Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOLEJE KOLEJNICTWO NIEMCY HISTORIA ILUSTRACJE 1984

19-01-2012, 2:47
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 60 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 2036022341
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 16   
Koniec: 13-01-2012 20:09:57
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha



PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI -
DIE DEUTSCHE EISENBAHN

BILDER AUS IHRER GESCHICHTE



PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ ZNAJDUJĄCYCH SIĘ W DOLNEJ CZĘŚCI AUKCJI (CZASAMI TRZEBA WYKAZAĆ SIĘ CIERPLIWOŚCIĄ W OCZEKIWANIU NA ICH DOGRANIE)


AUTOR -
HERMANN GLASER
NORBERT NEUDECKER


WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - VERLAG C. H. BECK MUNCHEN 1984
WYDANIE - 1
NAKŁAD - ??? EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
BARDZO DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM, ZAWIERA AUTOGRAF, DEDYKACJĘ) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, TWARDA, PŁÓCIENNA Z TŁOCZENIAMI + OBWOLUTA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 256
WYMIARY - 22,5 x 21 x 2,3 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,985 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
ZAWIERA SETKI ILUSTRACJI


KOSZT WYSYŁKI -
8 ZŁ - KOSZT UNIWERSALNY, NIEZALEŻNY OD ILOŚCI I WAGI, DOTYCZY PRZESYŁKI PRIORYTETOWEJ NA TERENIE POLSKI.

ZGADZAM SIĘ WYSŁAĆ PRZEDMIOT ZA GRANICĘ. KOSZT WYSYŁKI W TAKIM PRZYPADKU, USTALA SIĘ INDYWIDUALNIE WEDŁUG CENNIKA POCZTY POLSKIEJ I JEST ZALEŻNY OD WAGI PRZEDMIOTU. (PREFEROWANYM JĘZYKIEM KONTAKTU POZA OCZYWIŚCIE POLSKIM JEST ANGIELSKI, MOŻNA OCZYWIŚCIE PRÓBOWAĆ KONTAKTU W SWOIM JĘZYKU NATYWNYM.)

I AGREE to SEND ITEMS ABROAD. The COST of DISPATCHING In SUCH CASE, IS ESTABLISH ACCORDING TO PRICE-LIST of POLISH POST OFFICE SEVERALLY And it IS DEPENDENT FROM WEIGHT of OBJECT. ( The PREFERRED LANGUAGE of CONTACT WITHOUT MENTIONING POLISH IS ENGLISH, BUT YOU CAN OBVIOUSLY TRY TO CONTACT ME IN YOUR NATIVE LANGUAGE.)


DODATKOWE INFORMACJE - W PRZYPADKU UŻYWANIA PRZEGLĄDARKI FIREFOX MOŻE WYSTĄPIĆ BŁĄD W POSTACI BRAKU CZĘŚCI TEKSTU LUB ZDJĘĆ, NIESTETY NARAZIE JEDYNYM ROZWIĄZANIEM JAKIE MOGĘ ZAPROPONOWAĆ TO UŻYCIE INTERNET EXPLORERA LUB WYSZUKIWARKI "OPERA", Z GÓRY PRZEPRASZAM ZA NIEDOGODNOŚCI.
PRZY OKAZJI PRZYPOMINAM O KOMBINACJI KLAWISZY CTRL+F (PRZYTRZYMAJ CTRL I JEDNOCZEŚNIE NACIŚNIJ F), PO NACIŚNIĘCIU KTÓREJ Z ŁATWOŚCIĄ ZNAJDZIESZ INTERESUJĄCE CIĘ SŁOWO O ILE TAKOWE WYSTĘPUJE W TEKŚCIE WYŚWIETLANEJ WŁAŚNIE STRONY.



SPIS TREŚCI LUB/I OPIS -


KLIKAJĄC TUTAJ MOŻESZ ŚCIĄGNĄĆ LUB OTWORZYĆ PLIK ZE SPISEM KOMPLETNYM


KSIĄŻKA W JĘZYKU NIEMIECKIM, PONIŻEJ ZAMIESZCZAM PROSTE TŁUMACZENIE (PROSZĘ UWZGLĘDNIĆ BŁĘDY TŁUMACZENIA I BRAK GRAMATYKI, A TAKŻE MOMENTAMI KOMICZNE, PRZYPADKOWE JEGO FORMY, NAJCZĘŚCIEJ POD TEKSTEM TŁUMACZONYM MOŻNA ZNALEŹĆ ORYGINALNY, JEŚLI OCZYWIŚCIE WYSTARCZY MIEJSCA). TŁUMACZENIE TYLKO I WYŁĄCZNIE W CELACH POGLĄDOWYCH.






