Kocioł OGNIWO EKO PLUS to najnowsze urządzenie w ofercie SMO „OGNIWO” wyprodukowany na licencji ICHPW w Zabrzu. EKO PLUS to następca serii automatycznych kotłów S8WC oraz EKO opalanych węglem typu eko-groszek Model EKO PLUS posiada wszystkie zalety kotłów poprzedniej generacji. Połączenie nowatorskiej konstrukcji palnika i zmodyfikowanego wymiennika pozwoliło na zakwalifikowanie się kotła OGNIWO EKO PLUS do najwyższej klasy efektywności energetycznoekologicznej „A”, która to klasa gwarantuje osiąganie przez urządzenie wysokiej sprawności, a także zaświadcza o jego bezpieczeństwie ekologicznym dla środowiska naturalnego. Certyfikat potwierdzający zakwalifikowanie się produktu do takiej klasy, wystawiony przez niezależną jednostkę badawczą daje pewność wszystkim klientom, że zakupiony przez nich kocioł jest zarówno efektywny energetycznie jak i ekologiczny.
Palnik segmentowy
Kotły OGNIWO-EKO PLUS zostały wyposażone w segmentowy palnik BURNER S zgłoszony w Urzędzie Patentowym RP oznaczony numerem W119227
- usprawniony układ nadmuchu skutkujący lepszym napowietrzeniem paliwa i zmniejszeniem spiekania, co oznacza, że można spalać mieszanki węgli jak również tzw. węgle „trudne”,
- brak ruchomych elementów paleniska wymagających uszczelnienia,
- modyfikacja konstrukcji podajnika zmniejszająca opory podawania paliwa,
- modyfikacja kształtu niecki paleniska skutkująca lepszym dopalaniem paliwa,
- duży lej zsypowy z zasobnika do podajnika minimalizujący możliwość zawieszania się paliwa,
- specjalna konstrukcja komory dopalania spalin minimalizująca osadzanie się sadzy i smół w wymienniku kotła,
- nowatorska konstrukcja rusztu stałego sprzężonego z deflektorem.
Kotły OGNIWO-EKO PLUS zostały wyposażone w segmentowy palnik BRUNER S zgłoszony w Urzędzie Patentowym RP oznaczony numerem W119227
- usprawniony układ nadmuchu skutkujący lepszym napowietrzeniem paliwa i zmniejszeniem spiekania, co oznacza, że można spalać mieszanki węgli jak również tzw. węgle „trudne”,
- brak ruchomych elementów paleniska wymagających uszczelnienia,
- modyfikacja konstrukcji podajnika zmniejszająca opory podawania paliwa,
- modyfikacja kształtu niecki paleniska skutkująca lepszym dopalaniem paliwa,
- duży lej zsypowy z zasobnika do podajnika minimalizujący możliwość zawieszania się paliwa,
- specjalna konstrukcja komory dopalania spalin minimalizująca osadzanie się sadzy i smół w wymienniku kotła,
- nowatorska konstrukcja rusztu stałego sprzężonego z deflektorem.
|