CENA ZA PARĘ
Konstrukcja 2- drożna, przedni Bass - Reflex
Głośniki niskotonowe 2x 165 mm
Gł. wysokotonowy kopułka tekstylna 25 mm
Zalecana moc wzmacniacza 40 - 200 W
Efektywność 87 dB
Pasmo przenoszenia 45 - 20.000 Hz
Impedancja 4 Ω
Waga 31 kg (para)
Bi - Wiring
Wymiary : wys 930 , szer 210, głęb 265 mm
____________________________________________________
RECENZJA KOLUMN KODA AV702F
Magazyn "Hi-Fi i MUZYKA" kwiecień 2003 :
Seria AV702 obejmuje, oprócz podłogowych F, także głośnik centralny C, surroundy S i subwoofer aktywny. Jeśli ktoś pragnie skompletować pełny system, warto od razu skorzystać z ofert dystrybutora, bo wszystko razem kosztuje 2390zł. Głośniki frontowe 702F nadają się też do stereofonicznego odsłuchu, a cena 940zł za parę jest bardzo atrakcyjna. Trudno będzie znaleźć kolumny tej wielkości, zdolne z powodzeniem nagłośnić 25 m2.
Wzmacniacz który powinien je napędzić z pewnością będzie droższy. Jego wybór nie powinien być jednak trudny. Kody są łatwe do napędzenia i możemy do nich podłączyć niemal każdy wynalazek w tym słabowity, 20- watowy tranzystor. Obudowy są wykonane z centymetrowych płyt i wykończone foliami imitującymi naturalne gatunki drewna. Front ma zawsze kolor grafitowy, a maskownica jest dopasowana grubością do ozdobnej płyty na ściance przedniej. Bas-refleks dmucha do przodu. Wewnątrz skrzyń znalazły się poziome profile wzmacniające z wyfrezowanymi okrągłymi otworami. Wytłumienie to płaty pianki, przypominające wytłoczki do jajek, można więc mieć nadzieję, że działają również jako dyfuzor. Zwrotnica składa się z dwóch cewek powietrznych i nawiniętych drutem z miedzi beztlenowej i małego kondensatora. Głośniki są własnymi produktami Gold Sky.
Nisko-średniotonowce mają stalowe kosze, średniej wielkości magnesy i 17cm membrany. Tak duża powierzchnia (jest ich 2) obiecuje duży i głęboki bas, ale to się okaże podczas odsłuchu. Miękka, tekstylna kopułka wygląda standardowo, ale przypomina te, montowane w droższych kolumnach. W ogóle, Kody wyglądają porządnie, elementy w nich zastosowane są solidne widać więc, że producent oszczędza na rzeczach, które tak naprawdę klienta nie obchodzą. No, zdarzają się w tej cenie lepsze gniazda, ale te wyglądają na zupełnie wystarczające, bo styki zostały pokryte złotem. Kolumny wyposażono w metalowe kolce. Radzę je od razu wkręcić, nawet jeśli staną na parkiecie. Jeżeli komuś szkoda klepki, można pod nie podłożyć monety, na przykład 2- złotowe, bo ładnie wyglądają. Będzie grać lepiej.
Brzmienie:
Kody grają podobnie do podłogowych Eltaxów. Też nie krzykliwie, ale wyraźnie, czysto i efektownie. Są większe mają też większą swobodę dynamiczną. W tej cenie można to nawet uznać za rozmach. Świetnie się czują w symfonice, dużych składach jazowych, czy gęsto zaaranżowanej rozrywce. Potrafią dowalić również sprężystym basem (o co nietrudno, patrząc na dwie pokaźne membrany), ale nawet gdy grają bardzo głośno nie tracą rozdzielczości. Zwłaszcza w zakresie wysokich tonów. Jest ich dużo, trzeba więc uważać na kable, ale jest to góra dobrej jakości, bez piaskowego, czy metalowego nalotu. Niektórzy mogą to uznać za wadę, ale ja wolę słyszeć wszystko bez wysilania się i przeszkadza mi dźwięk podbarwiony lub zniekształcony. A ten z Kody na pewno taki nie jest.
Średnica jest rzetelna. Czysta i przezroczysta. Bas nie tak głęboki jak w Eltaxach, ale mocniejszy i szybszy. Przestrzenność dźwięku też nie pozostawia pola do krytyki - scena jest szeroka i wypełniona.
Kody najlepiej się czują, grając głośno. Są chyba najtańszym sposobem na nagłośnienie 25 m2. To duża powierzchnia i potrzebuje trochę watów. Wiele głośników grających efektownie w mniejszych pomieszczeniach, tutaj zaczyna się gubić. Pojawiają się kompresja i inne efekty, przez które słuchanie zaczyna być czynnością mało komfortową. Tymczasem z Kodami spokojnie urządzimy prywatkę. Nawet jeśli się znajdzie na niej audiofil-kierowca, co to nie może wypić nie powinien kręcić nosem.
Konkluzja:
Słuchałem już kilku kolumn Kody. Te są zdecydowane najbardziej udane. Gdybym miał mało pieniędzy i spory pokój, długo bym się nie zastanawiał. Tym bardziej, że skrzynki ładne.
Neutralność |
4 |
Dynamika |
6 |
Stereofonia |
5 |
Przejrzystość |
5 |
Muzykalność |
5 |
Bas |
5 |
Brzmienie |
5 |
Jakość / cena |
5 |