Autor Charles White, Haynes Publishing, Martynn Randall, Piotr Kozak ISBN 978-83-[zasłonięte]-1591-3 Liczba stron 444 Oprawa twarda Format 195x246 Język polski
KODY USTEREK - PORADNIK DIAGNOSTY SAMOCHODOWEGO Praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, FIAT, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, Saab, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.
Szczegółowo przedstawiono procedury diagnostyczne i znaczenie kodów usterek w następujących układach: Bosch KE- Jetronic, Bosch KE Motronic, Bosch LH-Jetronic, Bosch Mono-Jetronic, Bosch Mono-Motronic, Bosch Motronic, Bosch EZ -K i EZ-L, Daihatsu EFi i Mpi, Fenix, Ford EEC IV i EEC V, GM/Delco Spi, GM Multec, Honda PGM-Fi, Hyundai Mpi, Isuzu I-Tec, Kia Egi, Lucas 11CU i 14CU, Lucas LH, Magneti-Marelli G5 i G6, Magneti-Marelli 8F i 8P, Mazda Egi, Mercedes-Benz HFM i PMS, Mitsubishi ECI-Multi, Nissan ECCS, Proton ECI-Multi i ECI-SEFi, Renix SPi i Mpi, Rover MEMS SPi i Mpi, Saab Trionic, Saab Direct Ignition,Siemens Bendix SEFi i Mpi, Siemens MS4.0, Simos, Simtec, Subaru MPFi, Suzuki EPi-SPi i EPI-MPi, Toyota TCCS, VAG MPi i MPFi, VAG Digifant, Weber-Marelli IAW.
Uwzględniono także samochody wyposażone w diagnostykę pokładową EOBD, podając znaczenie znormalizowanych pięcioznakowych kodów usterek układu napędowego oraz usytuowanie złączy diagnostycznych wybranych modeli wyposażonych w ten system diagnostyczny.
Spis treści:
Przedmowa Podstawowe zasady BHP
Wstęp do diagnostyki pokładowej Wiadomości wstępne Funkcje diagnostyki pokładowej Awaryjny tryb pracy Regulacja adaptacyjna
Przyrządy diagnostyczne Wiadomości wstępne Wybrane przyrządy diagnostyczne
Podstawowe czynności sprawdzające Wiadomości wstępne Cyfrowy miernik uniwersalny Sprawdzanie napięcia Sprawdzanie rezystancji Sprawdzanie współczynnika wypełnienia impulsu Zastosowanie potencjometru Multipleksowanie i sieci
Sprawdzanie elementów Wiadomości wstępne
Sprawdzanie sygnału wyzwalającego pracę pierwotnego obwodu zapłonu Czujnik sygnału wyzwalającego Indukcyjny czujnik położenia wału korbowego Czujnik hallotronowy Optyczny czujnik położenia wału korbowego
Sprawdzanie pierwotnego obwodu zapłonu Obwód pierwotny zapłonu
Sprawdzanie czujników Przepływomierz Czujnik temperatury powietrza NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) Czujnik temperatury powietrza PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym) Czujnik ciśnienia atmosferycznego Potencjometr regulacji CO Czujnik temperatury płynu chłodzącego NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC (o dodatnim współczynniku temperaturowym) Czujnik identyfikacji cylindrów (indukcyjny czujnik fazy) Czujnik identyfikacji cylindrów (czujnik hallotronowy) Czujnik identyfikacji cylindrów i czujnik wyzwalający pracę pierwotnego obwodu zapłonu Układ recyrkulacji spalin Czujnik temperatury paliwa NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym) Wyłącznik termiczny paliwa Czujnik spalania stukowego Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (analogowy) Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze dolotowym (cyfrowy) Czujnik temperatury oleju NTC (o ujemnym współczynniku temperaturowym)
Sprawdzanie wyłącznika ciśnieniowego wspomagania układu kierowniczego Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik) Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) Czujnik prędkości pojazdu
Sprawdzanie elementów wykonawczych Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego Wtryskiwacze paliwa wielopunktowego układu wtryskowego (MPi) Wtryskiwacz paliwa jednopunktowego układu wtryskowego (SPi) Zawór elektromagnetyczny regulacji kolektora dolotowego Podgrzewacz obudowy przepustnicy i podgrzewacz kolektora dolotowego Zawór elektromagnetyczny zmiany faz rozrządu Zawór regulacji ciśnienia doładowania – silniki turbodoładowane
Sprawdzanie sterownika i układu wtrysku paliwa Usterki sterownika Masy i napięcia zasilające sterownika Przekaźnik systemu Sonda lambda Wyłącznik bezwładnościowy Pompa paliwa i jej obwód Usterki układu regulacji mieszanki lub układu adaptacyjnego
KODY USTEREK: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroën, Daewoo, Daihatsu, Fiat, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen Modele Diagnostyka 1. Wiadomości wstępne 2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 5. Diagnostyka za pomocą czytnika 6. Sposoby sprawdzania Kody usterek
KODY USTEREK: Ford Modele Diagnostyka 1. Wiadomości wstępne 2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 3. Ogólne zasady odczytu 2-cyfrowych kodów usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona) 4. Ogólne zasady odczytu 3-cyfrowych kodów usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona) 5. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 6. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 7. Diagnostyka za pomocą czytnika 8. Sposoby sprawdzania Kody usterek
KODY USTEREK: Mercedes-Benz Modele Diagnostyka 1. Wiadomości wstępne 2. Lokalizacja złącza samodiagnostyki 3. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu systemu Bosch KE3.1-Jetronic 4. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu i kodów błyskowych systemu Bosch KE3.5-Jetronic 5. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu Bosch KE5.2-Jetronic (złącze 16-stykowe) 6. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu Bosch LH4.1-Jetronic (złącze 38-stykowe) 7. Odczyt kodów błyskowych systemów Bosch Motronic MP6.0/6.1 oraz HFM/PMS 8. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 9. Diagnostyka za pomocą czytnika 10. Sposoby sprawdzania Kody usterek
KODY USTEREK: Saab Modele Samodiagnostyka 1. Wiadomości wstępne 2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika – kody błyskowe 4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 5. Sprawdzanie elementów wykonawczych za pomocą czytnika (tylko Bosch LH2.4) 6. Diagnostyka za pomocą czytnika 7. Sposoby sprawdzania Kody usterek
KODY USTEREK: Volvo Modele Diagnostyka 1. Wiadomości wstępne 2. Lokalizacja złącza diagnostycznego 3. Bosch LH2.4-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika 4. Układy zapłonu Bosch EZ-116K i Bendix Rex-1 – sprawdzanie bez czytnika 5. Bosch LH3.2-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika 6. Układy zapłonu Bosch EZ-129K – sprawdzanie bez czytnika 7. Fenix 3B – sprawdzanie bez czytnika 8. Fenix 5.2 – sprawdzanie bez czytnika 9. Motronic 4.3 – sprawdzanie bez czytnika 10. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika 11. Diagnostyka za pomocą czytnika 12. Sposoby sprawdzania Kody usterek
Usytuowanie złączy diagnostyki pokładowej EOBD Ostrzeżenia
Poradnik mechanika i diagnostyka samochodowego na temat kodów usterek - polecamy!
|
|