Książka prezentuje nowy model wysokiej efektywności władzy wykonawczej w firmie - CEO, prezesa zarządu, dyrektora generalnego - i konfrontuje go z wyzwaniami rynkowymi XXI wieku. Publikacja przedstawia najnowsze teorie zarządzania, praktyczne rady oraz zestaw skutecznych i sprawdzonych narzędzi do wykorzystania w codziennej pracy. Przywołuje wiele przykładów biznesowych oraz poglądy na kwestię przywództwa menedżerów odnoszących spektakularne sukcesy biznesowe.
|
Od wydawcy Wprowadzenie Podziękowania Dla kogo jest ta książka? Wstęp CZĘŚĆ PIERWSZA PODSTAWY SUKCESU CEO 1. Czym jest sukces dla CEO? 2. Jaki jest kompetentny CEO? 3. Zarządzanie i przywództwo CZĘŚĆ DRUGA MODEL WYSOKIEJ EFEKTYWNOŚCI CEO 1. Przygotowanie firmy do wielkości 2. Model wysokiej efektywności CEO 3. Model biznesowy zapewniający sukces 4. Właściwe umiejętności i zasoby 5. Zaangażowane przywództwo 6. Dobre zarządzanie 7. Organizacja, która dobrze siebie zna CZĘŚĆ TRZECIA WYZWANIA STOJĄCE PRZED CEO 1. Negocjowanie kontraktu 2. Zarządzanie w okresie pierwszych stu dni sprawowania funkcji CEO 3. Postępowanie z firmami osiągającymi słabe wyniki 4. Postępowanie z pracownikami osiągającymi słabe wyniki 5. Przeprowadzanie fuzji i przejęć 6. Relacje z inwestorami 7. Wiedzieć, kiedy i jak odejść CZĘŚĆ CZWARTA ZESTAW NARZĘDZI DLA CEO 1. Znajomość samego siebie 2. Określanie zakresu wymaganych informacji 3. Rozwiązywanie problemów, od których zależy przyszłość firmy 4. Wprowadzanie w firmie znaczących zmian 5. Zarządzanie własnym czasem Słowo końcowe Załącznik 1: Strategia w kontekście korporacji składających się z wielu przedsiębiorstw Załącznik 2: Pomiar wartości Indeks |