Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kompresor stereo FMR Audio RNLA

20-01-2012, 21:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 1 169 zł     
Użytkownik skladmuzyczny
numer aukcji: 2040010995
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 69   
Koniec: 18-01-2012 18:33:31

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Czym się zajmujemy
  • sprzedaż instrumentów i akcesorii muzycznych
  • sprzedaż i instalacja nagłośnienia
  • serwis gitar, wzmacniaczy i kolumn
  • obsługa imprez - koncerty, festyny, bankiety, konferencje, komunie, wesela
  • wypożyczanie sprzętu
Kontakt
Telefon:
(12)[zasłonięte]346-18
791-[zasłonięte]-493
Adres e-mail: [zasłonięte]@gmail.com
Gadu-Gadu:
13[zasłonięte]024
Godziny otwarcia
Poniedziałek-Piątek
12:00 - 18:00
Sobota
11:00 - 16:00
Nasze dane
SKŁADMUZYCZNY s.c
R.Majewski & P.Kardas
ul. Skawińska 14
30-066 Kraków
NIP: 679[zasłonięte]296-30
Multibank:
83 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0170002 [zasłonięte] 076755
Opis produktu
Really Nice Levelling Amplifier to szczególnego rodzaju kompresor o charakterystyce dopasowanej do wokalu, gitary basowej, gitar akustycznych oraz miksów stereo. Użytkownicy określają brzmienie RNLA jako "tłuste i klejące". Wielu profesjonalnych użytkowników RNLA twierdzi, że nawet posiadając pełną paletę drogich, vintage'owych procesorów dynamiki, spotykają sytuacje w których to właśnie RNLA sprawdza się najlepiej.

Charakterystyka brzmieniowa RNLA nawiązuje do historycznych początków Really Nice Compressora (RNC). Obwód wzmocnienia pierwszego RNC był oparty na elementach optycznych, co w późniejszych wersjach odrzucono ze względu na koloryzowanie brzmienia. Ostatecznie pomysły z pierwotnej wersji RNC zostały zrealizowane w postaci zupełnie nowego urządzenia. Implementacja różni się nieco od oryginału z 1984 (nie ma tu elementów optycznych), ale brzmienie końcowe jest bardzo podobne.

ZALETY RNLA

Szeroki zakres dynamiki

Mimo wejść/wyjść niesymetrycznych, RNLA oferuje co najmniej 117dB zakres dynamiki, który odpowiada wymaganiom współczesnych systemów cyfrowych i znacząco wykracza ponad możliwości wielu starszych, klasycznych procesorów dynamiki. RNLA posiada próg przesterowania (<3% THD) na poziomie 22.5 dBu.

Wierność

Mimo, że RNLA został zaprojektowany tak aby w sposób dynamiczny "koloryzować" przechodzący przez niego sygnał dźwiękowy, zastosowana elektronika jest neutralna brzmieniowo i została zaprojektowana w taki sposób aby sygnał wyjściowy (mierzony statycznie) był zbliżony do sygnału wejściowego. Każdy kanał został ręcznie dostrojony do poziomu zniekształceń harmonicznych i szumu poniżej 0.005% (THD+N). Nawet te niskie zniekształcenia to przede wszystkim przesterowanie drugiego rzędu - przez wielu uważane za przyjemnie ocieplające brzmienie.

Surowa obudowa

Podobnie jak w przypadku rodzeństwa RNLA - RNC i RNP, zastosowano obudowę 1/3 rack (połączenie tłoczonego aluminium i stali), dzięki czemu pieniądze zaoszczędzone na elementach wizualnych zostały wykorzystane na wyższej jakości komponenty toru audio.

Czytelna grafika panelu przedniego

Chociaż może się to wydawać trywialne, według FMR to poważna kwestia: łatwe rozpoznanie ustawień na urządzeniu przetwarzającym dźwięk jest kluczowe podczas pracochłonnej sesji nagraniowej, gdy realizator musi zwracać uwagę na wiele czynników równocześnie. Zdaniem producenta ciemny tekst na jasnym tle zapewnia najlepszą czytelność.

Wejścia i pętle insertowe

Podobnie jak ma to miejsce w przypadku RNC, RNLA wyposażono w niesymetryczne wejścia, które działają również jako pętle insertowe po włożeniu wtyku TRS (stereo jack), dzięki czemu urządzenie można łączyć z mikserami i innym sprzętem zaopatrzonym w inserty. Takie rozwiązanie umożliwia połączenie wejścia i wyjścia RNLA przy pomocy pojedynczego kabla TRS na kanał do miksera lub innego kompatybilnego urządzenia (jak np Really Nice Preamp).