Kolej uruchomiła pół wieku temu w Niemczech nie tylko rewolucji przemysłowej. Miała ogromne ekonomiczne, polityczne i historyczne konsekwencje - życie człowieka zostało z niej, nie tylko z powodu nowej świadomości czasu, nowo wymyślone. Do tej pory zajmowała się głównie z historii sztuki kolei. Ta książka Hermann Glaser i Norbert Neudecker chce z obrazami z przeszłości i teraźniejszości niemiecki pokazać kolejowych, a zwłaszcza jego historii kultury powie w obrazy i słowa, jak na kolei, istnienie mężczyzn nowo, zmieniła miejskich i środowiska naturalnego i jak się niemal wszelkie inne wynalazek współczesnych czasów jest również mit. Wnikliwy esej wprowadzający, który odpowiada w szczególności do historii tej przemiany następuje dwunastu rozdziałów części obrazu kompleksowe, które zostało zainicjowane przez bogatych cytaty z literatury niemieckiej. Pierwsze pociągi są pokazane w imponujące efekty obrazu jest budowa linii kolejowych, mostów i tuneli prezentowane prace, które miał do czynienia w warunkach niewyobrażalnych dzisiaj. Architektura dworca kolejowego i działalności związanej z produkcją lokomotyw, a także całą "obszar kolejowy" obrazy kontakt w widoku, który również konesera zaskakujące połączenia jasne. Czy opowiedziana przez kolejarzy i podróżnych, od luksusowe pociągi i samochody małe, teraz niemal idylliczne ostatnich działających . Ale nawet należą do ciemności, tak straszne roli kolei w najnowszej historii jest udokumentowane w książce -. w obrazy wojny, wydalenia i deportacji tej książki jest znacznie więcej niż jego przyczyny ("150 lat kolei niemiecki" ) również prowadzi do czytelnika, że ??fascynacja kolei na uwadze, że wykonywane od czasu swego powstania w ludzi.
Autorzy
Hermann Glaser, urodzony 1928 roku, ma 1964 szkół i Kultury Miasta Norymbergi. Jest autorem ważnych książek na temat historii literatury, społeczne, psychologiczne i kulturowe. Wspólnie z Norbertem Neudecker i Wolfgang Rup pert wydał w 1980 r. przez Verlag CH Beck, zespół "kultury przemysłowej w Norymberdze" z Walterem Pützstück 1982 "niemieckiej książki obraz 1870/18". Norbert Neudecker, urodzony 1939 roku, jest szefem Urząd Prasy i Informacji Miasta Norymbergi.





Hermann Glaser Norbert I. Neudecker
Niemieckich kolei
Zdjęcia z jej historii
Verlag CH Beck Monachium
Z 247 ilustracjami





Zawartość

6 Pierwszy z Koleje Niemieckie Koleje 44 Stacja Kolejowa 56 80 104 aktów lokomotyw kolejowych stanu 114 [zasłonięte] 176 Bimmelbahn 164 kolejowego pasażerów wypadek wojny i przemieszczenia 198 [zasłonięte] 226 Żydów deportowanych krajobraz kolejowy 236 Dodatek 250





