| Klocki hamulcowe Fiat Ducato Peugeot Boxer Citroen Jumper 04.06->... 3.0HDI (model 160 MAX) angielskiej firmy - ROADHOUSE !! JAKOŚĆ ORYGINAŁU !! !! NOWE !! ROADHOUSE,
należące do TRW Parts & Service Division. Właściwie RH powstało w
2000 r. na potrzeby nowej technologii. Nową formułę nazwano SR 4.1.
Czym tak bardzo RH wyprzedziło konkurentów? RH wypracowało własną
formułę mieszanek ciernych całkowicie pozbawionych metali ciężkich. Ich
skład i proporcje są tajemnicą firmy i stanowią klucz do wysokiej
jakości klocków RH. Ciekawostką jest fakt wykorzystania w tym procesie
kevlaru. Siłą marki i jednocześnie tym, co odróżnia RH od innych
producentów, jest możliwość komponowania szerokiego spectrum mieszanek
ciernych zgodnych z wymaganiami oryginalnego wyposażenia. Proces
uzyskiwania tych mieszanek nosi określenie PREMIX i jest identyczny z
obecnie stosowanym w segmencie OE. Na okładzinie można je rozpoznać po
wyraźnych plamach. W praktyce inny skład będzie miał klocek do
Mercedesa klasy S W221 po 2005 roku i klocek do Golfa II. Jednak obaj
użytkownicy maja pełną gwarancję korzystania z oryginalnego produktu.
Drugim ważnym elementem jest płytka mocująca, jej prawidłowe wycięcie
daje dokładność wymiarów oraz całkowicie płaską powierzchnię. RH
perfekcyjnie poradziło sobie z problemem odkształceń i pęknięć pomiędzy
płytką mocującą a materiałem ciernym. Jak wiadomo wszystkie materiały z
chwilą nagrzewania wykazują tendencje do odkształceń. Aby temu zapobiec
należy zapewnić odpowiednie spoiwo na styku tych materiałów. RH
wypracowało spoiwo, które zwiększa opór na ścinanie okładziny klocków
hamulcowych o 30%. Ma to niebagatelne znaczenie w końcowej fazie pracy
klocka. Kolejny element to podkładka tłumiąca. Kompozytowy skład stali
i gumy redukuje wibracje elementów zawieszenia i przenoszenie na
klocek. Końcowym etapem produkcji formuły SR 4.1 jest obróbka cieplna (
tzw. wypalanie = scorching ). W zasadzie każdy wie, że proces ten
polega na pozbawieniu materiału ciernego gazów co powoduje likwidację
efektu "płynięcia-poślizgu" podczas hamowania ( tzw. fading ). Stosuje
go prawie każdy producent, który choć trochę chce się liczyć w
segmencie hamulców. Większość z nich przeprowadza ten proces
powierzchniowo ze względu na czas i koszty. Warto wiedzieć, że
ROADHOUSE był jednym z pierwszych na rynku, który zastosował tą metodę,
ale na "wskroś", co gwarantuje jednakową skuteczność hamowania w całym
okresie używania klocka. Obecnie specjaliści z RH po licznych badaniach
i testach zmodyfikowali ten proces obróbki cieplnej. Klocek hamulcowy
poddawany jest pięciokrotnemu cyklowi nagrzewania w wysokiej
temperaturze i jednoczesnemu naciskowi prasa z siła 1 tony. Jest to
najnowsza technologia w tej dziedzinie, opatentowana przez RH
Cena za komplet na dwa koła !! Wysyłka natychmiastowa !! - Posiadam rówież w sprzedaży klocki hamulcowe do innych marek samochodów.
|