Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

kolejnictwo ZAGADNIENIA PRZEPUSTOWOŚCI LINII KOLEJ

11-08-2014, 20:58
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.99 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 4477547902
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 11-08-2014 20:08:05

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy        11,00 zł

     

     

Część pierwszą opracował mgr- inź. WŁADYSŁAW SMOLARZ Część drugą opracował mgr inź. ZDZISŁAW MICHALAK-KOWALSKI
Część trzecią opracował inź. MICHAŁ JANOCHA
Książka zapoznaje czytelnika z zagadnieniami zdolności przewozowych linii kolejowych. Podaje systematyczny wykład metod obliczania zdolności przepustowych odcinków linii kolejowych i przebiegów stacyjnych oraz zdolności przerobowych i ładunkowych stacji kolejowych. Podane są również sposoby zwiększania przepustowości oraz przykłady obliczeń praktycznych.
Książka jest przeznaczona dla pracowników kolejowych ( inżynier ózo i techników) interesujących się dziedziną eksploatacji kolei i planowania przewozów. Ponadto książka może być wykorzystywana przez pracowników biur projektowych, prowadzących studia w zakresie układózu torozoych stacji i linii kolejowych. Może być wykorzystywana jako lektura przez studentów zoyższych szkól technicznych oraz pomocna wykładowcom średnich szkół kolejowych i przyzakładowych kursów dokształcania zawodozuego.
 
            zagadnienia przepustowosci linii kolej 00

zagadnienia przepustowosci linii kolej 01

zagadnienia przepustowosci linii kolej 02

zagadnienia przepustowosci linii kolej 03

zagadnienia przepustowosci linii kolej 04

zagadnienia przepustowosci linii kolej 05

zagadnienia przepustowosci linii kolej 06


temporary image hosting

   
 
      Oprawa:  
miękka
     Format: 
15,5x21
                cm               
          Ilość stron: 
308
   str. 
    Nakład: 
1800 + 200
egz.
 Stan: 

db pieczątki prywatne i podpis, przytarcia i ślady na okładce. Zagięcia dolnego rogu okładki i stron
             
             Tytuł - autor - wydawnictwo 

656.2.004.15
Inż. MICHAŁ JANOCHA
mgr inż. ZDZISŁAW MICHALAK-KOWALSKI
mgr inż. WŁADYSŁAW SMOLARZ

ZAGADNIEŃ PRZEPUSTOWOŚCI LINII KOLEJOWYCH
WYDAWNICTWA  KOMUNIKACJI  i  ŁĄCZNOŚCI
1967


     Spis treści: 

