Kompresor Sprężarka Tłokowa Olejowa Com Air 2.2 Wydajność 12m³/h Ciśnienie 12 bar Moc silnika 2,2 kW Zbiornik 120 L Producent Airpol
Nadciśnienie tłoczenia [MPa] |
1,2 |
Wydajność [m³/h] |
12 |
Wydajność [l/min] |
200 |
Masa [kg] |
105 |
Wymiary gabarytowe (axbxc) [mm] |
1270x560x920 |
Pojemność zbiornika [l.] |
120 |
Przyłącze sprężonego powietrza |
G1/2 |
Wysokość przyłącza sprężonego powietrza (d) [mm] |
275 |
Temperatura otoczenia [°C] |
od 5 do 40 |
Temperatura sprężonego powietrza [°C] |
około 40 stopni powyżej temp. otoczenia |
Poziom dźwięku L [dB(A)] |
77 |
Ilość cylindrów I/II stopnia [szt.] |
3 |
|
|
Prędkość obrotowa sprężarki [obr/min] |
810 |
Moc silnika elektrycznego [kW] |
2,2 |
Prędkość obrotowa silnika [obr/min] |
3000 |
Napięcie zasilania [V] |
400 (od -10% do +5%) |
Przekrój przewodu zasilającego [mm²] |
5x2,5 |
Zabezpieczenie [A] |
16 |
|
Uwaga w cenie jest dostawa na Terenie Polski. Aby uzyskać pełną gwarancję zapewniamy za niewielką odpłatą podłączenie elektryczne i pneumatyczne pod warunkiem doprowadzenia instalacji elektrycznej i pneumatycznej do sprężarki we własnym zakresie. Koszt tych prac jest wyceniany indywidualnie w zależności od odległości miejsca montażu sprężarki od siedziby naszej firmy. Przeprowadzamy też bezpłatne szkolenie z zakresu obsługi. Dodatkowo możemy zaoferować wykonanie profesjonalnej instalacji pneumatycznej według naszego projektu.
Gwarancja na sprężarkę wynosi 1 rok.
Zapewniamy serwis gwarancyjny i po gwarancyjny oraz odpłatne przeglądy serwisowe w okresie gwarancji i po gwarancji.
Co roczne koszty serwisowe są u nas dużo niższe niż u firm konkurencyjnych!
Proponujemy Państwu profesjonalne sprężarki tłokowe olejowe serii N i A o wydajności od 15 do 70m3/h i mocy silnika od 2,2 do 7,5 kW. Sprężarki tłokowe olejowe przeznaczone są do pracy w zakładach przemysłowych, warsztatach mechanicznych, stacjach obsługi samochodów itp. Maszyny te przeznaczone są do pracy w ciężkich warunków eksploatacyjnych. Maszyny serii N to niskoobrotowe, dwustopniowe, bezwodzikowe sprężarki o układzie cylindrów V, standardowo wykonane na zbiornikach 240 i 400-litrowych. Największe zalety tych sprężarek to potwierdzona niezawodność i wysoka wydajność. Zastosowaliśmy tu sprawdzone rozwiązania konstrukcyjne, maszyny te przeszły pomyślnie testy zasilając w powietrze lokomotywy kolejowe. Dowodem naszej pewności co do ich niezawodności są dwa lata gwarancji na wszystkie podzespoły. Specjalnie dla warsztatów przeznaczyliśmy naszą najmniejszą maszynę A15-[zasłonięte]-120. Jest to jednostopniowa bezwodzikowa sprężarka o rzędowym układzie cylindrów, smarowana rozbryzgowo. Wszystkie jej podzespoły umieszczone są na 120-litrowym zbiorniku.
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom Klientów, którzy potrzebują powietrze o wyższym ciśnieniu, rozszerzyliśmy asortyment o sprężarki, które produkują powietrze o ciśnieniu maksymalnym 1,5MPa. Są to maszyny A30/1,5-380-400, standardowo wykonane na zbiorniku 400-litrowym. Sprężarki tłokowe olejowe charakteryzuje pełna automatyka pracy w tym zabezpieczenie przed brakiem lub zanikiem smarowania, sterowanie pracą za pomocą regulatora ciśnienia, smarowanie za pomocą pompy oleju (z wyjątkiem A15-[zasłonięte]-120). Sposób rozruchu silnika (powyżej 4kW) w systemie gwiazda / trójkąt. Napęd jest przenoszony za pośrednictwem przekładni pasowej.
