Kody usterek. Poradnik diagnosty samochodowego
Praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych: Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Daewoo, Daihatsu, FIAT, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia
Wydawnictwo | WKŁ (Wydawnictwa Komunikacji i Łączności) |
Wymiary: | 200 x 255 |
Oprawa: | twarda | ISBN: | 978-83-[zasłonięte]-1591-3 |
Praktyczny poradnik opisujący kody usterek systemów sterowania silnikiem, układów wtrysku benzyny i układów zapłonowych 34 marek samochodów osobowych i dostawczych:
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Daewoo, Daihatsu, FIAT, Ford, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar, Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mercedes-Benz, Mitsubishi, Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault, Rover, Saab, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota, Volkswagen, Volvo.Szczegółowo przedstawiono procedury diagnostyczne i znaczenie kodów usterek w następujących układach: Bosch KE-Jetronic, Bosch KE Motronic, Bosch LH-Jetronic, Bosch Mono-Jetronic, Bosch Mono-Motronic, Bosch Motronic, Bosch EZ-K i EZ-L, Daihatsu EFi i Mpi, Fenix, Ford EEC IV i EEC V, GM/Delco Spi, GM Multec, Honda PGM-Fi, Hyundai Mpi, Isuzu I-Tec, Kia Egi, Lucas 11CU i 14CU, Lucas LH, Magneti-Marelli G5 i G6, Magneti-Marelli 8F i 8P, Mazda Egi, Mercedes-Benz HFM i PMS, Mitsubishi ECI-Multi, Nissan ECCS, Proton ECI-Multi i ECI-SEFi, Renix SPi i Mpi, Rover MEMS SPi i Mpi, Saab Trionic, Saab Direct Ignition,Siemens Bendix SEFi i Mpi, Siemens MS4.0, Simos, Simtec, Subaru MPFi, Suzuki EPi-SPi i EPI-MPi, Toyota TCCS, VAG MPi i MPFi, VAG Digifant, Weber-Marelli IAW.
Uwzględniono także samochody wyposażone w diagnostykę pokładową EOBD, podając znaczenie znormalizowanych pięcioznakowych kodów usterek układu napędowego oraz usytuowanie złączy diagnostycznych wybranych modeli wyposażonych w ten system diagnostyczny.
Przedmowa
Podstawowe zasady BHP
Wstęp do diagnostyki pokładowej
1. Wiadomości wstępne
2. Funkcje diagnostyki pokładowej
3. Awaryjny tryb pracy
4. Regulacja adaptacyjna
Przyrządy diagnostyczne
1. Wiadomości wstępne
2. Wybrane przyrządy diagnostyczne
Podstawowe czynności sprawdzające
1. Wiadomości wstępne
2. Cyfrowy miernik uniwersalny
3. Sprawdzanie napięcia
4. Sprawdzanie rezystancji
5. Sprawdzanie współczynnika wypełnienia impulsu
6. Zastosowanie potencjometru
7. Multipleksowanie i sieci
Sprawdzanie elementów
1. Wiadomości wstępne
Sprawdzanie sygnału wyzwalającego pracę
pierwotnego obwodu zapłonu
2. Czujnik sygnału wyzwalającego
3. Indukcyjny czujnik położenia wału korbowego
4. Czujnik hallotronowy
5. Optyczny czujnik położenia wału korbowego
Sprawdzanie pierwotnego obwodu zapłonu
6. Obwód pierwotny zapłonu
Sprawdzanie czujników
7. Przepływomierz
8. Czujnik temperatury powietrza NTC (o ujemnym
współczynniku temperaturowym)
9. Czujnik temperatury powietrza PTC (o dodatnim
współczynniku temperaturowym)
10. Czujnik ciśnienia atmosferycznego
11. Potencjometr regulacji CO
12. Czujnik temperatury płynu chłodzącego NTC
(o ujemnym współczynniku temperaturowym)
13. Czujnik temperatury płynu chłodzącego PTC
(o dodatnim współczynniku temperaturowym)
14. Czujnik identyfikacji cylindrów (indukcyjny
czujnik fazy)
15. Czujnik identyfikacji cylindrów (czujnik
hallotronowy)
16. Czujnik identyfikacji cylindrów i czujnik
wyzwalający pracę pierwotnego obwodu zapłonu
17. Układ recyrkulacji spalin
18. Czujnik temperatury paliwa NTC (o ujemnym
współczynniku temperaturowym)
19. Wyłącznik termiczny paliwa
20. Czujnik spalania stukowego
21. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
dolotowym (analogowy)
22. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
dolotowym (cyfrowy)
23. Czujnik temperatury oleju NTC (o ujemnym
współczynniku temperaturowym)
