Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kolej Skwierzyna - Stare Bielice

20-01-2014, 19:42
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 74 zł     
Użytkownik Mysza657
numer aukcji: 3817463502
Miejscowość Kasinka Mała
Wyświetleń: 7   
Koniec: 19-01-2014 20:58:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wysyłka w 24h
- Pocztą Polską

Wybrane przez Państwa książki wysyłane są po zaksięgowaniu wpłaty na naszym koncie bankowym lub po mailowej informacji iż przesyłka ma być wysłana za pobraniem.
WYSYŁKA GRATIS
Wysyłka gratis przy zakupach powyżej 150 złotych. Nie dotyczy przesyłek pobraniowych i zagranicznych.
Kontakt
Antykwariat i Księgarnia Tezeusza
Kasinka Mała 657
34-734 Kasinka Mała
tel. 604[zasłonięte]847

gg Monika 38[zasłonięte]513
gg Anna 44[zasłonięte]445
e-mail: [zasłonięte]@tezeusz.pl

Nr konta bankowego:
Millennium
60 1160 [zasłonięte] 2[zasłonięte]2020001 [zasłonięte] 910803

Kolej Skwierzyna - Stare Bielice
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]72916
Wymiar: 20.5x29.0cm
Nr wydania: 1
Seria: MONOGRAFIE KOMUNIKACYJNE
Ilość stron: 348
Ocena: -
Waga: 1,81 kg
Indeks: 638[zasłonięte]02284KS
Rok wydania: 2012
Wydawca: Księży Młyn
Stan: Nowa
Rodzaj okładki: Twarda
Autor: Urbaniak Miron

Opis książki


Książka Kolej Skwierzyna – Stare Bielice (Krzyż) jest interesującym rysem historycznym oraz oryginalną próbą analizy konserwatorskiej jedynego w Polsce szlaku żelaznego zbudowanego w latach 30. XX w. jako pokłosie niemieckiej koncepcji Kolei Pogranicza (Grenzlandbahn). Nadgraniczne położenie linii zdeterminowało strategiczne i unikatowe pod względem militarnym rozwiązania techniczne szlaku spinającego Wał Pomorski oraz Międzyrzecki Rejon Umocniony. Natomiast okres budowy i uwarunkowania polityczne przyczyniły się do powstania jedynego w swoim rodzaju modernistycznego krajobrazu kolejowego wpisanego w tradycyjny Landschaft dolin Noteci i Warty. W efekcie powstała unikatowa na skalę Europy kolej, charakteryzująca się architekturą spod znaku Bauhausu.

Pierwsza część książki to rys historyczny stworzony na bazie informacji zebranych w polskich i niemieckich archiwach. W drugiej części autor przedstawia metodykę i efekty badań charakterystyczne dla archeologii przemysłowej.
Całość wzbogacają liczne fotografie (archiwalne i współczesne), a także dziesiątki inwentaryzacji technicznych. Jest to pierwsza w kraju tak wnikliwa pod względem konserwatorskim monografia szlaku żelaznego z terenu województwa lubuskiego.
Zobacz także...