ZALETY SPRĘŻAREK TŁOKOWYCH AIRPOL
- 2 letnia gwarancja na sprężarki serii N, i 1 roczna na sprężarki serii A
- długa żywotność,
- wysoka wydajność,
- staranny montaż,
- niezawodna i przemyślana konstrukcja,
- łatwa obsługa i konserwacja,
- praktycznie bezobsługowa eksploatacja,
- niskie koszty użytkowania osiągane dzięki konkurencyjnym cenom materiałów eksploatacyjnych,
- sprawdzone, wysokiej jakości podzespoły,
- wysoka jakość wykonania potwierdzona certyfikatem ISO 9001 uzyskanym w roku 1998,
- prawie 40-letnie doświadczenie w produkcji sprawia, że sprężarki spełniają potrzeby najbardziej wymagających klientów,
- wszechstronność zastosowań od zakładów przemysłowych poprzez stacje paliw, stacje uzdatniania wody, aż do placówek służby zdrowia,
- większość sprężarek tłokowych wykonana jest na zbiorniku powietrza,
pełna automatyka pracy,
- smarowanie większości sprężarek tłokowych za pomocą pompy oleju,
- sterowanie pracą za pomocą regulatora ciśnienia,
- sposób rozruchu silnika większości maszyn w systemie gwiazda / trójkąt,
- możliwość dostawy sprężarki z obudową dźwiękochłonną; zapewni to obniżenie poziomu hałasu o 10 do 15dB(A).
BUDOWA SPRĘŻAREK TŁOKOWYCH OLEJOWYCH O UKŁADZIE CYLINDRÓW V
- Filtr powietrza
- Zawór ssawny
- Głowica pierwszego stopnia
- Chłodnica międzystopniowa
- Głowica drugiego stopnia
- Kolektor tłoczny
- Zawór zwrotny
- Zawory bezpieczeństwa
- Pompa oleju
- Filtr oleju
- Łożyska
- Zawór przelewowy
- Wentylator
- Łożyska
Powietrze z otoczenia zasysane przez filtr powietrza (1) i zawór ssawny (2) przepływa do cylindra głowicy pierwszego stopnia (3). Następnie, wstępnie sprężone i schłodzone w chłodnicy międzystopniowej (4), zostaje doprężone do wartości ciśnienia maksymalnego w cylindrze głowicy drugiego stopnia (5). Poprzez zawór tłoczny powietrze wypychane jest do kolektora tłocznego (6) z zaworem zwrotnym (7), zadaniem zaworu zwrotnego jest zapobieganie cofaniu się powietrza ze zbiornika. Praca sprężarki regulowana jest za pomocą łącznika ciśnieniowego, powoduje on załączanie i wyłączanie silnika elektrycznego w zależności od ciśnienia panującego w zbiorniku powietrza. Dwa stopnie sprężania zabezpieczone są, przed nadmiernym wzrostem ciśnienia, zaworami bezpieczeństwa (8). Sprężarki smarowane są, podobnie jak silniki spalinowe, pompą zębatą z wymuszonym obiegiem oleju. Pompa oleju (9) tłoczy, uprzednio oczyszczony w filtrze (10) olej do kanału w wale korbowym, dalej przepływa on do łożysk ślizgowych (11) w stopie i główce korbowodu. Ciśnienie oleju jest regulowane i utrzymywane przez zawór przelewowy (12). Nadmiar oleju odprowadzony jest do skrzyni korbowej. Pompa oleju wyposażona jest w czujnik, który w przypadku spadku ciśnienia oleju wyłącza silnik elektryczny. Chłodzenie sprężarki zapewnia wentylator (13), który pełni także rolę koła pasowego i zamachowego. Wał korbowy podparty jest na dwóch łożyskach tocznych (14), natomiast korbowód osadzony jest na łożyskach ślizgowych.