Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kompetencje pracownicze w organizacji... [nowa]

28-01-2012, 0:17
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 36.30 zł     
Użytkownik TechBook
numer aukcji: 2019417676
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 10   
Koniec: 25-01-2012 14:22:35
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kompetencje pracownicze w organizacji uczącej się. Metody doskonalenia i rozwoju

Wydawnictwo:C.H. Beck
Wymiary: 160 x 240 mm
Ilość stron:220
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]55075
Wymiary: 160 x 240 mm
Rok wydania: 2009
Opis:

Jak rozwijać kompetencje pracowników?Kompetencje pracownicze są obecnie jednym z głównych czynników warunkujących uzyskanie przewagi konkurencyjnej zarówno na rynku krajowym, jak i międzynarodowym. Dlatego też zagwarantowanie ciągłego doskonalenia i rozwoju tych kompetencji staje się dziś koniecznością.W książce podjęto próbę całościowego spojrzenia na problematykę doskonalenia kompetencji pracowniczych organizacji nie tylko mających charakter gospodarczy, lecz i niekomercyjny.



Spis treści:


Wstęp
Część 1. Wiedza i organizacyjne uczenie się
Rozdział 1. Wiedza czynnikiem konkurencyjności przedsiębiorstw
1.1. Wiedza "pierwotnym" zasobem organizacji
1.2. Wiedza organizacyjna w wybranych typach organizacji
1.3 Współczesne ujęcia wiedzy organizacyjnej
1.4. Rozmyty charakter wiedzy współczesnej organizacji
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 2. Proces organizacyjnego uczenia się jako czynnik rozwoju
organizacji
2.1. Uczenie się "pierwotną" funkcją organizacji
2.2. Proces organizacyjnego uczenia się wyznacznikiem współczesnej
organizacji
2.3. Kluczowe aspekty procesu organizacyjnego uczenia się
2.4. Pętle procesu organizacyjnego uczenia się
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 3. Organizacja ucząca się wzorcem współczesnego
przedsiębiorstwa
3.1. Istota i atrybuty organizacji uczącej się
3.2. Organizacja ucząca się w świetle dualistycznej koncepcji bytu
realnego
3.3. Organizacja ucząca się jako system
3.4. System idealny organizacji uczącej się
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 4. Funkcje kierownicze
4.1. Funkcja identyfikacji
4.2. Funkcja organizowania
4.3. Funkcja komunikowania
4.4. Wytyczne realizacji funkcji kierowniczych
Pytania
Literatura zalecana

Część 2. Kompetencje pracownicze a rozwój organizacji
Rozdział 5. Istota i komponenty kompetencji pracowniczych
5.1. Kompetencje pracownicze w ujęciu statycznym
5.2. Dynamiczne ujęcie kompetencji pracowniczych
5.3. Talenty pracownicze
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 6. Kluczowe kompetencje organizacji źródłem przewagi
konkurencyjnej
6.1. Geneza i istota kluczowych kompetencji organizacji
6.2. Kluczowe kompetencje przedsiębiorstwa pochodną kompetencji
pracowniczych
6.3. Holistyczne założenia analizy kompetencji w organizacji
6.4. Kompetencyjny model tworzenia wartości w organizacji
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 7. Kompetencje pracownicze determinantą kapitału
intelektualnego organizacji
7.1. Kapitał intelektualny składnikiem wartości organizacji
7.2. Kompetencje pracownicze podstawą analizy kapitału intelektualnego
organizacji
7.3. Założenia i wytyczne analizy kapitału intelektualnego
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 8. Kompetencje menedżerskie czynnikiem rozwoju organizacji
8.1. Rola menedżerów w rozwoju organizacji
8.2. Rola menedżerów według teorii wzrostu przedsiębiorstwa
E.T. Penrose
8.3. Role menedżerów w organizacji uczącej się.
8.4. Kompetencje menedżerskie jako zdolność o dgrywania ról
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 9. Metody i techniki kształtowania kompetencji pracowniczych
w organizacji uczącej się
9.1. Źródła rozwoju kompetencji pracowniczych
9.2. Znaczenie szkoleń na stanowiskach pracy
9.3. Instrumenty rozwoju kompetencji pracowniczych
Pytania
Literatura zalecana
Część 3. Kształtowanie kompetencji pracowniczych w organizacji
uczącej się
Rozdział 10. Formułowanie funkcji kompetencji pracowniczych
10.1. Systemowa interpretacja funkcji kompetencji pracowniczych
10.2. Funkcje kompetencji pracowniczych na tle podejścia sytuacyjnego
10.3. Funkcje kompetencji a kategorie pracy
Pytania
Literatura zalecana

Rozdział 11. Metodologiczne aspekty kształtowania kompetencji
11.1. Wytyczne z perspektywy nowoczesnych koncepcji zarządzania.
11.2. Benchmarking - imitacja.
11.3. Zarządzanie wiedzą - wzmacnianie.
11.4. Reengineering - modelowanie.
11.5. Ramowa metodyka kształtowania kompetencji pracowniczych.
Pytania
Literatura zalecana.
Rozdział 12. Szkolenia off-the-job w organizacji uczącej się
12.1. Rola szkoleń off-the-job.
12.2. Zakres szkoleń off-the-job.
12.3. Integracja szkoleń on- i off-the-job w działaniu czysto umysłowym
Pytania
Literatura zalecana.
Rozdział 13. Zmienne sterowania procesami rozwoju kompetencji
13.1. Cel i podłoże procesów rozwoju kompetencji pracowniczych.
13.2. Model rozwoju kompetencji pracowniczych.
13.3. Kontrolowanie i motywowanie.
Pytania
Rozdział 14. Metoda oceny kompetencji pracowniczych w oparciu
o logikę zbiorów rozmytych.
14.1. Przesłanki zastosowania metody.
14.2. Kompetencje pracownicze jako zmienna lingwistyczna
14.3. Wnioskowanie przybliżone na zmiennych lingwistycznych.
Pytania
Literatura zalecana
Rozdział 15. Scenariusze doskonalenia kompetencji pracowniczych.
15.1. Założenia koncepcji planowania scenariuszowego.
15.2. Etapy opracowywania scenariuszy w organizacji uczącej się.
15.3. Transformacja funkcji kompetencji pracowniczych.
Pytania
Literatura zalecana.
Rozdział 16. Instrumenty stymulujące zarządzanie wiedzą
16.1. Promowanie zaangażowania pracowników.
16.2. Organizacyjne instrumenty wspierające innowacje.
16.3. Sposoby generowania pomysłów.
Pytania
Literatura zalecana
Zakończenie.
Bibliografia.
Słowniczek.
Indeks 217

Zobacz nasze pozostałe aukcje

Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

Zapraszam serdecznie.