Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kody McLuhana.Topografia nowych mediów - OKAZJA!

02-06-2012, 19:25
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 25 zł     
Użytkownik sopell2
numer aukcji: 2338582051
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 11   
Koniec: 18-05-2012 08:31:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Komercjalizacja i banalizacja mediów masowych, budująca popkulturową świadomość społeczną, nie sprzyja głębokiemu rozumieniu Internetu i nowych technologii. Niezwykle istotnym obszarem staje się zatem świadoma edukacja medialna i udział środowisk akademickich w tym procesie. Celem publikacji jest powiązanie refleksji z różnych dziedzin – od teorii komunikacji, medioznawstwa, przez literaturoznawstwo, psychologię percepcji i estetykę, po informatykę, ekonomię, prawo i teorię kultury. Istotnym wyzwaniem teoretycznym jest opis stanu kultury epoki informacyjnej, a zwłaszcza najnowszych przemian współczesnej mediosfery. Zauważalny staje się wpływ nowej ekonomii, zwanej wikinomią, na sposoby społecznej transmisji wiedzy i wzorów kulturowych, a także na modelowanie procesów psychologicznych i percepcyjnych społeczeństwa przyszłości. Szczególnie ważny jest zatem interdyscyplinarny opis fenomenu Web 2.0 (w sensie kulturowym i marketingowym) oraz nowych koncepcji Sieci. Zmiany komunikacyjne, które dokonują się w sieciach społecznych wskazują na konieczność redefinicji znaczenia jednostki i zbiorowości. Kwestią podstawową jest zbadanie różnych aspektów funkcjonowania społeczeństwa sieciowego, jego kształtu, ewolucji, ideologii, odmienności form lokalnych oraz globalnych zasad, które je strukturują – konektywności, otwartości i strategii folksonomicznych. Interesującym problemem jest współczesna transformacja kulturowa na poziomie tekstów kultury oraz ich warunków funkcjonowania w Sieci, a także na poziomie więzi społecznych, na styku działań marketingowych i nowej świadomości użytkowników mediów. Daje to możliwość uwypuklenia szans oraz wyzwań, przed jakimi staje zmediatyzowana i „otwarta inteligencja”.