Dodatek

Notatki Z kolei niemiecki "
1 Karl Fischer pamiątki i wspomnienia pracownika red. i opatrzone przedmową Paul Gohren Lipsk 1903, Tom 1, s. 124
2 Fischer O, S 125
3 Fischer O, S 126
4 Ulrich Otto Ringsdorf południe kolei krańce miasta Norymberga, 1841/49 Series Archiwum Nuremberg, Norymberga, 1978 Tom 24
5 prace Friedricha Lista, przemówień, listów, pism na pasmo 3 transportu red. Erwin von Beckerath i Otto Stuhler Berlin, 1929, s. 347 nn
6 Bayerische Staatsbibliothek, Monachium
Siedemset lat po Zit kolei-schnft niemiecki rocznica stulecia niemieckich kolei Opublikowany przez Reichsverkehrsministenum Leipzig 1938, s. 42
Lista 8, O S 160 i nast
9 Rudolf historii Rubberdt industrializacji, gospodarki i społeczeństwa na drodze do naszych czasów w Monachium, 1972, str. 84f
Festiwal szef Dieter 10 z 1000 Lokomotywa nowej konstelacji Moabit w Tilmann Buddensieg / Henning Rogge (red.) przydatne sztuki kształtująca technologii i sztuk wizualnych od czasów rewolucji przemysłowej, Berlin 1981, s. 92
11 głowy O, S 90ff
12 Zit do głowy O, S 97
13 Irene Burkhardt WSPÓŁCZESNEJ odpowiedzi na planowanie, budowę i otwarcie pierwszej kolei z parowych w Niemczech, Ludwig kolejowy między Norymbergą a Fürth nie veroffenthchte pracy zgody na nauczyciela szkoły w Friedrich Alexander Uniwersytetu Erlangen - Norymberga (prof. dr Michael Sturmer) Erlangen, 1980, S 101 i nast
Por. także Karl Bosl, postęp technologiczny w stanie Bawarii i wykład społeczeństwa na Święto Konstytucji 1979 m Norymberga, o O, o J
14 Egon Fnedell historii kultury współczesnej 1931 Monachium Tom 3, S 99
15 śledzę tutaj Gunter Ogger roku Założyciele Gdy kapitalizm był młody i lekkomyślny Monachium - Zurych 1982, s. 157 nn
16 Burkhardt O, s. 108 nn
17 Hansa Christiana Andersena Bazar o Weimar J, S, 21 nn, 33
Quote by John Mahr 18 koleje w niemiecko-siebie
Przetwarzanie literacki zmienić motyw w 19 i na początku 20. wieku Monachium 1982, s. 37
19 Mahr Zit po O, S 109
20 Ernst jazdy Stadler nad Rhembrucke Kolner w nocy w Action 3 / 1913 (23 kwietnia 1913), Kolumna 451
21 Gottfried Benn pociąg D w Dzieła zebrane w ośmiu zespołów red. Dieter Volume Wellershoff 1 wiersze Wiesbaden 1960, s. 27 f
22 Sigmund Freud i badania jako źródło cierpień Zygmunt Freud kultury produkcji red. Alexander Mitscherhch, Angela Richards, James Strachey, problemy IX Volume pochodzenia społecznego religii, Frankfurt am Main 1974, s. 219
23 Gert czas podróży Mattenklott w Mercury, Wydanie 7 / 1979, str. 679
24 Detlev von Lihencron Bhtzzug W Selected Poems Berlin - Lipsk 1907, str. 11 f.
25 Hans Joachim Ritzau katastrofy kolejowej w Niemczech historii Niemiec Tom 1 splinter Landsberg - 1979 Pürgen
26 I przestrzegać tutaj Ritzau O, S 55 ff
27 Thomas Mann, wypadek kolejowy w pierwszej Tales Volume Frankfurt am Main 1975, s. 317ff
28 Ernst Bloch ślady Frankfurt - Berlin 1962, s. 208
29 Wolfgang Schivelbusch podróż kolejowa do industrializacji, przestrzeni i czasu w 19 wieku Monachium - Wiedeń 1977, s. 118f
30 Schivelbusch O, S 141
31 Andersen O, S 22
32 Thomas Mann, Wyznania Felix Krull Frankfurt am Main 1965, S 202
33 Richard Dehmel czwartej klasy w zgromadzonych pracuje w trzech pasmach jeden zespół wyzwolenia Berlin 1913, s. 145ff
34 Werner Takie Orient-Express rozkwitu i upadku luksusowy pociąg Reinbek 1980 (,, do tej książki ")
35 śledzę tutaj memorandum Center for Industrial Kultura / Norymberga 1985 - koncepcja wystawy kolejowy (Norymberga, 1982, s. 77ff), co z kolei absorbuje głównie Takie odniesienia
36 Takie Zit na O, S 9 ff
37 Sigmund Freud, Times wojny i śmierci u Freuda Standard Edition z aa O, S 37
W Bawarii Ludwig Thoma 38 utworów w Monachium 1925 pierwszy tom dzieł zebranych, s. 632f
Rolf L po 39 Temming Zit Historia ilustrowana Kolei Herrsching / Ammersee 1976, S 132 f
40 Franz Rehbein życia gospodarstwa robotnik ed Karl Winfried Schafhausen Darmstadt-Neuwied, 1973, str. 29 f
41 KE Maedel Bimmelbahn pamięci starych miłości un Sere niemieckie linie w Stuttgart 1976, s. 11 Thoma małych i oddział na platformie w Monachium 1925 Drugi tom Dzieł, str. 40
42 Thomas Mann Czarodziejska góra, Frankfurt am Main 1967, s. 7 nn
Franz Reuleaux 43 Wprowadzenie do historii oczywiście Wynalazki kształcenia i szkolenia zasobów ludzkich, Tom 1 Leipzig - Berlin 1884, S 380F
44 Peter Rosegger Kiedy byłem jeszcze część Waldbauernbub Leipzig 1905, s. 100
45 Mattenklott O, S 681, 679
46 Świat stacji po Zit ed z Centre Georges Pompidou w Paryżu, Jean Dethier i Staatliche Kunsthalle Berlin, Berlin, 1980, str. 6
47 Thomas Wolfe ciemno w lesie, zagranicznych jako czas w The Complete Stories Reinbek 1967, str. 87 f 93
48 Masha Kaleko liryczny notebook skrót, o S o 1956, 116
49 I przyjmujemy, że tok myśli i cytatów ze świata stacji, aa O, S, 6, 8, 17, 33, 59, 60, 75
50 Heinrich Heine raporty Lutetia na temat polityki, sztuki i życia w sztuce ludowej i listów w dziesięciu gangów ed Hans Kaufmann Tom 6 Berlinie (East) 1962, str. 478 f
51 Schivelbusch O, S 52
52 Schivelbusch Zit po O, S 53
53 Schivelbusch Zit po O, S 53
54 Adolfa Hitlera Mein Kampf Monachium 1934, S 180
Alfred Andersch 55 lat w raporcie w pociągach w Niemczech, Klaus R raporty Scherpe drogi, szkice, raporty 1945/48 Stuttgart 1982, s. 84
56 dzieła Wolfganga Borchert, biograficzne posłowie wygląd, Bernard Meyer Marwitz Reinbek 1949, s. 61 nn






