Knack to jedna z pierwszych produkcji na PlayStation 4, które zapowiedziano podczas debiutanckiej prezentacji konsoli w lutym 2013 roku. Tytuł, który jest trójwymiarową grą zręcznościową, zawierającą elementy platformowe, skradankowe oraz zagadki logiczne, powstał w jednym z japońskich wewnętrznych studiów deweloperskich Sony. Twórcy w pełni zaimplementowali funkcje społecznościowe konsoli, pozwalające np. na dzielenie się zarejestrowanymi klipami wideo z naszej rozgrywki oraz śledzenie postępów w kampanii jakie poczynili nasi znajomi.
W trakcie zabawy wcielamy się małego acz wyjątkowo dzielnego stworka o imieniu Knack. Jesto on specjalną bronią, stworzoną przez ludzkich naukowców, którzy studiowali starożytne relikty dawno wymarłej cywilizacji. Bohater ma przechylić szalę zwycięstwa w wojnie przeciwko goblinom, dowodnym przez groźnego wodza Gundahara.
Akcję w Knack obserwujemy z perspektywy trzeciej osoby. Kamera często zmienia swoje położenie oraz oddalenie od postaci i nie możemy jej bezpośrednio kontrolować. Knack porusza się po linearnych trójwymiarowych poziomach. Roi się w nich od różnych przeciwników, których pokonujemy walcząc wręcz i wykonując specjalne ataki, odblokowywane dzięki znajdowanym po drodze przedmiotom. Knack jest w stanie absorbować przedmioty z otoczenia i dzięki temu zwiększać swe rozmiary oraz siłę. Podczas gry jego ciało składa się od 70 do ponad 5000 tysięcy elementów.
Deweloperzy ukryli na naszej drodze także pond 60 komnat/pokoi, w których znajdziemy skrzynie z przydatnymi komponentami. Jeżeli uzbieramy ich konkretne zestawy możemy zbudować wówczas specjalne gadżety lub uzyskać dostęp do bonusowych form głównego bohatera, dostępnych przy drugim podejściu do kampanii. W niektórych levelach, zamiast walczyć z oponentami możemy spróbować przejść obok nich niezauważonym, korzystając z umiejętności skradania.
Oprawa gry została przygotowana w kreskówkowej stylistyce, przypominającej filmy wytwórni Pixar. Produkcja przeznaczona jest dla wszystkich grup wiekowych i bawić powinni się przy niej zarówno dorośli jak i dzieci.