SPIS TREŚCI
Od autorów.
Część I
OBLICZANIE ZDOLNOŚCI PRZEPUSTOWEJ JEDNOTOROWYCH I DWUTOROWYCH SZLAKÓW LINII KOLEJOWYCH
1. Definicje i podstawowe pojęcia...............   .   .   .         9
2. Analiza podstawowych elementów czasowych ruchu pociągów .   .   .       10
2.1. Zasady przestrzennego rozgraniczania przebiegów pociągowych. .   .   .       10
2.2. Obliczanie czasów jazdy pociągów .   .   .   .............       11
2.3. Czasy stacjonarne   .   .   .   .   .   .   .   ,   ...............       12
2.3.1. Czasy obsługi urządzeń prowadzenia ruchu pociągów    .   .   .   .       13
2.3.2. Dodatkowy czas przy ruszaniu.........,   ,   .   .   .   .       15
2.4. Czas zajęcia przebiegu szlakowego .   .   .   .   .   .   .   .   ,.......       15
2.4.1. Czas zajęcia przebiegu szlakowego przy sygnalizacji iednoodstę-
powej .   .   .   .   .   .   .   .   ,   .   .   .   .   .   .   o   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .       16
2.4.2. Czas zajęcia przebiegu szlakowego przy sygnalizacji clw^odstepo-
wej......,   ,   .   .   .   .   .   ,   .   .   .   .   .   .   .   -   .   .   .   .   .       20
2.5. Czas zajęcia przebiegu stacyjnego   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   ,   ,   .   .       22
3. Odstępy czasu następstwa pociągów   ,,   „   .   „   ,   ,   .   ,,   ,   .   ,   .   .   .   .       26
3.1. Przestrzenne i czasowe zależności między pociągami .   ,   ,   ..   ,   ,   ,   .       26 3.2. Szlakowe odstępy czasu następstwa    .   .   .   ,   ,   .   ,   .   .   .   ,   .   .   .   .       26 3.2.1. Szlakowe odstępy czasu następstwa w ruchu jednokierunkowym       26 3.2.2. Szlakowe odstępy czasu następstwa w ruchu dmikierankowym       34 3.2.3. Najkorzystniejsze szlakowe odstępy czasu następstwa przy sygnalizacji jednoodstępowej   .   ,   „   .   .   ,   .   .   ,   ,   „   .   ,,   .   .   .   .   .       37 3.2.4. Najkorzystniejsze   szlakowe   odstępy   czasu   następstwa   przy
sygnalizacji dwuodstępowej blokady samoczynnej,   ,   .   ,   .   .   .       43
4. Klasyfikacja wykresów, ruchu.........   .   .   ,   .   .   .   .   .   .   .       46
4.1. Wykresy jednorodne...................   .   .   .       47
4.2. Wykresy różnorodne i ich analiza statystyczna.......   .   .   .   .       49
4.2.1. Czasy jazdy pociągów na całym szlaku .   .   .   .   .   .   .   ,   .   .   .       50
4.2.2. Rzeczywiste odstępy czasu następstwa.........   .   .       56
5. Sposoby pomiaru wydajności linii kolejowych..........       60
5.1. Zdolność przepustowa szlaków dla wykresów jednorodnych.....       60
5.1.1. Ruch dwukierunkowy..................       62
5.1.2. Ruch jednokierunkowy...................       76
5.2. Zdolność przepustowa szlaków dla wykresów różnorodnych.....       77
5.2.1. Zdolność   przepustowa   szlaków   przy   nieznacznym   spektrum
szybkości........................       80
5.2.1.1. Współczynnik    redukcji    w    ruchu    dwukierunkowym
i jednokierunkowym niepakietowym.........       83
5.2.1.2. Współczynnik redukcji w ruchu jednokierunkowym .   .       89 5.2.2. Zdolność przepustowa szlaków przy dużym spektrum   szybkości......................   .   .   .   .   .      107
5.2.2.1.    Określenie szlaku krytycznego.......   .   .   .   .      109
5.2.2.2.    Klasyfikacja tras pociągowych.     .   ,........      no
5.2.2.3.    Obliczenie szlakowych odstępów czasu następstwa .   .      110 5.2.2.4.    Obliczenie rzeczywistego czasu obciążenia szlaku krytycznego....................      111
5.2.2.5.    Obliczenie  średniego jednostkowego czasu obciążenia     112
5.2.2.6.    Ustalenie   statystycznego  rozkładu  zapasów.....      113
5.2.2.7.    Ustalenie optymalnego średniego zapasu. .   ,   .   ,   .   .      118 5.2.2.8.    Obliczanie   praktycznie   osiągalnej   zdolności   p:: ;. :-
stowej......   .   .   ,   .   „   .   .   .   .   .   .   .   ,   ,   .      H9
5.2.2.9.    Postępowanie   przy   zmienionej    strukturze   wykresu
ruchu........   .   .   .   .   ,   ,   .   ..   .   ,   .   ,   .   .      120
5.2.2.10. Graficzny sposób przedstawiania oblicz-   v.-,ó-:Vu-:.o
czasu obciążenia .   .   .   .   .   .   .   .   .   ,   .   ,   .   .   .   .   .      123
6. Sposoby  jakościowego  pomiaru wydajności  linii, kolejowych.   .   .      125
6.1. Szybkość i czynniki wpływające na nią    ,   ,   .   .   ,   ,.......      125
6.1.1. Szybkość handlowa przy nasyconym wykreśl; mchu      .   .   .   .      126
6.1.2. Szybkość handlowa przy nienasyconym wykręt;- luchu    .   .   .      128
6.1.3. Czas postoju pociągów przy krzyżowaniu .   ,   .   .   ,.....      134
6.1.4. Czas postoju przy wyprzedzaniu .   .   .   .   ,   .   .   .   .   .   .   .   .   .      140
6.2. Płynność ruchu   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   ,........   .      145
6.2.1. Zakłócenia pierwotne..........   .   ,   ,   ,.....      145
6.2.2. Zakłócenia wtórne   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .      147
6.2.2.1. Ruch jednokierunkowy.......,   .   .   .   .   .   .      147
6.2.2.2. Ruch dwukierunkowy.........,.....      154
7. Zdolność przewozowa linii kolejowej...............      156
7.1. Definicja i sposób obliczania..................      156
7.2.  Sposoby zwiększania zdolności przewozowej linii    .   .   .......      158
7.2.1. Wpływ   parametrów   eksploatacyjnych   wagonów   na   zdolność
przewozową..........................      158
7.2.2. Wpływ organizacji ruchu na zwiększenie zdolności przewozowej
linii kolejowej......................     160
7.2.2.1. Ruch jednokierunkowy..............      161
7.2.2.2. Ruch dwukierunkowy...............      166
7.2.3. Wpływ niektórych zabiegów inwestycyjnych na zdolność przewozową linii kolejowej..................      168
7.2.3.1. Ruch jednokierunkowy..............     168
7.2.3.2. Ruch dwukierunkowy .   .   .............      169
Część II
ZDOLNOŚĆ PRZEPUSTOWA PRZEBIEGÓW STACYJNYCH
8. Obciążenie przebiegów stacji kolejowych oraz układy tych obciążeń      171 9. Metody obliczania zdolności przepustowej   przebiegów stacyjnych.      176
10. Graficzna  metoda  obliczania  zdolności   przepustowej  przebiegów
stacyjnych.............   ,   .   .   .   .   .   .   .   ,   .   ,   ,   ,   ,   .      178
11. Analityczna   metoda  obliczania   zdolności  przepustowej   wąddigo
przejścia na stacji..........   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .   .      182
12. Graficzno-analityczna   metoda   obliczania  zdolności  przepić u:-v,-aj
przebiegów stacji kolejowych (opracowanie mgr inż, Zdzisława MUchda-ka-Kowalskiego)....................„   ,   .   .   .   .      193
12.1. Opis metody graficzno-analitycznej   ,   .   .   .   .   ,   .   .,   .   .   ,   .   .   ,   .      196
13. Graficzno-analityczna metoda obliczania zdolności przepustowej przebiegów stacji kolejowych (opracowanie mgr inż. Władysława Smo-larza)..................,   .   .   .   .   .   .   .   ,   .   .   .   .      217
13.1. Zdolność przepustowa przebiegów stacyjnych    .   .   .   .   .   ,   .   .   ,   .     218
13.2. Podstawowe określenia i definicje........   .   .   .   .   .   .   .   .     218
13.3. Topologia rozwinięć torów...............   .   .   .   .     219
13.4. Wykres obciążenia węzła torów................     220
13.4.1. Sporządzanie wykresu zajęcia (obciążenia) węzła torów .   .   .     222
13.5. Analiza wykresu czasu obciążenia węzła torów........   .   .     223
13.6. Wskaźniki ilościowe węzła torów................     225
13.7. Określenie metody obliczania praktycznie osiągalnej zdolności przepustowej    węzła torów.....................     228
13.8. Krótka ocena metody kompleksowej..............     232
14. Porównanie alternatywnych rozwiązań układów torowych pod kątem
ich kolizyjności (metoda opracowana przez prof. Potthoffa).....,      233
15. Sposoby zwiększania zdolności przepustowej przebiegów stacyjnych      241

