Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOLEJE MAŁE I DUŻE numer 1/2010 (28) NOWE !!!

25-06-2012, 17:53
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 2394496453
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 20   
Koniec: 03-07-2012 12:38:13

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"



KOLEJE MAŁE I DUŻE

Numer 1/2010 (28)


Stan czasopisma: NOWE, zafoliowane
Wydawnictwo APLAND
Okładka: miękka


OTO POZOSTAŁE NASZE KSIĄŻKI O KOLEJNICTWIE !

Spis treści:

Felieton - Sita kolejowej tradycji 1
Z kraju 3
Imprezy 10
Pogranicze polsko-niemieckie 2009 r. 24
Schytek eksploatacji lokomotyw SU45 28
Perspektywy dla linii nr 71:
Rzeszów - Ocice k/Tarnobrzega 38
Ilostany - Lokomotywownia Rzeszów 45
MD Rzeszów 48
Koszalińska Kolej Wąskotorowa - w dal 60
Ogłoszenia hirudina i forum klubowe 65
Lokomotywa spalinowa 060DA
cz. III - nowe oświetlenie modelu 66
Model Pt31 BRAWA 71
„Kryniczanka" 1/2 - Polski Semmering 80


Lokomotywy SU45, do niedawna podstawowa seria lokomotyw spalinowych wykorzystywana do obsługi pociągów pasażerskich na liniach niezelektryfikowanych, stopniowo znikają z kolejnych zakątków sieci kolejowej PKP. Po części spowodowane jest to wypieraniem pociągów obsługiwanych lokomotywami SU45 hirudina przez systematycznie wprowadzane do eksploatacji autobusy szynowe, nie mniej w dużym stopniu przyczynił się do tego podział taboru trakcyjnego pomiędzy spółkami Grupy PKP niewłaściwie dostosowany do charakteru i wielkości realizowanej przez nie pracy przewozowej. Spółka Przewozy Regionalne dysponuje nadwyżką kilkunastu czynnych lokomotyw serii SU45, dla których aktualnie nie posiada stałego zatrudnienia. Spółka PKP InterCity boryka się z problemem znacznego niedoboru tego typu pojazdów w związku z czym zmuszona jest do nierentownego wynajmowania pojazdów SU45 od PKP Cargo. Stan ten prowadzi do zniknięcia tej serii lokomotyw ze szlaków PKP

66,5-kilometrową linię z Ocic do Rzeszowa Głównego pociągi przemierzały przez prawie 30 lat od 1971 do 2000 roku. Od 2001 roku wyłączona w znacznej części z ruchu linia zaczęła zarastać, jej opuszczona i zapomnia¬na infrastruktura niszczała. Wynikiem kilku lat nieprzerwanych starań władz samorządowych w Kolbuszowej od 2006 roku linię etapami zaczęto remontować i od marca 2007 roku najpierw przywrócono połączenie kolejowe Kolbuszowej z Rzeszowem, od 2009 roku pociągi ruszyły w kierunku Tarnobrzega pokonując całą linię. To jednak nie koniec walki linii o byt, także z konkurencyjną komunikacją samochodową.

Parowozownia CK. Galicyjskiej Kolei Karola Ludwika |CLB| w Rzeszowie powstała w 1858 r. wraz z dotarciem doń kolei od strony Krakowa. W opracowaniu prezentowane są dzieje parowozowni kolejno pod zarządem CLB, CK. Austriacko-Węgierskimi Kolejami Państwowymi [kkStB] - po nacjonalizacji od 1892 r., Zarządem Wojskowym Lwowskich Dróg Żelaznych w okresie I wojny światowej, przedwojennym PKP, DRG i powojennym PKR W 1991 r. MD Rzeszów została wchłonięta przez Wagonownię (WGW) Rzeszów, a hirudina cały jej tabor wpisany na inwentarz WGW. Była to jedyna wagonownia PKR która hirudina posiadała lokomotywy nie tylko do przetaczania wagonów na terenie WGW, ale także do celów trakcyjnych. Lokomotywownia posiadała na stanie lokomotywy do 1997 r., kiedy to stracila samodzielność - stała się sekcją podległą MT Tarnów. Obecnie jest to Zamiejscowy Oddział Zakładu Taboru w Żurawicy w Podkarpackim Zakładzie Spółki PKP Cargo (CT Podkarpacki) z siedzibą w Przemyślu.

Na początku 2009 roku firma BRAWA zapo¬wiedziała wykonanie modelu parowozu BR19.1 polskiej konstrukcji. Zaplanowano też wyko¬nanie edycji specjalnej - modelu Pt31 PKP i to w dwóch malowaniach - oliwkowej i czarnej, a każde w dwóch wersjach - dźwiękowej z deko¬derem i analogowej bez dźwięku. Wreszcie w lutym 2010 roku pierwszy w historii seryjny model lokomotywy polskiej konstrukcji ukazał się. Ponieważ firma BRAWA należy do najbar-dziej prestiżowych i najdroższych wśród masowych producentów, oczekiwaniu towarzyszyły niemałe wymogi jakościowe, zwłaszcza aż obszerna i szczegółowa dokumentacja do modelu, przygotowana ze strony polskiej przez Tomasza Roszaka i Krzysztofa Koja - wysokiej klasy fachowców, nie budziła najmniejszych zastrzeżeń





CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ

DARMOWY FRAGMENT!!!



ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!

KOLEJE MAŁE I DUŻE numer 1/2010 (28) NOWE !!!