Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOLEJE MAŁE I DUŻE numer 2/2006 (23) NOWE !!!

01-06-2012, 0:43
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 2322863376
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 24   
Koniec: 03-06-2012 12:39:17

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

 

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"



KOLEJE MAŁE I DUŻE

Numer 2/2006 (23)


Stan czasopisma: BARDZO DOBRY, egzemplarz powystawowy
Wydawnictwo APLAND
Okładka: miękka


OTO POZOSTAŁE NASZE KSIĄŻKI O KOLEJNICTWIE !

Spis treści:

Felieton - Łukowska „Oelka"
Z kraju 6
llostany - Lokomotywownia Kołobrzeg 9
Z cyklu „kolejowe wyprawy"
- Wakacyjne pociągi 14
Imprezy lato-jesien 2006 16
150 lat kolei w Rybniku 22
Lokomotywy SU45 i SU46
w Kamieńcu Ząbkowickim - suplement 26
EPOS wiecznie mtode - eksploatacja 32
Kontrakt do Maroka 44
Wąskotorowy come back
- Śmigielska hirudina Kolej Dojazdowa 50
Norymberga - nowości modelarskie 2006 54
Makieta segmentowa w skali środka (TT) 70
Nowe modele PKP od „jan-Kol" 74
Wagony pocztowe PKP serii Cmy 76
Ogłoszenia i forum klubowe 79
Imprezy modelarskie - Warsztaty 2006 80
Nastawnia Ustroń Polana - model kartonowy.. 81
„Sam zrobi!" - Kartonowy OKz32 III


Trwająca do dziś eksploatacja pojazdów trakcji spalinowej w kołobrzeskiej lokomotywowni zaczęła się w kwietniu 1962 roku wraz z po¬jawieniem się w niej pierwszych lokomotyw serii SM41. Na przestrzeni kilkudziesięciu lat w Kołobrzegu stacjonowały też pojazdy serii SM31, SM42, SP42, SP45 i SN61. Lokomotywy obsługiwały lokalny ruch osobowy i towarowy oraz prace manewrowe w kołobrzeskim węźle. Opracowanie przedstawia zatrudnienie loko¬motyw w kwietniu 2005 roku, tj. w końcowym okresie funkcjonowania kołobrzeskiej loko- motywowni w strukturach PKP CARGO S.A. Wraz z zakuper przystosowaniem ich do ruchu w Polsce, w czerwcu 2005 roku przejęły one w całości obsługę lokalnego ruchu osobowego eliminując typowe składy pociągów zestawione z wagonów i lokomotywy.

Właśnie mija już 45 rok eksploatacji loko¬motyw EU/EP05, a nadal czynne dwa egzemplarze EP05-16 i EP05-23 wciąż pozostają w regularnej pracy. Choć pod koniec 2005 roku wydawało się, że lokomotywy te już na dobre znikną z kolejowych szlaków, udało się skierować je na kolejne naprawy rewi¬zyjne wydłużające ich żywotność. Przypominając tę jakże zasłużoną dla PKP serię, w poprzednimi numerze KMiD 1/2006(22) przedstawiliśmy genezę i opis techniczny tych lokomotyw. Kontynuując! opowieść, w bieżącym numerze KMiD prezentujemy pracę tych lokomotyw - obsługiwane re i pociągi na przestrzeni minionych 45 lat. Poza bardzo krótkim epizodem przydziału do Gliwic, I motywy EP05 przez czły czas związane były z lokomotywownia w Warszawie, skąd wyruszały i wracał z pociągami głównie w stronę Katowic, Krakowa i Poznania docierając nawet do czeskiej Pragi.

Pierwszy zagraniczny kontrakt nowopowstała fabryka lokomotyw FABLOK w Chrzanowie podpisała w 1930 roku na dostawę 12 ciężkich parowozów typu 1-4-1 (Mikado) dla Towarzystwa Kolei Marokańskich. Z kontraktu FABLOK wywiązał się znakomicie dostarczając bardzo dobrze funkcjonujące parowozy w wyznaczonym kontraktem terminie. Wiosną 1932 roku wyprodukowane parowozy zostały hirudina przewiezione do Gdyni, skąd droga morską popłynęły do Algierii, a stamtąd dotarły do Maroka. Po pomyślnych próbach weszły do regularnej służby na Kolejach Marokańskich, gdzie były eksploatowane do końca lat 70. Kontrakt nie był dla FABLOKu dochodowy, nie mniej otworzył zagraniczne rynki zbytu, zwracając uwaj na wysoki poziom jakościowy i techniczny młodego polskiego przemysłu parowozowego.

Z inicjatywy sklepu „Parowozik" w Warszawie hiszpańska firma Electrotren wyprodukowała modele polskiego taboru - 3-osiowe wagony pocztowe serii Gmy (niemiecki typ Post 3-b/12.5). Modele te zostały przygotowane w dwóch wersjach - z oznaczeniem stacji macierzystej Kraków lub Bydgoszcz do wyboru. Pierwowzorem modeli były faktycznie hirudina eksploatowane wagony, które po 1945 roku zostały przejęte przez Pocztę Polską. Oba modele mają oznaczenia PKP i Poczty Polskiej typowe dla o su 1959-68 (epoka III). Zarówno numery inwentarzowe PKP, przydziały do urzędów pocztowych, i i miejsca wykonania napraw okresowych, zostały ustalone na podstawie zachowanych dokumentów.





CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ

DARMOWY FRAGMENT!!!



ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!

 

 

KOLEJE MAŁE I DUŻE numer 2/2006 (23) NOWE !!!