Dodatkowe informacje Autor | Harold Davis | Data wydania | 2010 08 | Ilość stron | 240 | Nr wydania | I | Format / mm | 200 x 230 | Rodzaj oprawy | miękka | Tłumaczenie | Przemysław i Karina Gancarczyk | ISBN | 978-83-[zasłonięte]-2700-4 | Tytuł oryginału | Creative Composition: Digital Photography Tips & Techniques |
Połącz wiedzę i siłę wyobraźni, aby zostać mistrzem kompozycji - Jak prewizualizować kompozycję zdjęcia?
- Jak wykadrować je tak, aby miało większą siłę oddziaływania?
- Jak ukazać siłę swojej wyobraźni na fotografii?
Doskonałe technicznie zdjęcie, wzbudzające emocje odbiorcy, to marzenie każdego fotografa. Autor tego podręcznika — uznany fotograf Harold Davies — podpowiada, jak wykonać właśnie takie fotki. Znajdziesz tu wskazówki dotyczące tego, w jaki sposób rozbudzić i pielęgnować własną kreatywność, a także opis najlepszych rozwiązań technicznych. Połączenie tych elementów pozwoli Ci twórczo prewizualizować kompozycje Twoich fotografii, co sprawi, że Twoje prace będą naprawdę zachwycające. Książka "Kompozycja zdjęć. Kreatywna fotografia" to przede wszystkim przewodnik po świecie doskonałej kompozycji, w którym każde zagadnienie ilustrowane jest wspaniałą fotografią, a także informacjami z zakresu samej kompozycji oraz danych technicznych, takich jak rodzaj użytego obiektywu, przysłona, czas naświetlania czy ISO. Z tego podręcznika dowiesz się, jakie narzędzia mogą posłużyć do stworzenia i udoskonalenia zdjęć, jak podnieść spójność i wewnętrzną logikę zdjęcia w obrębie kadru, a także jakich strategii używać, aby zintegrować na zdjęciach czas i narrację. Nauczysz się doskonale łączyć temat zdjęcia z jego wizualnym przedstawieniem w celu wywołania konkretnych emocji. - Praca z makroobiektami
- Czas ekspozycji i ruch
- Zwiększanie ostrości zdjęcia
- Fotografie z wyobraźnią
- Abstrakcja
- Fotografia jako projekt
- Perspektywa
- Złoty podział
- Kolor i światło
Spraw, żeby Twoje fotografie przemówiły! Wprowadzenie (8) Zdjęcia robią ludzie, nie sprzęt (10) - Technika i kompozycja (12)
- Obiektywy i ogniskowe (16)
- Rozmiary matrycy i ogniskowa (18)
- Korzystanie z obiektywu typu rybie oko (24)
- Praca z makroobiektywami (26)
- Wybór odpowiedniej wartości ogniskowej (30)
- Czym jest ekspozycja (34)
- Korzystanie z trybów ekspozycji (38)
- Korzystanie z histogramów ekspozycji (38)
- Ekspozycje kreatywne (40)
- ISO i szum (42)
- Czas ekspozycji i ruch (44)
- Przysłona, ostrość i głębia ostrości (50)
- Głębia ostrości (50)
- Ostrzenie i odległość hiperfokalna (54)
- Praca przy wykorzystaniu Lensbaby (60)
- Rozmycie i bokeh (62)
- Znaczenie rozpiętości tonalnej (66)
- Zwiększanie rozpiętości tonalnej (68)
- Ekspozycja ziemi i nieba w nocy (70)
- Wielokrotna obróbka RAW ujęć innych niż krajobrazy (72)
- Bracketing ekspozycji krajobrazu (74)
- Łączenie ujęć kwiatów (76)
- Zwiększanie ostrości na zdjęciu (78)
- Organizacja pracy i zarządzanie zasobami cyfrowymi (80)
Puść wodze wyobraźni (82) - Wykorzystanie wizualnej niejednoznaczności (84)
- Dostrzegać nieoczekiwane (86)
- Siła płynąca z wizji (90)
- Fotografia to magia (94)
- Świat tajemnic (98)
- Zdjęcia, na które trzeba spojrzeć dwa razy (100)
- Fotografia i narracja (104)
- Fotografia jest poezją (108)
- Fotografia, która opowiada jakąś historię (112)
- Analiza tematu (118)
- Bądź konkretny (120)
- Abstrakcja (122)
- Abstrakcja wiarygodna (128)
Fotografia i paradoks (130) - Łączenie obrazów (132)
- Fotografia to mistyfikacja (134)
- Zabawa skalą (136)
- Czym jest rzeczywistość? (138)
- Mistyczny krajobraz (140)
- Natura paradoksu (144)
- Surrealizm (150)
Fotografia to projekt (156) - Linie (158)
- Kształty (160)
- Fotografia i zen (164)
- Wzory (166)
- Iteracje (172)
- Rytm (176)
- Ukazywanie świata w perspektywie 360° (178)
- Dostrzeganie kadru (180)
- Podział kadru (188)
- Złoty podział (192)
- Kadr w kadrze (194)
- Kolor (198)
- Światło (200)
- Praca z tonami (202)
- Jak dostrzec kompozycję (204)
- Czerń i biel (206)
- Łączenie koloru z obrazem czarno-białym (212)
- Spirale (216)
- Perspektywa (222)
- Porządek i jego brak (224)
- Podkreślanie tego, co ważne (228)
Dodatkowa lektura (234) Słowniczek (236) Skorowidz (238) |