|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz: |
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____
I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 14 zł *3 - 10 książek - 18 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 18,00 zł * 3- 10 książek 22,00 zł * |
|
|
|
| |
| Kompetencje czytelnicze uczniów w młodszym wieku szkolnym t. 1-2 Stan obecny, szanse, możliwości Szefler Elżbieta
TOM I + TOM II Rok wydania: 2003 Wydanie: 1 Stron:698 (TOM I stron: 449, TOM II: stron: 247) Format: 16,5 x 24,0 cm Oprawa: miękka
_______________________________________________________________________________
Opis:
W części pierwszej ujęte zostały opracowania skupione na etiologii i symptomatologii zjawiskowych form patologii społecznych, które obejmują swoim zasięgiem młodzież w dobie współczesnej. W części drugiej zawarte zostały opracowania ukazujące możliwość oddziaływań profilaktycznych, terapeutycznych i resocjalizacyjnych na młode pokolenie w trudnych warunkach współczesnej rzeczywistości.
Spis treści: (skrócony)
TOM I___________________________________________________________________- I. ROZWIJANIE AKTYWNOŚCI I KSZTAŁTOWANIE KOMPETENCJI W SZKOLE XX WIEKU I POCZĄTKU XXI WIEKU
1.1 Edukacja XXI wieku wobec wyzwań współczesnego świata i realizacji potrzeb człowieka 1.2 Teorie rozwoju a stymulacja aktywności poznawczej dzieci w młodszym wieku szkolnym
- Tradycje koncepcji rozwoju
- Poznawczo-rozwojowa koncepcja Piageta
- Poznawcza teoria przetwarzania informacji
- Poznawcza koncepcja integracji wiedzy J.Brunera
- Poznawcza koncepcja wpływu kultury na poznanie społeczne L.Wygotskiego
- Poznawcza teoria uczenia się społecznego
- Humanistyczna teoria potrzeb A.Maslowa
- Wybrane teorie mieszane przebiegu zmian rozwojowych
- Związki i zależności między wybranymi teoriami psychologicznymi rozwoju człowieka
- Mechanizmy powstawania zmian rozwojowych
- Znaczenie teorii rozwoju dla organizacji uczenia się
1.3. Właściwości rozwojowe dzieka w młodszym wieku szkolnym umożliwiające i ukierunkowujące jego kontakty z książką
- Rozwój procesów poznawczych i jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
- Rozwój procesów emocjonalnych i jego jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
- Rozwój społeczny i jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
- Rozwój wolicjonalny poznawczych i jego implikacje dla kontaktów dziecka z książką
1.4. Prawidłowości dydaktyczne procesu kształtownia kompetencji uczniów w młodszym wieku szkolnym
(...)
II. POZNAWANIE KSIĄŻKI I CECH JEJ BUDOWY PRZEZ DZIECI W MŁODSZYM WIEKU SZKOLNYM JAKO JEDNA Z FORM ROZWIJANIA AKTYWNOŚCI POZNAWCZEJ UCZNIÓW I KSZTAŁTOWNIA ICH KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH
Elementy struktury książki dla dziecka i celowość ich poznania przez uczniów klas I-III Założenia alternatywnych programów edukacyjnych w zakresie edukacji czytelniczej jako proponowane koncepcje pracy z książką Związki alternatywnych programów edukacyjnych w klasach I-III w zakresie pracy z książką z programami przysposobienia czytelniczego i informacyjnego Sposoby pracy z książką uwzględniające poznawanie cech jej budowy przez uczniów-w poglądach i badaniach różnych autorów
III. METODOLOGICZNE PODSTAWY BADAŃ WŁASNYCH
Przedmiot i cel badań Problemy badawcze Definicje i struktura zmiennych Hipotezy badawcze Zmienne i ich wskaźniki Metody i techniki badawcze Specyfika populacji badawczej i założenia związane z organizacją badań
IV. STAN OBECNY KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH UCZNIÓW KLAS I-III I JEGO UWARUNKOWANIA
Dziecko i uwarunkowania jego kompetencji czytelniczych Wnioski cząstkowe Wnioski ogólne (weryfikacja H.1., H.2.) Wnioski dla praktyki edukacyjnej i dalszych badań
TOM II___________________________________________________________________- Rozdział V. MODEL KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH W TOKU UCZENIA SIĘ PRZEZ BADANIE ORAZ POSZERZANIE I RÓŻNICOWANIE KRĘGU KSIĄŻEK DLA DZIECI........................................... 7 5.1. Uzasadnienie potrzeby wprowadzenia modelu nabywania kompetencji czytelniczych przez dzieci w młodszym wieku szkolnym..................................... 8 5.2. Struktura modelu nabywania kompetencji czytelniczych w toku uczenia się przez badanie oraz poszerzanie i różnicowanie kręgu książek. Charakterystyka modelu w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych................................ 14
5.2.1. Struktura modelu nabywania kompetencji czytelniczych przez dzieci............ 14 5.2.2. Charakterystyka proponowanego modelu nabywania kompetencji czytelniczych w świetle teorii psychologicznych i pedagogicznych................ 18 5.2.2.1. Potrzeby dziecka oraz współczesność i przyszłość - wyzwaniem do rozwijania kompetencji czytelniczych w proponowanym modelu edukacyjnym........................................................................................ 23 5.2.2.2. Społeczno-kulturowy kontekst nabywania przez dziecko kompetencji czytelniczych....................................................................................... 25 5.2.2.3. Zasady regulujące proces nabywania kompetencji czytelniczych...... 36 5.2.2.4. Organizacja procesu uczenia się......................................................... 40
5.2.2.5. Strategie i metody nauczania - uczenia się w modelu nabywania kompetencji czytelniczych................................................................. 60 5.2.2.6. Struktura i organizacja zajęć............................................................... 64 5.2.2.7. Środowisko edukacyjne...................................................................... 73
5.3. Synteza założeń proponowanego modelu nabywania kompetencji czytelniczych...................................................................................................... 77
Rozdział VI. PROJEKT MODUŁOWEGO PROGRAMU KSZTAŁTOWANIA KOMPETENCJI CZYTELNICZYCH W MODELU UCZENIA SIĘ PRZEZ BADANIE ORAZ POSZERZANIE I RÓŻNICOWANIE KRĘGU KSIĄŻEK DLA DZIECI....................................................................... 85 6.1. Wizja programu i jego założenia................................................... 86 6.2. Struktura celów oraz treści programu..................................................... 91 6.3. Dobór metod, form i środków dydaktycznych..........................................142 6.4. Przykładowe koncepcje zajęć......................................................... 169 4.4.1. Koncepcja zajęć rozwijania kompetencji czytelniczych podczas czynności wykonywanych przez uczniów na materiale obrazowym (ilustracje).........................................................................................................170 6.4.2. Koncepcja zajęć rozwijania kompetencji czytelniczych podczas czynności wykonywanych przez uczniów na materiale słowno-obrazowym (okładki)........................................................................................................... 172 6.4.3. Koncepcja zajęć rozwijania kompetencji czytelniczych podczas czynności wykonywanych przez uczniów na materiale słownym (spisy treści)......................................................................................................178 6.5. Podsumowanie...........................................................................................................184 ZAKOŃCZENIE....................................................................................................................................187 BIBLIOGRAFIA................................................................................................ 199 SUMMARY.........................................................................................................229 ANEKSY..............................................................................................................231
| |