Wyjścia symetryczne

RNLA zaopatrzono w symetryczne, nieróżnicowe wyjścia sygnałowe. Chociaż przez część "zimną" połączenia nie jest przesyłany sygnał (jak ma to miejsce przy połączeniu różnicowym), impedancja obydwu żył jest równa, co zapewnia niższy poziom szumów gdy RNLA jest połączony symetrycznie z innymi urządzeniami.



Precyzyjny wskaźnik redukcji wzmocnienia

Wyjątkowo dokładny wskaźnik redukcji wzmocnienia pozwala na wzrokowe sprawdzenie pracy urządzenia. Chociaż mierniki nigdy nie powinny zastępować użytkownikowi własnych uszu, wskaźnik, który w sposób precyzyjny prezentuje zmiany dynamiki jest o wiele lepszy od takiego, który działa z opóźnieniem lub "zacina się". Dzięki architekturze sterowanej cyfrowo udało się wyeliminować błędy wykrywania poziomów szczytowych typowych dla konstrukcji czysto cyfrowych, zapewniając w rezultacie wierny przekaz dynamiki.

Pełna kontrola nad parametrami

Niektóre procesory dynamiki na rynku nie posiadają pełnej kontroli nad parametrami. W wielu brakuje możliwości ustalenia czasu fazy ataku. Niektóre z nich nie zawierają nawet regulacji proporcji (RATIO), a tym bardziej płynnej regulacji RATIO! RNLA posiada regulację obydwu parametrów zapewniając w ten sposób maksymalną elastyczność. Co więcej, zarówno regulacja ATAKU jak i POWROTU obejmuje szerszy niż w konkurencyjnych urządzeniach zakres. Elementy regulacji na panelu przednim urządzenia sterują wewnętrznym cyfrowym interfejsem RNLA. Dzięki temu: (a) Sygnał audio przetwarzany przez urządzenie nie jest przesyłany do potencjometrów na panelu przednim, co mogłoby wprowadzić wysoki poziom szumu i dźwięk trzeszczących potencjometrów, oraz (b) W urządzeniu zastosowano technikę ciągłego pomiaru proporcji, która w połączeniu z mocnym filtrowaniem cyfrowym zapewnia precyzyjne i powtarzalne parametry kompresji.

Alternatywna krzywa powrotu

Luźno nawiązujący do regulacji "Log/Lin" znanej z urządzeń Valley People Gain Brain II, przełącznik "Log Rel" umożliwia przywrócenie "kopa", który zostałby utracony bez przyspieszenia obwiedni powrotu. Kiedy przycisk ten jest wciśnięty, czas opóźnienia jest przyspieszany zależnie od poziomu tłumienia wzmocnienia. Funkcja ta jest szczególnie przydatna przy miksowaniu bębnów, pozwalając na zachowanie dynamicznego brzmienia instrumentu, ale jednocześnie pozwalając na utrzymanie nad nim kontroli kompresorem.

Pełny bypass

W urządzeniu zastosowano zamknięty przekaźnik (w celu zwiększenia żywotności) do przełączania gniazd wyjściowych RNLA między stopniem kompresującym, a gniazdami wejściowymi, zapewniając w ten sposób pełne pominięcie toru sygnałowego gdy urządzenie jest nieaktywne. Sygnał będzie przesyłany przez RNLA nawet w przypadku awarii zasilania.

Produkowany w U.S.A.

FMR produkuje samodzielnie swoje urządzenia w Austin w stanie Texas ponieważ: (a) Tam mieści się siedziba firmy. Wymagania jakie stawia sobie FMR i standardy firmy są bardzo wysokie. Produkcja na miejscu zapewnia pełną kontrolę nad całym procesem. Wytwarzanie produktów na miejscu umożliwia obniżenie kosztów i ograniczenie wytwarzania odpadów. Dzięki temu RNLA utrzyma z biegiem czasu swoją wartość i zapewni wiele lat bezproblemowej kompresji, (b) W Austin łączy się bogata kultura muzyczna z szeroką paletą firm projektujących i produkujących nowoczesne technologie - dostarczając nieustannej inspiracji FMR w misji łączenia muzyki z technologią, i (c) Filozofia FMR zakłada samowystarczalność w obrębie kraju. Z tego względu w projektowaniu, produkcji i dystrybucji urządzeń FMR uczestniczą przede wszystkim lokalne firmy.

Użyteczny

RNLA został zaprojektowany z myślą o realnych sytuacjach. Jego gałki zostały rozmieszczone tak, aby można było nimi kręcić nie psując jednocześnie pozostałych ustawień. Czcionki i kolory panelu przedniego dobrano tak aby były czytelne nawet z większej odległości i niezależnie od oświetlenia.

