Opis budowy kotłów
Korpus wodny kotłów wykonany jest z blachy stalowej o grubości od 5mm do 8mm. Blachy korpusu spawane są metodą Mig-Mag, a ściany płaskie wzmocnione zespórkami. Większość elementów w kotle jest zaginana zaginarkami numerycznymi.
Komora paleniskowa kotłów ma kształt graniastosłupa. Wylot spalin z komory paleniskowej znajduje się znajduje się w górnej części jej ściany tylnej, a spaliny przepływając do ciągów poziomych kotłów omywają poziome kanały kondensacyjne.
Kanały poziome kotłów zbudowane są w formie kanałów o przekroju prostokątnym.
Czopuch z przepustnicą spalin wykonany jest z blach stalowych, zamontowany jest na tylnej ścianie kotła.
Przepustnica spalin wykonana jest w formie przegrody z osią obrotu, umożliwiającą regulację ciągu spalin w kanałach kotłów, a więc regulacje mocy kotła (wydajności).
Ruszt kotła wykonany jest z rur stalowych chłodzonych wodą. Dla zapewnienia właściwych proporcji powierzchni podkładu rusztowego i szczelin powietrza do rur tych przyspawano pręty. Wykonujemy także kotły z rusztem żeliwnym (za dopłatą).
Drzwiczki popielnikowe wyposażone w zawiasy poziome oraz łańcuch. W górnej części czołowej ściany kotłów znajduje się zaczep łańcucha, co pozwala na podwieszenie otwartych drzwiczek w czasie usuwania popiołu.
Drzwiczki zasypowe wykonane z blachy stalowej wyposażone w ekran ogniskowy znajdują się w górnej części przedniej ściany kotłów. Służą do zasypu paliwa do kotła.
Drzwiczki paleniskowe usytuowane nad rusztem wykonane są z blachy stalowej i posiadają ekran ogniskowy. Służą do odżużlowania i odpopielania rusztu.
Wyczystka górna czołowa przeznaczona jest do czyszczenia poziomych kanałów spalin. Zamykana jest szczelna pokrywą mocowana na zawiasach.
Króciec wylotowy i dopływowy wody znajdują się odpowiednio w dolnej części tylnej ściany kotłów i na stropie kotłów. Instalację wodna z kotłem należy łączyć kołnierzowo lub złączami gwintowanymi.
Króciec spustowy wody służy do opróżniania kotłów i instalacji z wody.
Izolacja cieplna kotłów wykonana jest z wełny mineralnej i osłonięta jest płaszczem z blachy lakierowanej.