Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

(kolejnictwo) Techniczna eksploatacja kolei i zabe

30-05-2014, 20:16
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 39.99 zł     
Użytkownik Oxiplegatz
numer aukcji: 4260047432
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 30-05-2014, 20:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność
Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

  • List polecony priorytetowy           11,00 zł




Zadaj pytanie sprzedającemu - wyślij e-mail

             

 KLIKNIJ ŻEBY PRZEJŚĆ OD RAZU DO SPISU TREŚCI
UWAGI   WSTĘPNE
Komunikacja nie wytwarza wprawdzie bezpośrednio dóbr konsumpcyjnych, jednakże może być uważana, za produkcję, ponieważ stanowi  jej
nieodrębną część. Koszt przewozu bowiem tkwi w kosztach każdego produktu czy nawet surowca, a wielkość kosztów przypadających na przemieszczenie masy towarowej zależy od rodzaju środków  technicznych, jakimi dysponuje komunikacja, oraz od organizacji procesu przewozowego.
Produkcja każdego przedsiębiorstwa komunikacyjnego,a więc i kolejowego, różni się zasadniczo od wytworów innych przedsiębiorstw, gdyż produkt komunikacji nie może być magazynowany, a przeto .wielkość produkcji powinna być ściśle dostosowana do zapotrzebowania z reguły okresowo zmiennego. Niemożliwość magazynowania produkcji, jak również poważne trudności zmiany środków technicznych wraz ze zmianą wielkości przewozów wymagają odpowiedniej organizacji oraz właściwego kierowania procesem przewozowym w oparciu o opracowywane plany przewozowe, nieraz przy równoczesnym operatywnym regulowaniu wielkości środków technicznych, w zależności od aktualnego popytu na przewozy w postaci zaoferowanej przez klientów masy towarowej lub zgłoszeń pasażerów.
Najpoważniejsze trudności zachodzą przy regulowaniu zdolności przepustowej linii kolejowych, która zawsze jest większa od średniego zapotrzebowania dobowego, a to wskutek nierównomiernego układu pociągów w różnych okresach doby, powodującego szczyty dobowe, jak np, pasażerski ruch podmiejski.
Podstawowymi środkami technicznymi komunikacji kolejowej jest droga kolejowa, po której odbywa się ruch, oraz silnik trakcyjny i pojazd; w kolejnictwie lokomotywa i wagon, służące do przewozu osób i towarów.
Zadaniem komunikacji kolejowej jest właściwe obsługiwa- ^ nie potrzeb życia gospodarczego poprzez pokrycie zapotrzebowania na usługi komunikacyjne, przeto układ dróg komunikacyjnych, stanowiący sieć kolejową, powinien mieć odpowiednią zdolność przewozową zależną nie tylko od wyposażenia technicznego, lecz również od sprawności procesu produkcyjnego, wynikającej ze stosowanych metod prowadzenia przewozów,ich organizacji oraz stopnia wyszkolenia zatrudnionego personelu. 

           












hosting images

  
      Oprawa:  
miekka
     Format: 
17x24
                cm               
          Ilość stron: 
350
   str. 
    Nakład: 
800 + 60
egz.
 Stan: 

db przytarcia, odbarwienia okładki
             Tytuł - autor - wydawnictwo 

WITOLD GINTYŁŁO
TECHNICZNA
EKSPLOATACJA KOLEI
I ZABEZPIECZENIE RUCHU
POCIĄGÓW
Część I
WARSZAWA - 1964 - POZNAŃ PAŃSTWOWE WYDAWNICTWO NAUKOWE

     Spis treści: 