Dowód tekstów źródłowych w obszarach obrazu

Strona 46 147
Hansa Christiana Andersena Bazar o Weimar J, S, 20-25
Mikołaja Lenaua do wiosny 1838 roku Tom 2 wiersze Stuttgart oraz Augsburg, 1857, str. 115-117
Strona 58/59
Gazeta kolejowego, 31 sierpnia 1845 przez Ulrich Otto Zit Ringsdorf kolei na południe od Norymbergi 1841/49 serii Miasta Norymbergi Volume Archiwum 24 Norymberdze w 1978, S 123
Gunter Kunert marzyć w Berlinie i innych Małe prozy, opowiadania, eseju Monachium 1972, s. 209 / 210 (Z przyjaznego zgody hcher Carl Hanser Verlag, Monachium)
Luise z Darmstadt Plonmes Collected Poems, 1844, S 182
Karl Fischer pamiątki i wspomnienia pracownika Tom 1 ed i wyposażone z przedmową Paul Gohren Leipzig 1903, str. 125-128
Strona 82 183
Detlev von Lihencron Byłem tak szczęśliwy Who Collected
ke druga książka z wierszami Berlin 1916, s. 340 Adalberta von Hanstein Na stacji w Ludzie Heder
Po trzecie, silne verm edycji Berlin 1904, s. 30 Karl Valentin Station Scene In The Collected Works Monachium
1961, s. 113-114 (dzięki uprzejmości R Piper
Verlag, Monachium), Walter Kempowski Schone widzenia Hamburg 1981, s. 202-204
(Dzięki uprzejmości Albrecht Knaus Verlag,
Hamburg) Heinrich Boll pożegnanie w pieszych, idziesz do Spa
Monachium 1967, s. 64 (dzięki uprzejmości La
muv Verlag, Bornheim) Nicolas Urodził się 30 kwietnia 1976 roku w wiersze Lueneburg stacji
1[zasłonięte]967-19 Reinbek 1978, s. 212-213 (z
Dzięki uprzejmości Rowohlt Verlag, Reinbek
Hamburg)
Strona 106/107
Rudolf Hagen pierwszy niemiecki kolejowego z eksploatacji parowej
między Norymbergą a Fürth Gedenkschnft do pięćdziesięciu
rocznicę dnia 7 grudnia 1885 r. w Norymberdze w 1885 roku,
S 181-[zasłonięte]100 rocznicy niemieckiej przedmowie kolei Jubilaumsschnft
W setną rocznicę niemieckich kolei jej
wydane przez Ministerstwo Transportu Leipzig 1938, s. 7-8
1835-[zasłonięte] 19605 lat niemieckiej kolei w Koleje Federalne, nr 21/22 (1960), Wstęp
Strona 116/117
Justinus Kerner na stacji we wszystkich utworów poetyckich w czterech tomach pod redakcją Józefa Gaismaier Drugi tom o Lipsku J, S 36-38
Gerrit Engelke lokomotyw w The Complete Works rytm nowej Europy, Monachium 1960, s. 49-50 (dzięki uprzejmości Gerrit Engelke Foundation, Hannover)
Johannes R lokomotyw Becher w Collected Works Volume 1 Edited by John-R-Cup archiwum Niemieckiej Akademii Sztuki w Berlinie i Weimarze Berlin, 1966, s. 334 (za zgodą wydawcy budynku w Berlin-Weimar)
Trutznachtigall wiadukt KarlHenckell W Stuttgart 1891, s. 95
Werder B (di Friedrich Wilhelm Weber) Historii Kolei i Wyobraźni w Arminia Sealed uczcić dwadzieścia pięć] istnienia ahngen z Bader u źródła do Arminius Lippspnnge Paderborn 1857, S 78
Gerhart Hauptmann nastawniczy Thiel W utworach zebranych w sześciu zespołów fifth zespołu Berlin, 1916, s. 26 (dzięki uprzejmości Propyleje Verlag, Berlin)
Strona[zasłonięte]14211
Detlev von Lihencron Byłam taka szczęśliwa W Dzieła zebrane druga książka z wierszami Berlin, 1916, S 341
Edgar Hahnewald inżynier w Bell, Zit 3 4 1922 Fryderyk G Kurbisch tym kraju sen niespokojny sen społecznych raportów 1918/45 Berlin, Bonn 1981, s. 38-39
Tomasza Manna Wyznania Felix Krull Frankfurt am Main 1965, s. 95 (dzięki uprzejmości S Fischer Verlag, Frankfurt am Main)
Gerhart Hauptmann nastawniczy Thiel W utworach zebranych w sześciu zespołów fifth zespołu Berlin, 1916, s. 15-16 (dzięki uprzejmości Propyleje Verlag, Berlin)
Szlak głowy Gerhard Zit po gazety w Norymberdze, 6 sierpnia 1983 r. (z niepublikowanych powieści, dzięki uprzejmości autora)
Strona[zasłonięte]16611
Kurt Tucholsky małej stacji w The Collected Works Edytowane przez Mary Gerold-Tucholsky i Fritz J. Raddatz tom II 1[zasłonięte]925-19 Reinbek 1960, S 488 (dzięki uprzejmości Rowohlt Verlag, Reinbek)
Odon von Horvath The Last Day In The Collected Works Volume 2 odgrywa Frankfurt am Main 1970, s. 531-533 (z
