Przygodowa gra o charakterze edukacyjnym przeznaczona jest dla dzieci w wieku 8-11 lat. Zawiera zagadnienia z podstawy programowej edukacji wczesnoszkolnej, których trudność zmienia się wraz z kolejnymi etapami gry.
Trzecia część przygód rozpoczyna się chwilę po zakończeniu drugiej - jeszcze podczas tych samych wakacji, opowieścią o tym, jak kilka lat wcześniej podczas pierwszych prób nad wehikułem czasu miał miejsce tajemniczy wypadek, w wyniku którego zaginęła mama Misi - Patrycja.
Gracz wraz z bohaterami gry stara się rozwikłać nową zagadkę poprzez odwiedzanie kolejnych Krain
i rozwiązywanie umieszczonych tam zadań.
Zbadamy ponownie miejsce "wypadku" mamy Misi – Patrycji, odkryjemy co się jej faktycznie przytrafiło - jednocześnie natrafiając na tajemniczych „Niewidzialnych".
Dalsza część gry to akcja ratunkowa, gdzie jak to miało miejsce podczas wcześniejszych misji, Klikowi towarzyszyć będzie kuzynka Misia oraz sympatyczny gadający tukan Klekot .
Dzięki zabawie z Klikiem dzieci rozwiną m.in.:
- umiejętności matematyczne;
- umiejętność czytania i pisania;
- podstawowe umiejętności z zakresu języka angielskiego;
- umiejętność uczenia się i zapamiętywania;
- wiedzę przyrodniczo-geograficzną.