                                  
Uwagi wstępne ...,....,.,.,........,...,.,.                     3
I. TECHNIKA BUCHÜ  .........,....-.,.;.... . , ,                     7
1 „ Zasady bezpieczeństwa ruchu  ,,,,,,, . . . . , , , , . , .                     7
2.  Linie kolejowe i ich podział ......,,. ,.,...,,                     9
3.  Posterunki ruchu .,.,,, „ ......... , , , . , . , .                  12
4.  Sygnały i urządzenia bezpieczeństwa  .............                  20
a.  Sygnały na semaforach i tarczach ostrzegawczych ......                  22
b.  Sygnały pociągowe ......,........,,.,,.                  27
c.  Sygnały zamknięcia toru i sygnały drogowe ........ „                  2?
d.  Sygnały dla pracy manewrowej i na górkach rozrządowych  , ,                  29
e.  Sygnały ręczne dawane na stacjach i liniach ........                  29
f.  Wskaźniki na liniach i posterunkach ruchu   ........                  30
5.  Tory i urządzenia techniczne na stacjach ..,.,.....,                  31
a. Tory i ich układ  .....................                  33
b„ Urządzenia do ruchu pasażerskiego .... ,....!....                  39
c.  Urządzenia ładunkowe  ..... . .............                  4l
d.  Urządzenia trakcyjne  ...................                  51
6.  Such pociągów na szlakach i odstępach  .......... . ,                  63
a.  System zdecentralizowany  .................                  63
b.  System zcentralizowany   ............. , . , .                  70
c.  System zdecentralizowany 2 kontrolą dyspozytora ruchu . . .                  72
d.  Stosowanie innych metod prowadzenia ruchu .........                  73
e.  Urządzenia łączności  ....................                  74
7.  Buch pociągów w obrębie stacji   ............t..               76
8.  Zależność szybkości dopuszczalnej od urządzeń technicssirych . ,               80
a. Zależność szybkości od stanik technicznego toru, jego profilu i planu  .eaa.t....o...i.....o...                82
b.  Zależność szybkości od konstrukcji i stanu technicznego lokomotyw  . . . .......... .....,.,,.. t .               86
c.  Zależność szybkości od konstrukcji i stanu technicznego wagonów ,,..............a'.4....o'.               o9
d.  Zależność szybkości od urządzeń zabezpieczenia ruchu pocią-
gOW      ......   ..........o.ioii.fl.'...                       .?,-
str,
e.  Zależność szybkości od rodzaju hamulców i ciężaru hamującego pociągu  t . . t . . . . . . . - . . . . . ł o . ......                     94
f,  Zależność szybkości od rodzaju pociągu i jego zestawienia .                     97
II, ROZKŁAD JAZDY   . , , . . . . . , . . . . . . . . . . . . ....                  100
1. Cechy i charakter przewozów  ,, ................                  100
Z, Ruch po torze szynowym ....................                  102
1. Opory ruchu  . . , , .................... .                  103
Opór tarcia czopów osi w łożyskach . , ...... . . ......                  104
Opor tarcia przy toczeniu się kół po szynach .........                  106
Opór tarcia przy ślizganiu się kół aa szynach  ..........                  107
Opory wskutek uderzeń i wahań taboru .............                  109
Opór powietrza ....... t .............. . .                  110
Opór podstawowy na torze prostym i poziomym  .........                  114
Opór wzniesienia ....... ................                  11Ö
Opór w łukach  , „ ,,,,,,. „ ..............                  119
Opór bezwładności  , „ „,, ... ...............                  121
Opory przy ruszaniu pociągu  ..................                  122
Opory wywołane przez prądnice wagonowe ............                  124
Opory ruchu lokomotyw  ...........'.. .......                  124
Opory ruchu pociągu  .....................                  123
Uwagi ogólne dotyczące oporów pociągu  ............                  130
k. Siła pociągowa lokomotyw ...................                  130
ą. Ciężar napędny i zasada przyczepności ...........                 132
b. Siła pociągowa parowozów  .................                  133
1)  Siła pociągowa Tkotłowa .................                  133
2)  Siła pociągowa indykowana  ...............                  14-0
3)  Siła pociągowa napedna .................                  142
c. Siła pociągowa elektrowozów ................                 146
1)  Grzanie się silników elektrycznych ...........                 146
2)  Siła pociągowa elektrowozu w zależności od silnika  . a                 149
3)  legulowanie szybkości elektrowozu  ...........                 153
h) Siła pociągowa napedna .................                 157
5) Porównanie systemu prądu stałego i zmiennego ......                 160
d. Siła pociągowa lokomotyw spalinowych  ...........                 161
1)  Siła pociągowa motowozu zależna od silnika .......                 162
2)  Siła pociągowa w zależności od przekładni  .......                 163
3)  Siła pociągowa napedna   ........~........                  166
5. Hamowanie pociągów   . . . . „ ... .-.....,.,....                 166
Siła nacisku klocków hamulcowych .............. '. .                 167
str.
Nacisk   li 1 o i: ków   i  wielkość  opóźnienia przy  hamowaniu   ,   ,   .   ,   .                    170
Procent   i   droga,  ha.ffi.owan i a pociągu        .   .   .   .   ,   ,   .   „   .   .   .   .   .                    174
Wielkość  ciężaru  hamującego  pociąg     .............                    177