Wizualnie wciągający

Nie da się nie zauważyć wielkich czerwonych gałek, które swoim wyglądem wręcz zachęcają do kręcenia...

Elastyczny

RNLA można łączyć z innymi urządzeniami na dwa sposoby - przy użyciu kabli TRS lub TS. Kable TRS pozwalają na połączenie z pętlami insertowymi mikserów wykorzystując jeden kabel na kanał; kable TS znajdą zastosowanie w pozostałych sytuacjach, np. w połączeniu z krosownicą. Gniazdo sidechain oparte jest na połączeniu TRS; aby połączyć je ze znormalizowaną krosownicą, należy użyć kabla insertowego.

WADY

RNLA wymaga zewnętrznego zasilacza

Podobnie jak ma to miejsce w innych produktach FMR, RNLA wymaga z zewnętrznego zasilacza. Takie rozwiązanie zastosowano aby: (a) obniżyć poziom zakłóceń wewnętrznych, (b) obniżyć koszty związane ze zgodnością sprzętu elektronicznego w różnych krajach i (c) aby ułatwić korzystanie z RNLA w innych krajach niż Stany Zjednoczone.
UWAGA, RNLA używa zasilacza prądu zmiennego (AC), czyli innego niż RNC. Zasilaczy tych nie można stosować zamiennie.

RNLA nie jest neutralny brzmieniowo

Mark McQuilken cieszy się opinią człowieka przykładającego dużą wagę do ograniczenia koloryzowania brzmienia przez urządzenia (np. przesterowania). Filozofia firmy w szczególny sposób stawia wierne odtworzenie sygnału nad jego zniekształceniem, niezależnie od tego jak piękne by nie było! Czemu więc firma FMR zaczęła produkować urządzenie, które zniekształca dźwięk? Z dwóch powodów: (1) jest to odpowiedź na liczne prośby klientów, którzy nie mogli znaleźć takiego połączenia cech w urządzeniach innych producentów, (2) RNLA przesterowuje się w przyjemny, użyteczny i w pełni kontrolowany sposób.

Dane Techniczne:

Rozmiar 1/3 x 1U jednostki rackowej
Złącza Lewe/Prawe wejście niesymetryczne 1/4" (TS, lub TRS do połączeń z pętlami insertowymi konsolet)
Lewe/Prawe 1/4" symetryczne wyjście
Wejście sidechain TRS (Czubek = WYJŚCIE, Pierścień = POWRÓT)
Regulacja i wskaźniki
Potencjometry: Próg, Ratio, Czas Ataku, Czas Uwolnienia, Poziom Wyjściowy
Przełączniki: Pominięcie efektu (Bypass), Wybór trybu
Wskaźnik: 8-segmentowy wskaźnik LED redukcji wzmocnienia, 0-16 dB
Tryby
Normalny: Zapewnia szybki atak/powrót
Log Rel: Krzywa obwiedni powrotu jest przyspieszona w celu wyeksponowania transjentów.
Poziom pracy
0.775 Vrms (0 dBu) nominalny przy progu przesterowania +22 dB
1.228 Vrms (+4 dBu) nominalny przy progu przesterowania +18 dB
Poziom szumów
Poniżej -90 dBu w zakresie 20-20k Hz
Zazwyczaj -95 dBu w zakresie 20-20k Hz
Pasmo przenoszenia 10 - 100k Hz ±0.5dB @ 0 dBu
Próg przesterowania +22.5dBu @ 3% THD, 1kHz, przy obciążeniu powyżej 2kOhm
Zniekształcenia
Poniżej 0.1%, bez redukcji wzmocnienia @ 1 kHz, 0dBu
Poniżej 0.5%, 6 dB G.R. @ 1 kHz, 6:1, atak 6,0.0ms, uwolnienie 0.5 s, wzmocnienie 0dB, 0dBu
Zakres progu -40dBu do +20dBu
Zakres proporcji 1:1 do 25:1
Zakres ataku 0.2 ms do 200ms przy 100% korekcji i sygnale wejściowym niższym niż 15dB powyżej progu
Zakres zwolnienia 0.05 s do 5.0 s dla 100% powrotu przy 15dB G.R.
Zakres poziomu wyjściowego ±15dB
Zasilanie Zewnętrzny zasilacz, 9VAC @ 500mA, wtyk 2.1mm
Wymiary: 14 cm x 14 cm x 4 cm
Masa: 0,9 kg
SKŁADMUZYCZNY



Zobacz także inne aukcje SKŁADMUZYCZNY - sklep muzyczny kraków