uprzejmej Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main)
Kurt Marti pociąg w miejscowości Neuwied historie i Darmstadt 1983, s. 59-60 (dzięki uprzejmości Luch terhand-Verlag, Neuwied / Darmstadt)
Gerald Sammet stacji Regnitzlosau (dzięki uprzejmości autora)
Strona[zasłonięte]17811
Kurt Tucholsky, pięć zmysłów w Collected Works Edytowane przez Mary Gerold-Tucholsky i Fritz J. Raddatz Volume II 1[zasłonięte]925-19 Reinbek 1960, S 215 (dzięki uprzejmości Rowohlt Verlag, Reinbek moczu burg)
Gerhart Hauptmann w nocny pociąg w The Complete Works Edytowane przez Hans-Egon nienawiści poezji i poematów Tom IV Frankfurt am Main, Berlin 1964, s. 54 (za zgodą rodzaju Propyleje zatwierdzenia Verlag, Berlin)
Joseph Roth "romans" z podróży (Frankfurter Zeitung, 6 czerwca 1926) Opublikowano w roślin i wprowadzone przez Hermann trzecie Kesten zespołu Kolonia 1976, s. 677-679 (za zgodą wydawcy Kiepenheuer i Witsch w Kolonii)
Frank duchy Thiess nie rzuca cień Hamburg, Wiedeń 1955, s. 425-426 (dzięki uprzejmości Pawła Zsolnay Verlag, Hamburg / Wiedeń)
Hann EHES Taschau To wspaniale, że to naprawdę wspaniałe podróżować w od chęć trenowania z 25 warstw Eisenbahnge Edytowane przez Christian Schmitt W Dusseldorf, Wiedeń 1982, s. 85 (dzięki uprzejmości Econ Verlag, Dusseldorf)
Erich Kastner podróż pociągiem w Collected Works Volume 1 wiersze Kolonii, 1959, s. 309 (dzięki uprzejmości Atrium Verlag, Zurych, Erich Kastner @ spadkobierców, Monachium)
Strona[zasłonięte]20012
Detlev von Lihencron Bhtzzug W Selected Poems Berlin, Lipsk, 1907, str. 11 f.
Carl Bleibtreu pociągiem ekspresowym na świecie i Dessau 1886, s. 95
Gerhart Hauptmann nastawniczy Thiel W utworach zebranych w sześciu zespołów fifth zespołu Berlin, 1916, s. 36-39 (dzięki uprzejmości Propyleje Verlag, Berlin)
Strona 210/211
Walter Kempowski od wielkiego czasu w Hamburgu, 1978, s. 291-293
(Dzięki uprzejmości Albrecht Knaus Verlag,
Hamburg) Heinrich Boll pociąg na czas Opladen 1949, S 5-7 (z
Dzięki uprzejmości Lamuv wydawcy, Bornheim) Joachim Palapies ucieczki Vierzehnjahngen z Labiau,
Uciekł w 1945 roku i sprzedany do naocznych świadków Edytowane przez Rudolf Muhlfenzl Königstein / Ts 1981, s. 93-95 (dzięki uprzejmości Athenaeum Verlag, Königstein / Ts)
Strona 232/233
Inge I nosił żółtą gwiazdę Kolonia 1978, s. 96-98 (za zgodą wydawcy nauki i polityki, Kolonia)
Grete Salus nikt, nic - Żyd Theresienstadt, Auschwitz, Oederan Darmstadt 1981, str. 8-12 (za zgodą wydawcy Blatter Darmstadt, Darmstadt)
Strona 234/235
Heiner koła Lichtenstein toczenia za zabójstwo Niemieckie Koleje i Holokauście w Tribune, nr 82/1982, str. 92-95 (dzięki uprzejmości autora)
Ebbo Demant (redaktor) Auschwitz - "Prosto z Ram peweg" Kaduk, Erber, Klehr Tater dać Three Minutes z wprowadzeniem przez Axel Eggebrecht Reinbek w moczu burg 1979, str. 33-34 (dzięki uprzejmości Rowohlt Verlag, Reinbek Hamburg)
Walther Hofer (red.) dokumentów hitlerowskich 1933/45 Frankfurt am Main 1982, s. 275-276 (dzięki uprzejmości S Fischer Verlag, Frankfurt am Main)
Strona 238/239
Przebieg Georg Heym (grudzień 1910) w tomie I wiersze Poezja i pism Monachium 1962, s. 189
Robert Walser wejścia w The Complete Works Volume II, red. Jochen Greven uszczelki Małe, kawałki prozy, proza ??skrzelowych Genewa i Hamburg 1978, s. 165-166 (za zgodą Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main)
Franz Kafka kolei podróżujący w historii Frankfurt 1961, s. 297 (dzięki uprzejmości S Fischer Verlag, Frankfurt am Main)
Torba Gustav rozwiązły studentów w Collected Works Volume 1 Berlin 1920, S 215
Erich Kastner Eisenbahngleichms w tomie Dzieł 1 wiersze Kolonii, 1959, s. 259-261 (za zgodą rodzaju Ge Atrium Verlag, Zurych, Erich Kastner @ spadkobierców, Monachium)
Peter kolejowego przedziału Hamm (nad surowcem Alb) I In Time, 13 stycznia 1984 r. (za zgodą autora)





