Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kompozycja. Od zdjęcia do arcydzieła [nowa]

09-03-2012, 21:49
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 60.20 zł     
Użytkownik ksieg-inter_pl
numer aukcji: 2115022845
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 8   
Koniec: 12-03-2012 13:19:13
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Kompozycja. Od zdjęcia do arcydzieła

David Brommer, John Batdorff, Laurie Excell, Rick Rickman, Steve Simon

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3236-7
  • liczba stron: 272
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Helion
  • wymiary: 200 x 230 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]011-08
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    Twórz doskonałe zdjęcia za każdym razem, gdy sięgasz po aparat!
    • Jak mistrzowsko komponować elementy w kadrze?
    • Jak umiejętnie grać światłem, cieniem i kolorem?
    • Jak twórczo wykorzystać linie, kształty lub perspektywę?

    Choć to światło nadaje obrazowi określony nastrój i dramaturgię, a z uchwyconych obiektów wydobywa ich kształt, formę i fakturę, dopiero kompozycja jest tym, co przesądza o jakości fotografii. To właśnie gra szczegółów - magia tańczących w kadrze linii, kontrastów, kolorów, smug światła i cienia - sprawia, że zdjęcie skutecznie przyciąga wzrok odbiorców. Zręcznie zaaranżowana scena fotografii wydobywa jej głębię, nadaje jej treść i sprawia, że za perfekcyjnym technicznie obrazem idzie także ciekawa historia. Zatem Twoja droga od zwyczajnie dobrych do naprawdę robiących wrażenie zdjęć zacznie się wtedy, gdy nauczysz się doskonale wykorzystywać siłę tkwiącą w świetle i opanujesz sztukę twórczej kompozycji. Jeśli marzysz o tym, aby robić doskonałe zdjęcia za każdym razem, gdy sięgasz po aparat ? oto książka, dzięki której stanie się to możliwe!

    Zaczniesz od niezbędnych fundamentów, czyli opanowania kwestii technicznych, takich jak intuicyjna obsługa aparatu czy rozpoznanie cech różnych obiektywów i filtrów. Przeczytasz także na temat "trójkąta ekspozycji" ? wzajemnych zależności między przysłoną, czasem naświetlania oraz czułością matrycy. Zrozumiesz zasady aranżacji poszczególnych elementów w kadrze, poznasz najważniejsze reguły kompozycji, a także przyjrzysz się liniom, kształtom, barwom i deseniom oraz ich roli w kierowaniu wzroku widza ku najważniejszym aspektom zdjęcia i wywoływaniu w nim określonych emocji. Dowiesz się, jak twórczo wykorzystywać położenie linii horyzontu, orientację ujęcia, kąt ułożenia aparatu czy też perspektywę. Następnie przejdziesz do części książki napisanej przez zawodowych fotografików, którzy specjalizują się w różnych dziedzinach tej sztuki. Każdy z nich szczodrze podzielił się swoją wiedzą i doświadczeniem na temat kompozycji oraz jej związków z umiejętnym przedstawieniem określonego rodzaju tematu.

    Każdy rozdział jest naszpikowanym wiedzą przewodnikiem, zawierającym opis takich zagadnień, jak:
  • "trójkąt ekspozycji" i inne elementy techniczne mające wpływ na kompozycję
  • gra świateł i cieni oraz jej rola w kierowaniu wzroku widza
  • linie i kształty prowadzące odbiorcę ku najważniejszym elementom zdjęcia
  • rola barw - pochodnych lub dopełniających - w kreowaniu indywidualnego spojrzenia na temat
  • zależności przestrzenne i położenie tematu w obrębie kadru na zdjęciach portretowych, krajobrazowych oraz fotografiach akcji
  • Opanuj sztukę twórczej kompozycji i twórz zachwycające, prawdziwie artystyczne fotografie!