Część III
ZDOLNOŚCI PRZEPUSTOWE I   PRZEROBOWE  STACJI KOLEJOWYCH DOTYCZĄCE ICH TORÓW I GÓRKI ROZRZĄDOWEJ
16. Określenie obciążeń oraz zdolności przepustowych i przerobowych
stacji kolejowych.........................     245
17. Cel i metody obliczania zdolności przepustowych i przerobowych
stacji kolejowych.........................     250  j
17.1. Cel ustalania zdolności przepustowych i przerobowych stacji kolejo-             J
wych............................      250
17.2. Metody  obliczania  zdolności  przepustowych  i  przerobowych  stacji
kolejowych..........................     254
17.2.1. Metoda analityczna............   .......     254
17.2.2. Metoda graficzna...................      260
18. Obliczenia   zdolności   przepustowych   stacji  osobowych.   .   .   ,   .   .     264
18.1. Obliczanie zdolności przepustowej torów peronowych.    .   .   .   .   .   .     266
18.1.1. Obliczanie zdolności przepustowej torów peronowych sposobem uproszczonym.   .   .   .   .   .   .   ,   .   ,   .   ,.......      266
18.1.2. Obliczanie zdolności przepustowej toróv,   .; - lv._o-;.-:! sposobem zasadniczym    .   ,   .   .   ,   ,   ,   ,   .   ,   ,   ,   .   ,   ,   ,   .   .   .      269
18.2. Obliczanie zdolności przepustowej toru komuiiikac^n-:.^--......      273
18.3. Obliczanie zdolności przepustowej toru odstawcze&j    .   .       ,   .   Ł   .     274
18.4. Obliczanie zdolności przepustowej stacji postojowej .   .   .   ,   .   .   .   .      275
19. Obliczanie zdolności przerobowych stacji towarowych        .....     278
19.1. Obliczanie zdolności przerobowej  stacji rozrządowej  o rozwiniętym
układzie grup torowych......,   ,   ,   ,   .   ,   ,   .   .   .   .   .   ,   .      278
19.1.1. Obliczanie zdolności przerobowej torów  grupy przyjazdowej      282
19.1.2. Obliczanie zdolności przerobowej torów   grupy   kierunkowej      284
19.1.3. Obliczanie  zdolności   przerobowej   torów  grupy  odjazdowej      285
19.1.4. Obliczanie zdolności przerobowej górki rozrządowej   .   .   .   .      286
19.1.5. Obliczanie zdolności przerobowej toru wyciągowego   .   .   .   .      288
19.1.6. Obliczanie zdolności przerobowej grupy torów porządkowych     291
19.1.7. Obliczanie zdolności   przerobowej   torów  grupy   tranzytowej      291
19.1.8. Obliczanie wydajności torów komunikacyjnych......      292
19.1.9. Obliczanie   zdolności   przerobowej   stacji   o   jednogrupowym
układzie torowym....................      293
19.2. Graficzne obliczenie zdolności przerobowej stacji.........      298
19.3. Obliczanie zdolności przerobowej stacji ładunkowej........     301
20. Sposoby    zwiększania    zdolności    przerobowej    stacji   kolejowych     305
6

               Ryciny (ryc.) lub/i rysunki (rys.), ilustracje (il.), fotografie (fot.) : 

 

rys.

 

 

KLIKNIJ ŻEBY WRÓCIĆ DO GÓRY STRONY


"Moja strona" w Allegro

Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.

 

vcncvniisndifnhkmsfj14o07o