Kodowanie czujników TPMS - TPMS Service Tool VT30
Czym jest T.P.M.S?
Użytkownicy samochodów w Polsce coraz częściej spotykają w swoich autach, szczególnie tych z „wyższej półki”, systemy monitorowania ciśnienia w kołach "T.P.M.S." (Tire Pressure Monitoring System).
Działanie takiego systemu polega na komunikowaniu się za pomocą fal radiowych specjalnych zaworów zamontowanych w kołach z komputerem pokładowym samochodu. Zawory T.P.M.S. są wyposażone w czujnik ciśnienia, temperatury, zasilanie bateryjne oraz odpowiedni układ elektroniczny. W przypadku stwierdzenia problemów z ciśnieniem w oponie, komputer sygnalizuje kierowcy, w którym kole nastąpił spadek. Ma to oczywisty związek z bezpieczeństwem, a także z optymalizacją zużycia paliwa oraz opon.
Systemy takie są montowane w coraz większej liczbie „zwykłych” samochodów, a w USA wszystkie nowe auta muszą być w te systemy wyposażone.
Aby taki układ działał prawidłowo konieczna jest aktywacja zaworu (przed zamontowaniem w samochodzie jest on „uśpiony”, aby nie tracić energii baterii), sprawdzenie poprawności jego działania (wskazań wartości ciśnienia, temperatury, stanu baterii) oraz przeprowadzenie identyfikacji w komputerze pokładowym (komputer musi wiedzieć, że zawór umieszczono np. w prawym tylnym kole). Podczas montażu samochodu w fabryce czynności te są wykonywane na linii produkcyjnej, natomiast w stacjach serwisowych, np. podczas wymiany zaworu lub przestawienia kół konieczne jest specjalne oprzyrządowanie do komunikacji z zaworem oraz do identyfikacji zaworu w komputerze.
VT30 to uniwersalny tester i programator czujników sytemu T.P.M.S.
Urządzenie to umożliwia w bardzo prosty sposób aktywowanie oraz diagnostykę czujników ciśnienia w oponie T.P.M.S.
Zestaw zawiera wszystko co jest niezbędne do aktywowania czujników
Kodowanie czujników polega na wybraniu z menu urządzenia marki pojazdu, wybraniu czujnika który chcemy kodować np. prawy przód, następnie odpowienim zbliżeniu urządzanie do czujnika w oponie, nastąpi wówczas zakodowanie i odczytanie danych z czujnika takich jak ID zaworu, ciśnienie w oponie i temperatura.
Dzięki dołączonym sterownikom, programem i kablem USB urządzenie można w każdej chwili za darmo z aktualizować przez internet.
Producent VT30 zapewnia że aktualiacje do urządzenia są udostępniane długi czas wcześniej zanim dany model samochodu bądź motocykla pojawi się w warsztatach.
VT30 posiada Menu w języku POLSKIM.
Wbudowana bateria umożliwia wygodną bezprzewodową pracę przez długi czas, gumowa osłona chroni urządzenie przed pracą w trudnych warsztatowych warunkach.
Zestaw zawiera:
-Walizka
-Programator VT30,
-Ładowarka sieciowa,
-Klips magnetyczny,
-Pokrowiec
-Płyta CD ze sterownikami i programem oraz kabel USB do aktualizacji.