Ilustracje, od niemieckich kolei


Strona 6 z 17 Hans Baluschek stacji
Strona 8 nasyp kolejowy i przekłuwania, w trakcie budowy (1884)
Strona 11 Mapa kolejowego samochód klasy II, Norymberga-Fürth (1835)
Strona 13 Zdjęcie żart (1857) "Hej, wybrać duszy, właśnie wrócił z unten9 - Tak - Powiedz mi, co to jest, że widzi Ziemi więc od teraz, jak plecione pula, bo oprócz fallen9 - Bóg jest bewahre1, że kolej - Eisenbahnen1 - Ha, to na pewno nie innego nowego wynalazku "
Strona 16 lokomotywa z sześcioma kołami, zbudowany przez Robert Stephenson-In Carl Armengaud, Eisenbahnwesen4, Weimar 1841
Strona 19 akcji kolejowej (1837)
Strona 21 Honore Daumier Impressions de kompresji i podróży
Strona 24 Żegnaj, z kraju do kraju ", Wydanie 1 / 1905
Strona 25 z dodatku kolejowych Heidelberg wypadku do domu "(nr 37, 1882)
Strona 29 sen-Coupe na austriacko-Kaisenn Ehsabeth-Western Railway
Karykatury strona 32 (przed 1900), pan dyrygent jest coś GE schehn9 Dlaczego zatrzymać Zug9 "
Strona 34 kolejka górska (przed 1890)
Strona 37 perspektywiczny widok wnętrza dworca w Monachium Gottgetreu staloryt po akwarela Rudolf (1850)
Strona 40 Ernst Ludwig Kirchner kocioł gazowy i kolej podmiejska (1913)
Strona 41 z Adolph Menzel transportu wojska i ludzi o dobrych samochodów (przed 1870)
Strona 43 Hans Baluschek do kopalni (fragment)