    Wstęp (8)
    Rozdział 1. Sprzęt (11)
    Używany sprzęt ma bezpośredni wpływ na styl fotografowania
    • Rozważania nad sprzętem (12)
    • Rozważania nad sprzętem (14)
    • Co noszę w plecaku? (16)
    • Lista dziesięciu ulubionych funkcji aparatu (33)
    • Zadania z rozdziału 1. (39)

    Rozdział 2. Trójkąt ekspozycji (43)
    Czułość ISO, przysłona i czas naświetlania oraz ich wzajemne zależności w kontekście oświetlenia
    • Rozważania nad kadrem (46)
    • Trójkąt ekspozycji (48)
    • Zadania z rozdziału 2. (63)

    Rozdział 3. Światło (67)
    Światło: najważniejszy składnik każdej fotografii!
    • Rozważania nad kadrem (68)
    • Rozważania nad kadrem (70)
    • Jakość i ilość światła (72)
    • Kierunek światła (80)
    • Kompensacja ekspozycji (84)
    • Zadania z rozdziału 3. (88)

    Rozdział 4. Linie, faktury i kształty (91)
    Linie, bryły i faktura obiektów to kierunkowskazy, które prowadzą wzrok widza w obrębie kadru aż do głównego tematu kompozycji
    • Rozważania nad kadrem (92)
    • Rozważania nad kadrem (94)
    • Krzywe (96)
    • Linie (98)
    • Desenie (103)
    • Naturalna oprawa (105)
    • Ujęcie pionowe czy poziome? (107)
    • Warstwy (110)
    • Zadania z rozdziału 4. (112)

    Rozdział 5. Kolor (115)
    Tajniki koloru i jego wpływ na dynamikę oraz wymowę zdjęć
    • Rozważania nad kadrem (116)
    • Rozważania nad kadrem (118)
    • Koło barw (120)
    • Kolory dopełniające (122)
    • Kolory i emocje (123)
    • Czerń i biel (126)
    • Kolorowe desenie (128)
    • Kolory a balans bieli (129)
    • Znaczenie koloru (132)
    • Zadania z rozdziału 5. (134)

    Rozdział 6. Zależności przestrzenne (137)
    Co, gdzie, kiedy, jak i dlaczego, czyli wszystko o dobrej kompozycji zdjęcia
    • Rozważania nad kadrem (138)
    • Rozważania nad kadrem (140)
    • Punkt widzenia (142)
    • Przestrzeń (143)
    • Skala (146)
    • Perspektywa (146)
    • Zbliżenie czy fotografia środowiskowa? (150)
    • Horyzont (154)
    • Aranżacja tematu (156)
    • Zadania z rozdziału 6. (158)

    Rozdział 7. Czerń i biel (161)
    Nauka widzenia w czerni i bieli
    • Rozważania nad kadrem (162)
    • Rozważania nad kadrem (164)
    • Kiedy warto się zdecydować na czerń i biel? (166)
    • Jak oswoić się ze światem widzianym w czerni i bieli? (166)
    • Nastaw się na fotografowanie (173)
    • Klamka zapada i co dalej, czyli moja analiza sceny (174)
    • Moje ustawienia aparatu (177)
    • Edycja zdjęć z myślą o czerni i bieli (181)
    • Mój sprzęt (183)
    • Baw się dobrze, łam reguły (184)
    • Zadania z rozdziału 7. (185)

    Rozdział 8. Kompozycja w fotografii sportowej (187)
    Inna niż wszystkie
    • Rozważania nad kadrem (188)
    • Rozważania nad kadrem (190)
    • Jak opanować skomplikowane aspekty fotografii sportowej? (192)
    • Jak radzić sobie z dynamiką akcji? (193)
    • Dwa najważniejsze pytania (197)
    • Ucz się na błędach (206)
    • Zadania z rozdziału 8. (211)

    Rozdział 9. Nie tylko reguła trójpodziału (213)
    Szczypta historii, odrobina psychologii oraz rola treści i pustej przestrzeni w kadrze
    • Rozważania nad kadrem (214)
    • Rozważania nad kadrem (216)
    • O początkach kompozycji (218)
    • Doskonałą kompozycję mamy w genach! (220)
    • Dekonstrukcja i psychologia kompozycji (224)
    • Zagospodarowanie przestrzeni (228)
    • Kilka uwag o kadrowaniu i drukowaniu (235)
    • Zadania z rozdziału 9. (237)

    Rozdział 10. Taniec z kompozycją (239)
    • Rozważania nad kadrem (240)
    • Rozważania nad kadrem (242)
    • Taniec (244)
    • Praca nad sceną (246)
    • Zmiana punktu widzenia (248)
    • Właściwy moment (250)
    • Wybory i ograniczenia (252)
    • Cierpliwość popłaca (255)
    • Oceniaj swoje prace (257)
    • Podążaj za magią (257)
    • Intuicja przychodzi z doświadczeniem (260)
    • Zadania z rozdziału 10. (261)

    Skorowidz (262)

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.