Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOMPETENCJE MUZYCZNE i PEDAGOGICZNE NAUCZYCIELI

09-03-2012, 21:06
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 9.99 zł     
Użytkownik nowy_warsztat
numer aukcji: 2112483739
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 11-03-2012 09:35:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Rok wydania (xxxx): 2004
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

szablon bez www


NOWY WARSZTAT














Andrzej Wilk
Problemat kompetencji muzyczno-pedagogicznych studentów pedagogiki wczesnoszkolnej i nauczycieli klas początkowych szkoły podstawowej w świetle przeprowadzonych badań w latach 1992–1999
rok wydania 2004, format B5, 364 strony




Praca przedstawia w sposób systemowy i komplementarny problem kompetencji muzyczno-pedagogicznych studentów pedagogiki wczesnoszkolnej i nauczycieli klas początkowych. Autor, dostarczając dowodów występowania różnych zjawisk pozytywnych i negatywnych, wynikających z funkcjonowania w polskich uczelniach akademickich odmiennych strategii kształcenia nauczycieli, proponuje w zamian konkretne rozwiązania formalno-prawne i strukturalno-programowe.

Praca niezwykle ważna i potrzebna, może szczególnie w obecnej chwili, gdy uprawnienia do pracy w szkole zdobywa się poza standardowymi studiami, często „na skróty", a „chory" pomysł wprowadzenia sztuki jako przedmiotu sprawił, że pojawiło się w szkole zjawisko dyłetantyzmu dydaktycznego.

Przedstawione badania z jednej strony dają wyobrażenie ogromu strat, jakie powoduje brak kompetencji muzyczno-pedagogicznych nauczycieli, ale z drugiej wskazują konkretne drogi naprawy tej sytuacji.




SPIS TREŚCI:



Wprowadzenie

Rozdział pierwszy
Podmiotowość i przedmiotowość w muzyce i muzycznej edukacji szkolnej na gruncie pedagogiki, psychologii, estetyki muzycznej oraz teorii i historii muzyki
1.1. Muzyka jako ważny element dziedzictwa kulturowego.
1.2. Kształtowanie wrażliwości estetycznej i emocjonalnej dzieci i młodzieży przez nauczycieli wychowania muzycznego..............
1.3. Edukacja muzyczna uczniów szkół ogólnokształcących na podstawie badań krakowskiego ośrodka naukowego
1.4. Edukacja nauczycieli muzyki-wychowania muzycznego.........

Rozdział drugi
Problematyka i metodologia badań kompetencji muzyczno-pedagogicznych studentów pedagogiki wczesnoszkolnej w uczelniach akademickich i jakości pracy muzyczno--pedagogicznej nauczycieli klas początkowych szkoły podstawowej........
2.1. Przedmiot i cel badań.
2.2. Problematyka badawcza, hipotezy, zmienne.
2.3. Metoda, techniki, narzędzia i wskaźniki empiryczne.
2.4. Opis procedury badawczej.
2.5. Zebrany materiał empiryczny i sposób jego opracowania.

Rozdział trzeci
Poziom edukacji muzycznej uczniów jako rezultat pracy muzyczno-pedagogicznej nauczycieli klas początkowych szkoły podstawowej - skuteczność zewnętrzna
3.1. Wyniki nauczania i poziom edukacji muzycznej uczniów klas trzecich szkół podstawowych z terenu byłych województw: bydgoskiego, katowi­ckiego, krakowskiego, lubelskiego, warszawskiego i zielonogórskiego . .
3.2. Zainteresowania i preferencje muzyczne uczniów klas trzecich
szkoły podstawowej.
3.3. Przygotowanie zawodowe nauczycieli prowadzących zajęcia muzyczne w klasach początkowych szkoły podstawowej oraz uwarunkowania środowiskowe ich pracy dydaktyczno-wychowawczej..........