Ustrój   i   działanie   hamulców        .   .   ,   .   .   ........   ,   .   .                    179
6.     Ciężar pociągu      ..........   '.   .   .   ,    ,   ,    ,   ......                    183
7.      Obliczanie   czasów   jazdy   ........,.,.,....,.                    192
Charakterystyki   lokomotyw   ,   ,   ,   .   ,   .   .   „   ,   ,   ,   .   .   ,   ,   ,   ,   ,                    193
Równanie  ruchu  pociągu     ......,...,.,.,....                    196
Przybliżona metoda  obliczania  czasów  jazdy     .........                    204
Metoda wykreślna     ......................                    206
Stosowanie  maszyn matematycznych  do  obliczeń  czasów  jazdy   „   ,                    214
Obliczanie   czasów   jazdy  za pomocą maszyny  analogowej   .   ,   .                    215
Obliczanie   czasów   jazdy za pomocą maszyny  cyfrowej        ,   .   .                    216
8.     Wykres   ruchu  pociągu     ....................                    219
Rodzaje  pociągów     .......................                    221
Elementy wykresu     ......................                    222
Czas   jazdy pociągów   ..........aa   ,   .   .   .   .   .   .    .   .                    222
Stacyjne   odstępy  czasu     ......   .   ......   .   .   .   .   .   .                    223
Czas   postoju  pociągów  na stacjach   ........   .   .   .   .   .   .                    227
Szlak  krytyczny       ......................                    228
Rodzaje  wykresów     ,   ,   ,   .,   ,   .   .   .   .   .   .   ,   .   .....   .   .....                    228
Stosowanie maszyn  cyfrowych  do  opracowania wykresów   .   .   .   .   .                    233
9.     Zdolność przepustowa  i  przewozowa  linii   ...........                    234
10.   Analiza rozkładu  jazdy     ...................                    24,2
III.   ORGANIZACJA PRZEWOZÓW TOWAROWYCH   ................                    247
1.     Praca przewozowa  rejonu sieci   ................                    248
2.     Mierniki   techniczno-eksploatacyjne     .............                    250
3.    Gospodarka wagonami   towarowymi     ..........   .   .  m.   .   .                   260
4.     Praca manewrowa       ......................                    267
Rodzaje   rozrządu  wagonów     ..................                    268
Wydajność  górek   rozrządowych     ................                    277
5.     Obróbka  pociągów   i  wagonów   na  stacjach     ...........                   283
Obróbka pociągów  tranzytowych   ................                    285
Obróbka wagonów   tranzytujących     .....   .   ..........                    286
Obróbka wagonów miejscowych       ................                   289
Czas   akumulacji  wagonów       ..................                    289
6.     Techniczny plan pracy stacji     ................                   290
7.     Zdolność  przetwórcza stacji   .   ................                    297
8.     Marszrutyzacja pociągów  towarowych     .............                   300
Potoki wagonów ładownych , , . . „ ,, , r . . , . , . . . . . t                   302
Marszrutyzacja na wydzielonym kierunku ...... .......                303
9. Planowanie przewozów kolejowych  , , , , . .,, .,.,..,.,                   306
Planowanie globalne  . , . . ., ......... .......                   307
Planowanie szczegółowe ..................ta   -  308
Określenie norm wykonawczych . . . ,,.,.,,.,.,. . . . .,                   309
1.0. Regulowanie przewozów towarowych ...............                   310
Regulowanie potoków  .. ..,-..... ...........                    311
Begulowanie iłostarsów  . ,, . . ...... . .... . . , . ,                   312
Sytuacja pociągowa   , . . . . ,,.,....,,.....,,                   314
Analiza pracy ładunkowej ...................                   315
IV. ORGANIZACJA PRZEWOZÓW PASAŻERSKICH  ...............                    31?
1.  Rodzaje ruchu pasażerskiego  .................                   317
2.  Charakterystyka wagonów pasażerskich i współużywanie  w  ruchu międzynarodowym  .......................                   319
Wymagania techniczne . . . . . . , . . . „ „ , . , , . , . . .                   319
Współużywanie wagonów w ruchu miedzy narodowym,  ....,,,,                   321
3.  Potoki pasażerów   .,.......,.,.,.,,, „ , , . , .                   322
k. Współczynnik wykorzystania pojemności wagonów  ...-,,,,,                   324
5. Obliczanie pojemności składu pociągu .,,.,,,.,,,..                   326
6^ Planowanie przewozów pasażerskich . , , . .  .,.,.,4..                   326
Planowanie globalne  ......,...,.,,. ., „                                           326
Planowanie szczegółowe .........,,..,,,...                         328
7. Praca stacji w ruchu pasażerskim ............,„                         333
Stacja osobowa ........ . . , .
Stacje _postojowe ....,...,,.,. „
Dworzec pasażerski ......

               Ryciny (ryc.) lub/i rysunki (rys.), ilustracje (il.), fotografie (fot.) : 

rys.
KLIKNIJ ŻEBY WRÓCIĆ DO GÓRY STRONY


"Moja strona" w Allegro

Zobacz inne moje aukcje - SZUKAJ W PRZEDMIOTACH UŻYTKOWNIKA - szybkie wyszukiwanie podobnych tytułów




Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynik kompresji jpg. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy literowe - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam i liczę na wyrozumiałość.

vcncvniisndifnhkmsfj12o07ob



[DANE_EU][KOD][/KOD][WYS]48[/WYS][TYP]0[/TYP][SKL_ID]0[/SKL_ID][SKL_TXT][/SKL_TXT][WZN]0[/WZN][/DANE_EU]