24. Sprawdzanie wyłącznika ciśnieniowego
wspomagania układu kierowniczego
25. Czujnik położenia przepustnicy (wyłącznik)
26. Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr)
27. Czujnik prędkości pojazdu
Sprawdzanie elementów wykonawczych
28. Zawór elektromagnetyczny filtra z węglem aktywnym
29. Regulacja prędkości obrotowej biegu jałowego
30. Wtryskiwacze paliwa wielopunktowego układu
wtryskowego (MPi)
31. Wtryskiwacz paliwa jednopunktowego układu
wtryskowego (SPi)
32. Zawór elektromagnetyczny regulacji kolektora dolotowego
33. Podgrzewacz obudowy przepustnicy i podgrzewacz kolektora
dolotowego
34. Zawór elektromagnetyczny zmiany faz rozrządu
35. Zawór regulacji ciśnienia doładowania
– silniki turbodoładowane
Sprawdzanie sterownika i układu wtrysku paliwa
36. Usterki sterownika
37. Masy i napięcia zasilające sterownika
38. Przekaźnik systemu
39. Sonda lambda
40. Wyłącznik bezwładnościowy
41. Pompa paliwa i jej obwód
42. Usterki układu regulacji mieszanki lub układu
adaptacyjnego
Alfa Romeo, Audi, BMW, Citroen, Daewoo,
Daihatsu, Fiat, Honda, Hyundai, Isuzu, Jaguar,
Kia, Lancia, Land Rover, Lexus, Mazda, Mitsubishi,
Nissan, Opel / Vauxhall, Peugeot, Proton, Renault,
Rover, SEAT, Skoda, Subaru, Suzuki, Toyota,
Volkswagen
Modele
Diagnostyka
1. Wiadomości wstępne
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego
3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika
– kody błyskowe
4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika
5. Diagnostyka za pomocą czytnika
6. Sposoby sprawdzania
Kody usterek
Ford
Modele
Diagnostyka
1. Wiadomości wstępne
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego
3. Ogólne zasady odczytu 2-cyfrowych kodów
usterek w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona)
4. Ogólne zasady odczytu 3-cyfrowych kodów usterek
w systemie Ford EEC IV (wersja wzbogacona)
5. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika
– kody błyskowe
6. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika
7. Diagnostyka za pomocą czytnika
8. Sposoby sprawdzania
Kody usterek
Mercedes-Benz
Modele
Diagnostyka
1. Wiadomości wstępne
2. Lokalizacja złącza samodiagnostyki
3. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu
systemu Bosch KE3.1-Jetronic
4. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu
i kodów błyskowych systemu Bosch KE3.5-Jetronic
5. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu
modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu
Bosch KE5.2-Jetronic (złącze 16-stykowe)
6. Odczyt kodów współczynnika wypełnienia impulsu
modułu zapłonu EZ-L i kodów błyskowych systemu
Bosch LH4.1-Jetronic (złącze 38-stykowe)
7. Odczyt kodów błyskowych systemów Bosch Motronic
MP6.0/6.1 oraz HFM/PMS
8. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika
9. Diagnostyka za pomocą czytnika
10. Sposoby sprawdzania
Kody usterek
Saab
Modele
Samodiagnostyka
1. Wiadomości wstępne
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego
3. Odczyt kodów usterek bez pomocy czytnika
– kody błyskowe
4. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika
5. Sprawdzanie elementów wykonawczych za pomocą
czytnika (tylko Bosch LH2.4)
6. Diagnostyka za pomocą czytnika
7. Sposoby sprawdzania
Kody usterek
Volvo
Modele
Diagnostyka
1. Wiadomości wstępne
2. Lokalizacja złącza diagnostycznego
3. Bosch LH2.4-Jetronic – sprawdzanie
bez czytnika
4. Układy zapłonu Bosch EZ-116K i Bendix Rex-1
– sprawdzanie bez czytnika
5. Bosch LH3.2-Jetronic – sprawdzanie bez czytnika
6.Układy zapłonu Bosch EZ-129K – sprawdzanie
bez czytnika
7. Fenix 3B – sprawdzanie bez czytnika
8. Fenix 5.2 – sprawdzanie bez czytnika
9. Motronic 4.3 – sprawdzanie bez czytnika
10. Kasowanie kodów usterek bez pomocy czytnika
11. Diagnostyka za pomocą czytnika
12. Sposoby sprawdzania
Kody usterek
Usytuowanie złączy diagnostyki pokładowej EOBD
Ostrzeżenia