Kredyty zdjęcie

Archiwum Historii i Sztuki w Berlinie, 56, 59, 62, 64, 85, 88, 158 (zdjęcie Gebr Haeckel), 159 (zdjęcie Gebr Haeckel), 163, 165, 166, 174, 191
Zdjęcie archiwum Osterreichische Nationalbibhothek, Wiedeń 27,124, 149
Archiwum zdjęć Hermann Glaser, Roßtal 19a, 19b, 29, 34, 36, 132, 134, 160, 172, 224, 226, i strona 8, 13, 16, 22, 34, 43
MAN Archiwum obraz, Norymberga 106
Archiwum obraz Fundacja Pruskiego Dziedzictwa Kultury w Berlinie 9, 10, 18, 23, 24, 33, 49, 51, 54, 60, 66, 74, 77, 78, 84, 86 (oryginalny Transport Museum Berlin), 102, 107, 119, 130, 133, 142, 144, 173, 187, 195, 216, 219 (oryginalne Yad Vashem, Jerozolima), 221, 223 (National
Galene, Muzeów Narodowych w Berlinie, zdjęcie Anders) i bocznych 11.29
Fotoedytor Nürnberger Nachrichten 148 (szermierz zdjęcie), 229 (pełne zdjęcie)
Zdjęcie B + Broel, Norymberga 230 (wydany G/301 LAN)
Brohan Brohan-Museum Foundation, Berlin 139 (Bartsch zdjęcie), 153 (zdjęcie Bartsch)
Federal Postal Museum Frankfurt am Main 100
Dziedzictwa Przemysłowego Centrum, Norymberga, 13
DGEG archiwum Herbede WIT-43, 44, 57, 72, 73, 185 i strona 25,37
Deutsches Museum w Monachium, 7, 171
Funkcja Photo Service, 152 Krefeld
Narodowe Muzeum Germańskie w Norymberdze 1, 8, 12, 32, 35, 140, str. 19, 21
Zdjęcie Gerulhs Hagen, Norymberga, 16, 25, 150
Główny budynek biurowy wysokiej Norymberga, obrazu archiwum i miejsca pamięci 40
Copyright by Dr Wolfgang u Ingeborg Henze Campione d'Ita-ha strona 40 (Staatliche Kunsthalle Karlsruhe)
Muzeum Historyczne we Frankfurcie nad Menem 75
Osterreichische Galene, Wiedeń 167 (Otto Photo)
Szwajcarskie Koleje Federalne fotograficznych, Basel 28
Staatliche Kunsthalle Karlsruhe 80
Muzea landu Berlin, strona 41
Państwowa Galeria w Stuttgarcie 225
Archiwum Miejskie Erlangen 193
Archiwum Miejskie Offenburg 20 (Gasche Photo)
Historii Miasta Muzeum w Norymberdze 3 (Zdjęcie Kraus), 81 (zdjęcie Kraus), 101
Muzeum Miejskie w Monachium 5
Suddeutscher bałwochwalstwa, Monachium 22, 37, 38, 48, 50, 52, 53, 55, 58, 61, 65, 68, 70, 90, 105 (fot. UFA), 113, 122, 128, 136, 138, 151, 154, 162 (zdjęcie Golhnger), 169, 176, 177, 181, 182, 184, 186, 192, 194, 196, 197, 198, 199, 200, 201, 202, 203, 204, 205, 206, 207, 208 (PK-Press obrazu Center "ks OKW"), 209 (PK-Lessmann Scherl obrazie usługi "Fri OKW"), 211, 212, 213, 215, 217, 218, 227
Ullstein bałwochwalstwa, Berlin, 6, 11, 14, 21, 30, 31, 39 (zdjęcie Haker kąt), 63, 67, 69 (zdjęcie Kasperski), 76, 79, 82, 83 (zdjęcie Popper), 87, 97 ( Zdjęcie Schneider), 103, 104, 108, 117, 123, 125, 126 (zdjęcie AEG), 129, 135, 137, 145 (AP photo), 147, 155, 164 (zdjęcie Haeckel), 168, 175, 178, 179 (zdjęcie-wave), 180 (AP photo), 210 (Copyright Prasa Ilustracja Heinricha Hoffmanna, Berlin), 214 (zdjęcie popiołu), 220 (55/64), 222, 228 (zdjęcie Lehn-Artz), a strona 617 , 32
Gusti Vaupel, Frankfurt 156
Norymberga Muzeum Transportu, Transport Archiwum 2, 4, 15, 17, 26, 41, 42, 45, 46, 47, 71, 89, 91, 92, 93, 94, 95, 96, 98, 99, 109, 110, 111 112 , 114, 115, 116, 118, 120, 121, 127, 131, 141, 143, 146, 157, 161, 170, 183, 188, 189, 190






