WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
KOLEJE DAWNIEJ I DZIŚ
Numer 2/ 2004
Stan czasopisma: NOWE Wydawnictwo APLAND
Okładka: miękka
OTO POZOSTAŁE KSIĄŻKI I CZASOPISMA O KOLEJNICTWIE JAKIE OFERUJEMY!
Spis treści:
W numerze:
1. Od redakcji
2. Wieści z polskich kolei
3. Komentarz Homi
4. Wieści z polskich kolei muzealnych
5. Ostatnim „kociołkiem" do Żnina
6. Stacja Gołańcz - położona na północy Wielkopolski jest typową małą, węzłową stacyjką łączącą linie znaczenia miejscowego. Mimo upływu lat i postępującej dewastacji zachowała do dziś praktycznie kompletną infrastrukturę i wyposażenie: Piękny budynek dworca wraz z magazynem towarowym, zabudowania dawnej parowozowni wraz z typową wieżą ciśnień typu Intze, budynki nastawni i wagi towarowej, sygnalizację kształtową i prawie kompletny układ torów. Kiedy autor pisał ten artykuł, do Gołańczy docierały jeszcze nieliczne pociągi pasażerskie. Dziś to już niestety historia. I tak też trzeba było zmienić treść artykułu.
7. Ostatnia przystań „tekatek"
8. Moje wspomnienie o Kępnie
9. Krótka historia węzła Kępno
Położony na południowych krańcach Wielkopolski węzeł kolejowy Kępno zapisał się w dziejach trakcji parowej (ex equo z Jarocinem) w Polsce jako ostatnia enklawa normalnej, nie muzealnej, planowej pracy parowozów w ruchu pasażerskim, towarowym i przy obsłudze manewrów. Wszystkie te prace wykonywały lokomotywy tylko jednej serii: TKt48, stacjonujące w niewielkiej, trzy stanowiskowej „szopie", co samo w sobiejest też ewenementem. W trzech artykułach prezentujemy Wam portret tego węzła wraz z jego historią, wspomnieniami oraz zwięzłymi opisami obsługiwanych przez parowozy z Kępna linii.
10. Parowozy TKt48 część II Przedstawiamy drugą część obszernej monografii popularnych „osiołków", czyli tendrzaków serii TKt48. W poprzednim numerze wyjaśniliśmy genezę układu osi 1-4-1 i zarys ogólnej historii podobnych konstrukcji przeznaczonych do ruchu podmiejskiego w dużych aglomeracjach. Rozpoczęliśmy też opis historii „tekatek". W bieżącym numerze kontynuujemy te dzieje, a także zaczynamy opis techniczny tych lokomotyw. W następnym numerze zamieścimy ostatnią część monografii z dokończniem opisu technicznego, prezentacją sposobów malowania i ozdabiania tych maszyn oraz dużo statystyki.
11. Ziły 130 w skali TT
12. Nowości Gutzolda w skali HO
13. Katalog Tilliga na 2004 r.
14. Sygnalizacja świetlna w rozmiarze HO
15. Parowóz TKt48 w skali TT
W bieżącym numerze Kdid Czytelnicy parający się modelarstwem kolejowym, bądź kolekcjonowaniem modeli taboru, znajdą garść ciekawych informacji i porad. Przede wszystkim ucieszą się miłośnicy mało popularnej u nas skali TT. Dla nich prezentujemy przegląd tegorocznych propozycji katalogu najpopularniejszej u nasfirmy oferującej modele w tej właśnie podziałcc- niemieckiego Tilliga. Wśród prezentowanych nowości znajduje się kilka w barwach i oznakowaniu PKP. W skali TT przedstawiamy też urocze miniatury samochodów - popularnych również w naszym kraju rosyjskich Ziłów. Dla budujących modele w tej skali samodzielnie, publikujemy opis wykonania miniatury popularnego polskiego tendrzaka TKt48. Zwolenników najpopularniejszej skali HO zapoznajemy z nowościami niemieckiego Gutzolda, przydatnymi do budowy modelu polskiej kolei. Na koniec przedstawiamy propozycję wykonania modeli typowo polskiej sygnalizacji świetlnej. Temat ten będzie się składał z kilku części. Na początek proponujemy poprawienie i produktów znanej firmy „Kluba" mające bardziej upodobnićje do oryginałów.
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Polecamy inne publikacje o KOLEJNICTWIE: |
|