Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOMPETENCJE CZYTELNICZE DZIECI teorie rozwoju I+II

26-06-2012, 21:48
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49.99 zł     
Użytkownik pinacoteka
numer aukcji: 2403477732
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 6   
Koniec: 16-06-2012 21:43:46

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha






e-księgarnia antykwariat
PARALALA

tel.+48 [zasłonięte]692520
[zasłonięte]@poczta.onet.pl







KATEGORIE - kliknij i wybierz:







47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

tytułem: nick i nr aukcji






________P O C Z T A
_______


I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 książka - priorytet 10,00 zł
*2 książki - priorytet 11zł
*3 i więcej - priorytet GRATIS !

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1 książka - priorytet - 15,50 zł
* 2 książki
- ekonomiczna - 14,00 zł
- priorytet - 17,00 zł
*3 książki i więcej
- ekonomiczna - 16,00 zł
- priorytet - 19,00 zł


____K U R I E R (DPD)____

I. PRZEDPŁATA NA KONTO:

*1 - 3 książek - 14 zł
*3 - 10 książek - 18 zł
*

II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):

* 1- 3 książek 18,00 zł
* 3- 10 książek 22,00 zł *





Kompetencje czytelnicze uczniów w młodszym wieku szkolnym t. 1-2
Stan obecny, szanse, możliwości
Szefler Elżbieta

TOM I + TOM II
Rok wydania:    2003
Wydanie:    1
Stron:698 (TOM I stron: 449, TOM II: stron: 247)
Format:    16,5 x 24,0 cm
Oprawa:    miękka
_______________________________________________________________________________
Opis:

W części pierwszej ujęte zostały opracowania skupione na etiologii i symptomatologii zjawiskowych form patologii społecznych, które obejmują swoim zasięgiem młodzież w dobie współczesnej. W części drugiej zawarte zostały opracowania ukazujące możliwość oddziaływań profilaktycznych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych na młode pokolenie w trudnych warunkach współczesnej rzeczywistości.


Spis treści:
(skrócony)
TOM I___________________________________________________________________-
I. ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI I KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W SZKOLE XX WIEKU I POCZĄTKU XXI WIEKU

    1.1 Edukacja XXI wieku wobec wyzwań współczesnego świata i realizacji potrzeb człowieka
    1.2 Teorie rozwoju a stymulacja aktywności poznawczej dzieci w młodszym wieku szkolnym


  • Tradycje koncepcji rozwoju
  • Poznawczo-rozwojowa koncepcja Piageta
  • Poznawcza teoria przetwarzania informacji
  • Poznawcza koncepcja integracji wiedzy J.Brunera
  • Poznawcza koncepcja wpływu kultury na poznanie społeczne L.Wygotskiego
  • Poznawcza teoria uczenia się społecznego
  • Humanistyczna teoria potrzeb A.Maslowa
  • Wybrane teorie mieszane przebiegu zmian rozwojowych
  • Związki i zależności między wybranymi teoriami psychologicznymi rozwoju człowieka
  • Mechanizmy powstawania zmian rozwojowych
  • Znaczenie teorii rozwoju dla organizacji uczenia się
 
    1.3. Właściwości rozwojowe dzieka w młodszym wieku szkolnym umożliwiające i ukierunkowujące jego kontakty z książką

  • Rozwój procesów poznawczych i jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
  • Rozwój procesów emocjonalnych i jego jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
  • Rozwój społeczny i jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
  • Rozwój wolicjonalny poznawczych i jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką

    1.4. Prawidłowości dydaktyczne procesu kształtownia kompetencji uczniów w młodszym wieku szkolnym

 (...)