Rozdział czwarty
Kompetencje muzyczno-pedagogiczne studentów pedagogiki wczesnoszkolnej uczelni akademickich - skuteczność wewnętrzna jakości kształcenia
4.1. Umiejętności dydaktyczne studentów do prowadzenia zajęć muzycznych w klasach I-III szkoły podstawowej. Wyniki sprawdzianu l osiągnięć muzycznych
4.2. Opanowanie przez studentów literatury muzycznej dla dzieci.
Wyniki sprawdzianu 2 osiągnięć muzycznych.
4.3. Wiedza i umiejętności metodyczne studentów. Wyniki sprawdzianu 3 .
4.4. Umiejętności dydaktyczne studentów pedagogiki przedszkolnej
i wczesnoszkolnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej (Akademii Pedagogicznej) w Krakowie wiatach 1[zasłonięte]996-19. Wyniki sprawdzianów l, 2,3

Rozdział piąty
Uwarunkowania skuteczności kształcenia muzycznego studentów pedagogiki wczesnoszkolnej i jakości pracy nauczycieli nauczania początkowego
5.1. Poziomy sprawności muzycznych kandydatów i studentów pedagogiki wczesnoszkolnej Wyższej Szkoły Pedagogicznej (Akademii Pedagogicznej) w Krakowie. Wyniki badań testem Horbulewicza-Janczewskiego w latach 1[zasłonięte]992-19
5.2. Poziomy zdolności muzycznych studentów pedagogiki wczesnoszkolnej czterech uczelni akademickich. Wyniki badań testem H. Winga w roku akademickim 1996/1997
5.3. Dobór i sposoby selekcji przydatności muzycznej kandydatów na specjalność pedagogika wczesnoszkolna w uczelniach akademickich w latach 1[zasłonięte]996-19
5.4. Planowanie, organizacja oraz przebieg procesu kształcenia i wychowania muzycznego studentów pedagogiki wczesnoszkolnej
5.5. Charakterystyka krakowskiej koncepcji kształcenia muzycznego studentów pedagogiki przedszkolnej i wczesnoszkolnej
5.6. Kwalifikacje zawodowe nauczycieli akademickich prowadzących zajęcia muzyczne na specjalności pedagogika wczesnoszkolna

Rozdział szósty
Strategie kształcenia muzyczno-pedagogicznego studentów pedagogiki wczesnoszkolnej na przykładzie Akademii Bydgoskiej w Bydgoszczy, Akademii Pedagogicznej w Krakowie, Akademii Świętokrzyskiej w Kielcach oraz Uniwersytetu Śląskiego, Filii w Cieszynie i Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu
6.1. Synteza wyników badań kompetencji muzyczno-pedagogicznych studentów i nauczycieli pedagogiki wczesnoszkolnej
6.2. Strategie kształcenia muzycznego studentów pedagogiki wczesnoszkolnej
6.3. Wnioski i uogólnienia stosowanych strategii kształcenia muzyczno--pedagogicznego przyszłych nauczycieli nauczania zintegrowanego

Zakończenie
Summary
Zusammenfassung.
PesłOMe
Bibliografia
Aneks
Indeks nazwisk
Indeks tematyczno-zagadnieniowy
Spis tabel, rycin, ilustracji


KOMPETENCJE MUZYCZNE i PEDAGOGICZNE NAUCZYCIELI



Stan książki idealny. Pozycja jest nowa.


Koszty przesyłki (dotyczy przesyłek krajowych):


1 wygrana aukcja:

7 zł - przesyłka polecona priorytetowa – Poczta Polska

4 zł - list ekspresowy – prywatny operator InPost

~ 2 wygrane aukcje:

koszty pozostają do uzgodnienia w zależności od ciężaru
książek- często nie ulegają zmianie - (w celu ustalenia kosztów prosimy o kontakt mailowy)

~ 3 i więcej wygranych aukcji:

koszty transportu pokrywa Nowy Warsztat

(wysyłka albo Pocztą albo InPostem)

Uwaga! Z usług operatora pocztowego InPost skorzystać mogą tylko ci klienci, którzy zamieszkują miejscowości, w których InPost ma swoje lokalne oddziały. W celu sprawdzenia dostępności usługi prosimy udać się na stronę www.inpost.pl



GORĄCO ZACHĘCAM DO ZAKUPU !!!






SERDECZNIE ZAPRASZAM NA INNE MOJE AUKCJE