Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem

28-02-2012, 14:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 32 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029714285
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 10:03:06

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 262,
Format: Format B5,
Rok wydania: 2009
Oprawa: Oprawa miękka, klejona, folia matowa



Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi

Joanna Kossewska

Książka Kompleksowe wspomaganie rozwoju uczniów z autyzmem i zaburzeniami pokrewnymi prezentuje twórcze propozycje konkretnych form realizacji edukacyjnej i wychowawczej funkcji szkoły w odniesieniu do uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami, które są cennym materiałem dla psychologów i pedagogów, jak również podstawą i inspiracją do dalszych poszukiwań najbardziej odpowiednich metod. Mogą one stanowić punkt wyjścia do tworzenia programów realizowanych w placówkach terapeutyczno-szkolnych dla uczniów z autyzmem.

 

W niniejszej monografii prezentujemy twórcze sposoby wykorzystywane przez pracowników Zespołu Szkół Specjalnych nr 13 dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem w Krakowie, mając nadzieję, że Czytelnik odnajdzie w przedstawionych propozycjach inspirację do własnych działań podejmowanych wobec osób z autyzmem.

 

W rehabilitacji niepełnosprawnych można wyróżnić dwa główne podejścia. Pierwsze skupia się na wspomaganiu osoby niepełnosprawnej w rozwiązywaniu przez nią sytuacji problemowych, a więc na pokonywaniu barier społecznych. Natomiast drugie – polega na umożliwieniu osobie niepełnosprawnej przyswajania zachowań i umiejętności niezbędnych do jak najpełniejszego funkcjonowania w społeczeństwie, czyli jest związane z likwidowaniem predyspozycji do bezpośredniego wchodzenia w sytuacje problemowe (Kowalik, 1998).

Prezentowana w tym opracowaniu kompleksowa forma wspomagania rozwoju uczniów z autyzmem i pokrewnymi zaburzeniami wypracowana na przestrzeni kilkunastu lat doświadczeń przez zespól Ośrodka Terapeutyczno-Szkolnego w Krakowie mieści się właśnie w tym drugim nurcie działań.

Warto nadmienić, że Ośrodek Terapeutyczno-Szkolny w Krakowie, jest pierwszą tego typu placówką w Polsce, powołaną do istnienia przez rodziców poszukujących z jednej strony najmniej restrykcyjnego środowiska szkolnego dla swoich dzieci, a z drugiej – placówki, która będzie najpełniejszą odpowiedzią na ich szczególne potrzeby poznawcze i emocjonalno- społeczne, wynikające z istoty zaburzenia.

 




Spis treści

Joanna Kossewska

Przedmowa

 

Urszula Gurba

Wstęp

 

Anna Rybka

Rozumienie autystycznego świata z perspektywy poznawczych koncepcji psychologicznych

 

Anna Słomian, Małgorzata Jankowicz, Agnieszka Zygmunt

Twórcze sposoby realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w kontekście specyfiki funkcjonowania uczniów z autyzmem

 

Ewa Brodowicz

W kierunku interakcyjnej diagnozy psychologiczno-pedagogicznej

 

Anna Szczypczyk

Zabawa w procesie diagnozy i terapii małego dziecka z autyzmem

 

Grażyna Stokłosa, Katarzyna Stawecka

Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka z autyzmem

 

Joanna Kossewska

Trening w zakresie teorii umysłu

 

Magdalena Sabik, Agnieszka Stachowicz

Rozwijanie kompetencji komunikacyjnych i społecznych uczniów z autyzmem

 

Anna Rybka, Aneta Garncarz

Stymulowanie rozwoju emocjonalnego u osób z autyzmem

 

Andrzej Wolski

Przygotowanie dziecka z autyzmem do uczestnictwa w edukacji

 

Agata Twardowska

Katecheza i przygotowanie do życia sakramentalnego uczniów z autyzmem i sprzężonymi niepełnosprawnościami

 

Maria Gocał, Łukasz Majorek

Przygotowanie młodzieży z autyzmem do okresu dorastania

Analiza teoretyczna i doświadczenia praktyczne

 

Andrzej Wolski

Przygotowanie młodzieży z autyzmem do podejmowania aktywności zawodowej

 

Beata Chmiel, Magdalena Sabik, Agnieszka Stachowicz

Klub Aktora – współtworzenie sztuki. Przestrzeń dla osób z autyzmem

 

Marcin Michalski, Andrzej Golonka

Modyfikacja trudnych zachowań u dzieci i młodzieży z autyzmem

 

Małgorzata Górecka

Adaptacja programu „Szkoła dla Rodziców i Wychowawców” do potrzeb rodziców dzieci z autyzmem