II. POZNAWANIE KSIĄŻKI I CECH JEJ BUDOWY PRZEZ DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM JAKO JEDNA Z FORM ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI POZNAWCZEJ UCZNIÓW I KSZTAŁTOWNIA ICH KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH

    Elementy struktury książki dla dziecka i celowość ich poznania przez uczniów klas I-III
    Założenia alternatywnych programów edukacyjnych w zakresie edukacji czytelniczej jako proponowane koncepcje pracy z książką
    Związki alternatywnych programów edukacyjnych w klasach I-III w zakresie pracy z książką z programami przysposobienia czytelniczego i informacyjnego
    Sposoby pracy z książką uwzględniające poznawanie cech jej budowy przez uczniów-w poglądach i badaniach różnych autorów

 

III. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH

    Przedmiot i cel badań
    Problemy badawcze
    Definicje i struktura zmiennych
    Hipotezy badawcze
    Zmienne i ich wskaźniki
    Metody i techniki badawcze
    Specyfika populacji badawczej i założenia związane z organizacją badań


IV. STAN OBECNY KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH UCZNIÓW KLAS I-III I JEGO UWARUNKOWANIA

    Dziecko i uwarunkowania jego kompetencji czytelniczych
    Wnioski cząstkowe
    Wnioski ogólne (weryfikacja H.1., H.2.)
    Wnioski dla praktyki edukacyjnej i dalszych badań

TOM II___________________________________________________________________-
Rozdział V. MODEL KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI
CZYTELNICZYCH W TOKU UCZENIA SIĘ PRZEZ BADANIE ORAZ POSZERZANIE I RÓŻNICOWANIE KRĘGU KSIĄŻEK DLA DZIECI...........................................    7

5.1. Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia modelu nabywania kompetencji czytelniczych przez dzieci w młodszym wieku szkolnym.....................................     8
5.2. Struktura modelu nabywania kompetencji czytelniczych w toku uczenia się przez badanie oraz poszerzanie i różnicowanie kręgu książek. Charakterystyka modelu w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych................................  14
5.2.1. Struktura modelu nabywania kompetencji czytelniczych przez dzieci............  14
5.2.2. Charakterystyka proponowanego modelu nabywania kompetencji czytelniczych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych................ 18
5.2.2.1. Potrzeby dziecka oraz współczesność i przyszłość - wyzwaniem do rozwijania kompetencji czytelniczych w proponowanym modelu edukacyjnym........................................................................................ 23
5.2.2.2. Społeczno-kulturowy kontekst nabywania przez dziecko kompetencji czytelniczych.......................................................................................  25
5.2.2.3. Zasady regulujące proces nabywania kompetencji czytelniczych......  36
5.2.2.4. Organizacja procesu uczenia się.........................................................  40
5.2.2.5. Strategie i metody nauczania - uczenia się w modelu nabywania kompetencji czytelniczych.................................................................   60
5.2.2.6. Struktura i organizacja zajęć...............................................................  64
5.2.2.7. Środowisko edukacyjne......................................................................   73
5.3. Synteza założeń proponowanego modelu nabywania kompetencji czytelniczych......................................................................................................  77

Rozdział VI. PROJEKT MODUŁOWEGO PROGRAMU
KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH W MODELU UCZENIA SIĘ PRZEZ BADANIE ORAZ POSZERZANIE I RÓŻNICOWANIE KRĘGU KSIĄŻEK DLA DZIECI.......................................................................  
85
6.1. Wizja programu i jego założenia...................................................   86
6.2. Struktura celów oraz treści programu..................................................... 91
6.3. Dobór metod, form i środków dydaktycznych..........................................142
6.4. Przykładowe koncepcje zajęć......................................................... 169
4.4.1. Koncepcja zajęć rozwijania kompetencji czytelniczych podczas czynności wykonywanych przez uczniów na materiale obrazowym (ilustracje).........................................................................................................170
6.4.2. Koncepcja zajęć rozwijania kompetencji czytelniczych podczas czynności wykonywanych przez uczniów na materiale słowno-obrazowym
(okładki)........................................................................................................... 172
6.4.3. Koncepcja zajęć rozwijania kompetencji czytelniczych podczas czynności wykonywanych przez uczniów na materiale słownym
(spisy treści)......................................................................................................178
6.5. Podsumowanie...........................................................................................................184
ZAKOŃCZENIE....................................................................................................................................187
BIBLIOGRAFIA................................................................................................ 199
SUMMARY.........................................................................................................229
ANEKSY..............................................................................................................231