Kolejny podręcznik-leksykon, skierowany przede wszystkim do licealistów, maturzystów, kandydatów na studia i studentów różnych uczelni wyższych oraz do wszystkich osób pragnących poznać tajniki handlu.Książka składa się z 12 rozdziałów, w których w sposób skondensowany omówiono najważniejsze zagadnienia związane z handlem, w tym m.in.:rolę handlu we współczesnej gospodarce, specyfikę i zarządzanie przedsiębiorstwem handlowym, zarządzanie zasobami ludzkimi i jakością w handlu, marketing, logistykę i systemy informatyczne w handlu, handel elektroniczny, kooperację, internacjonalizację i controlling.Kompendium stanowi znakomitą podstawę do dalszych studiów, może też służyć jako repetytorium ułatwiające przygotowanie do egzaminu. Autorzy znakomicie łączą w nim prostotę wykładu z profesjonalną wiedzą.Do głównych zalet książki należą:syntetyczne omówienie najważniejszych zagadnień, prosty i zwięzły język, alfabetyczny wykaz haseł, hasła na marginesach.Zespół autorski tworzą pracownicy naukowi i wykładowcy Katedry Zarządzania Przedsiębiorstwem Handlowym Akademii Ekonomicznej w Poznaniu.