejętności kluczowych
w szkole podstawowej

 
4.1. Rodzaj sprzętu komputerowego
4.2. Cechy i funkcje oprogramowania edukacyjnego
 
Rozdział 5. Metodyczne aspekty nauczania informatyki w szkole podstawowej
5.1. Analiza podstawy programowej z informatyki w szkole podstawowej
5.2. Metody wykorzystywane w nauczaniu informatyki w klasach IV–VI
5.3. Ocena i pomiar umiejętności kluczowych uczniów
5.4. Charakterystyka uwarunkowań związanych z kształtowaniem umiejętności kluczowych
 
Rozdział 6. Planowanie i przygotowanie procesu kształtowania umiejętności kluczowych

Rozdział 7. Edukacyjne postulaty w procesie kształtowania umiejętności kluczowych

7.1 Wnioski praktyczne
 
Bibliografia
 
Wykaz tabel
Wykaz wykresów i rysunków

Wykaz aneksów
 
Aneks 1. Arkusz oceny prezentacji
Aneks 2. Scenariusze zajęć z informatyki w procesie kształtowania umiejętności kluczowych
 
Temat: Prawa i obowiązki użytkownika szkolnej pracowni komputerowej
Temat: Zasady przygotowania prezentacji multimedialnej
Temat: Przydatne strony w Internecie. Wykorzystanie elementów importowanych
Temat: Porządkowanie danych pozyskanych z Internetu
Temat: Pozyskiwanie informacji z wykorzystaniem urządzeń Technologii Informacyjnej
Temat: Zastosowanie poczty i komunikatorów internetowych do przekazu informacji w postaci tekstowej, graficznej, dźwiękowej i wideo
Temat: Wykorzystanie sieci lokalnej w pozyskiwaniu potrzebnych informacji
Temat: Projektowanie i przygotowanie prezentacji multimedialnej
Temat: Pokaz i ocena prezentacji multimedialnej