Czy można zautomatyzować autentyczność?
Fotokody na produktach, w gazetach, na samochodach. Szybkie wpisy na Twitterze.
Teksty naszpikowane hashtagami. Newslettery wysyłane coraz częściej do coraz większej
grupy odbiorców. Mobilne narzędzia marketingowe kuszą wszystkich właścicieli
firm. Są stosunkowo tanie, proste w użyciu i pozornie pozwalają na dotarcie do mnóstwa
ludzi. Szkoda tylko, że zamiast działać – wkurzają. A czasem nawet zabijają
małe kotki!
Mobilny marketing ma ogromny potencjał. Problem w tym, że zepsuliśmy go, zanim
zdążyliśmy się o tym przekonać. Jest wykorzystywany nachalnie, błędnie i bez opamiętania.
Nie zajdziesz daleko, jeśli będziesz robić właściwie kilka rzeczy, a niewłaściwie
całą resztę. Nie skanuj kodu QR, tylko sięgnij po tę książkę. To pozycja obrazkowa
dla tych, którzy tekstu mają już powyżej uszu. Dowiedz się, czego nie należy
robić, i przeczytaj kilka bystrych uwag na temat błędów, których możesz
uniknąć.
Nie pozwól, by Twoje decyzje zabijały małe kotki. Unikaj takich
wpadek, jak:
- wykorzystywanie kodów i QR innych kuszących, nowoczesnych technologii
tylko dlatego, że jest to możliwe, a nie dlatego, że przynosi to firmie korzyści;
- zachowywanie się jak własny autoresponder;
- obrażanie, lekceważenie i unikanie „nieznośnych” klientów;
- próby czerpania zysków z katastrof i wydarzeń wstrząsających opinią
publiczną oraz stosowanie innych egoistycznych praktyk, znanych z mediów społecznościowych;
- koncentrowanie się na przyszłości i zaniedbywanie teraźniejszości…
- oraz inne przerażające błędy oceny.
Pozwól kotkom żyć!
Scott Stratten jest prezesem UnMarketing. Napisał wiele znakomitych
poradników biznesowych. Spójrz na tę książkę. To dziwny podręcznik obrazkowy
— zupełnie inny od czegokolwiek, co czytałeś do tej pory. A na dodatek: działa!
Forbes.com uznał Scotta Strattena za jedną z pięciu najbardziej wpływowych postaci
mediów społecznościowych na świecie. Wejdź na UnMarketing.com.
|