Die Eisenbahn hat vor anderthalb Jahrhunderten in Deutschland nicht nur die industrielle Revolution eingeleitet. Sie hat gewaltige wirtschaftliche, politische und historische Folgen gehabt - auch das menschliche Lebensgefühl ist von ihr, nicht zuletzt durch ein neues Bewußtsein von Zeit, neu geprägt worden. Bislang hat man sich vor allem mit der Technikgeschichte der Eisenbahn beschäftigt. Dieses Buch von Hermann Glaser und Norbert Neudecker will mit Bildern aus Vergangenheit und Gegenwart der deutschen Eisenbahn vor allem ihre Kulturgeschichte vorführen, will in Bildern und Texten erzählen, wie die Eisenbahn das Dasein der Menschen neu bestimmt, ihre städtische und landschaftliche Umwelt verändert hat und wie kaum eine andere Erfindung der Neuzeit auch zum Mythos geworden ist. Einem kenntnisreichen Einleitungsessay, der besonders auf die Geschichte dieses Wandlungsprozesses eingeht, folgt ein zwölf Kapitel umfassender Bildteil, der durch reiche Zitate aus der deutschen Literatur eingeleitet wird. Die ersten Eisenbahnen werden gezeigt, in eindrucksvollen Bildfolgen wird der Bau von Schienenwegen, Brücken und Tunneln vorgeführt, Arbeiten, die unter heute unvorstellbaren Bedingungen zu leisten waren. Bahnhofsarchitektur und Lokomotivproduktion, ja die ganze „Eisenbahnlandschaft" treten mit Bildern in den Blick, die auch dem Kenner überraschende Zusammenhänge deutlich machen. Erzählt wird von den Eisenbahnern und den Reisenden, von den Luxuszügen und von den Kleinbahnen, die heute einer fast idyllisch wirkenden Vergangenheit angehören. Doch auch die dunkle, ja furchtbare Rolle, die die Eisenbahn in der jüngsten Geschichte gespielt hat, wird in diesem Buch dokumentiert - in Bildern von Krieg, Vertreibung und Deportation. Das Buch wird weit über seinen Anlaß („150 Jahre deutsche Eisenbahn") hinaus jedem Leser jene Faszination der Eisenbahn vor Augen führen, die sie seit ihrem Entstehen auf den Menschen ausgeübt hat.
Die Autoren
Hermann Glaser, geb. 1928, ist seit 1964 Schul- und Kulturdezernent der Stadt Nürnberg. Er ist Autor wichtiger Bücher zu literarhistorischen, sozialpsychologischen und kulturgeschichtlichen Themen. Zusammen mit Norbert Neudecker und Wolfgang Rup-pert hat er 1980 im Verlag C. H. Beck den Band „Industriekultur in Nürnberg", mit Walther Pützstück 1982 „Ein deutsches Bilderbuch 1[zasłonięte]870-19" herausgegeben. Norbert Neudecker, geb. 1939, ist Leiter des Presse- und Informationsamtes der Stadt Nürnberg.





Hermann Glaser I Norbert Neudecker
Die deutsche Eisenbahn
Bilder aus ihrer Geschichte
Verlag C.H.Beck München
Mit 247 Abbildungen





Inhaltsverzeichnis

Von deutscher Eisenbahn 6 Erste Eisenbahnen 44 Eisenbahnbau 56 Bahnhöfe 80 Staatsakte 104 Lokomotiven 114 Eisenbahner 140 Bimmelbahn 164 Reisende 176 Eisenbahnunglück 198 Krieg und Vertreibung 208 Judendeportation 226 Eisenbahnlandschaft 236 Anhang 250




Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.


ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

ZOBACZ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT


NIE ODWOŁUJĘ OFERT, PROSZĘ POWAŻNIE PODCHODZIĆ DO LICYTACJI