KOMPLET USZCZELEK SILNIKA
NIEZBĘDNY PRZY KAŻDEJ NAPRAWIE SILNIKA
W SKŁAD JEGO WCHODZĄ JAK NA POWYŻSZYM ZDJĘCIU z uszczelką glowicy
NISSAN CABSTAR 2,5 DCI NAVARA D40,Pathfinder R51
RENAULT MAXITY 2,5 DCI
COMMON RAIL, DIESEL, YD25,-od 1[zasłonięte]998-20 roku inna głowica kolektory-zmiana
CENA DETALICZNA: 250 ZŁ/1SZT.
Napinacz posiada otworek przelewowy ,w kształcie lejka o średnicy 1mm jego niedrożność generuje niepożądaną siłę i rozciąga łańcuch nie niweluje sił jakie powinien łagodzić.
Uwaga!!!
Po naprawie lub wymianie głowicy, w montażu zwrócić uwagę na czystość. Otwór między głowicą a obudową rozrządu jest newralgicznym punktem, często przez mechaników zanieczyszczony silikonem podczas montażu. Opiłki i brud w oleju są najczęstszą przyczyną uszkodzeń napinaczy.
Po 2008 producent przy górnym napinaczu zaczął stosować podkładkę-uszczelkę by ograniczyć ciśnienie oleju w napinaczu co w poprzednich modelach powodowało nadmierne rozciąganie łańcucha i urywanie prowadnicy naprzeciw napinacza. Na rynku z moich obserwacji nikt nie oferuje podkładki-uszczelki/ dławika a jest to rozwiązanie konieczne.Po 2008r. nastąpiła również zmiana polegająca na zastosowaniu 1,2 mm stalowej podkładki dystansowej między pompą paliwa a kołem zębatym dużym, która znacznie poprawiła wyosiowanie tryba zębatego z vacuum pompy z dużym trybem pompy paliwa. W starszych modelach brak zastosowania wspomnianej podkładki skutkuje uszkadzaniem zewnętrznych zakończeń sworzni łańcucha- stopniowa ich degradacja czego następstwem jest rozpad dolnego zespołu rozrządu zwróć w jakiej kondycji jest tryb vacuum pompy.
Również niedostateczne ciśnienie oleju w obrębie układu smarowania skutkuje brakiem efektywnej pracy napinaczy.
Przyczyny:podwójna sprężyna wewnątrz napinacza górnego i nadmierna siła wywierana przez sprężyny- skutek-:wyciąganie górnego łańcucha.
-brak prawidłowej synchronizacji pracy między napinaczem a pompą oleju powoduje rozciąganie łańcuchów nawet jeśli pompa prawidłowo generuje olej- akcja NISSANA wymiana rozrządów na koszt firmy przed przekroczeniem 150 000 km. Gęstnienie oleju wskutek zbyt długich przebiegów od wymiany oleju 25[zasłonięte]000-300 km powoduje, że napinacze działają odwrotnie niż jest ich przeznaczenie i rozciągają łańcuchy zamiast eliminować siły powstałe wskutek siły odśrodkowej na jakie są narażone łańcuchy.
-panewki korbowodowe na czwartym ,trzecim korbowodzie ulegają uszkodzeniu wskutek niedostatecznej ilości oleju-między górną panewką korbowodową a wałem następuje powolna destrukcja- kawitacja-nagła zmiana stanu skupienia pod wpływem ciśnienia wywieranego na ciecz i zamiana w gaz, Wadliwe komponenty użyte do budowy panewek zmusiły do wykonania korekty tego produktu przez producenta; dopiero w 2007 rozwiązano ten problem, a do tego czasu wszyscy użytkownicy mają ten problem przed sobą.Prawidłowa praca pompy oleju nie gwarantuje efektywnego chłodzenie tłoków .Dużym problemem tego silnika jest fakt, że tłoki zmieniają swoje wymiary pod wpływem temperatury i zacierają się w cylindrach przy ekstremalnych prędkościach ;winę ponoszą tu kanały dystrybuujące olej, ich przekroje i materiał użyty do konstrukcji tłoka wrażliwy na temperaturę.
. .
W momencie wymiany rozrządu przed montażem usuń powyższe uchybienia układu smarowania, a jeśli przed wymianą rozrządu nie było znacznych niedoskonałości rozrządu zweryfikuj zużycie starych napinaczy i pozostaw je, bo tylko w ten prosty sposób unikniesz niespodzianek związanych z tą operacją
Na powyższą treść zastrzegam sobie prawo do niepowielania i kopiowania treści, pojęć i uwag
FAKTURA VAT/PARAGON
wysyłka w ciągu 12 godzin
OBSŁUGUJEMY SERWISY, SKLEPY - ZAGRANICA
zadzwoń- unikniesz problemów i niespodzianek 9-17 godz.
PROWADZIMY NAPRAWY TYCH SILNIKÓW MAM NOWE I UŻYWANE CZĘŚCI SUPER CENACH.
TEL. 501 [zasłonięte] 150
(I PO RUSKU)
509 [zasłonięte] 74 66 -ENGLISH LANGUAGE POSSIBLE
prsserwis.com.pl
Zobacz nasze pozostałe aukcje:
Strona "o mnie"Wszystkie aukcje
Panelealle