Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Klaster perspektywą dla przedsiębiorców [nowa]

20-01-2012, 0:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.70 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2003094686
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 9   
Koniec: 16-01-2012 05:54:28
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Klaster perspektywą dla przedsiębiorców na polskim rynku turystycznym
Staszewska Jolanta

Klaster perspektywą dla przedsiębiorców na polskim rynku turystycznym
Dodatkowe informacje

  • ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64105
  • liczba stron: 152
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Difin
  • Wymiary: 160 x 230 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Opis

    W publikacji podjęto ocenę klastra jako perspektywy dla przedsiębiorstw działających na rynku turystycznym Wybór rynku turystycznego został podyktowany tym, że turystyka zajmuje coraz ważniejsze miejsce w rozwoju Polski. Fakt zniesienia wiz, barier celnych, możliwość swobodnego przemieszczania się między krajami UE wyraźnie zwiększa skłonność do podróżowania. Z tego powodu zwiększa się zapotrzebowanie na ofertę turystyczną, która potrafi zaspokoić ujawniające się oczekiwania turystów. Wskazane jest też tworzenie nowych ofert i kreowanie nowych kierunków popytu. Temu zadaniu mogą sprostać klastry turystyczne, które tworząc wspólny produkt, są w stanie zaoferować pakiety usług, jakich dotychczas nie oferowano.
    Poprzez rozwiniętą w prezentowanej książce problematyką autorka realizuje:
    - systematyzację i analizę zagadnienia klastrów w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem turystyki;
    - analizę porównawczą klastrów turystycznych w Polsce w kontekście pozostałych klastrów działających na polskim rynku;
    - propozycję modelu klastra polskiego w turystyce, porównanego do proponowanego modelu klastra w przemyśle;
    - wskazanie uwarunkowań sukcesu klastra turystycznego i kierunków jego strategii ze szczególnym uwzględnieniem roli przedsiębiorstwa turystycznego.
    Opracowanie jest przeznaczone dla praktyków i teoretyków zarządzania turystyką poszukujących nowych sposobów funkcjonowania na rynku w celu osiągnięcia sukcesu oraz studentów studiów ekonomicznych ze specjalizacją zarządzania przedsiębiorstwem turystycznym.

    Spis treści:
    Wprowadzenie
    Metodyka badawcza
    Rozdział 1. Rola sieci klastrowej na rynku
    1.1. Sytuacja na polskim rynku turystycznym a sieciowe powiązania przedsiębiorstw
    1.1.1. Kategorie rynku turystycznego
    1.1.2. Ruch turystyczny w Polsce na początku XXI wieku
    1.1.3. Koncepcje sieciowych powiązań wewnątrz i międzyorganizacyjnych
    1.2. Koncepcja klastra, jego identyfikacja, typologia i fazy
    1.2.1. Definiowanie koncepcji klastrowej
    1.2.2. Identyfikacja klastrów
    1.2.3. Fazy rozwoju klastra
    1.2.4. Typologia klastrów
    1.3. Uwarunkowania i efekty klasteringu
    1.3.1. Stymulatory i destymulatory klastrów
    1.3.2. Efekty klasteringu
    1.3.3. Polityka wspierania klastrów
    1.4. Znaczenie klastrów dla rozwoju turystyki
    1.4.1. Rozwój turystyki polskiej z wykorzystaniem klastrów
    1.4.2. Aktywizowanie przedsiębiorstw turystycznych poprzez klastry
    1.4.3. Komunikacja czynnikiem sukcesu klastra
    Rozdział 2. Działania klastrowe w świecie
    2.1. Najważniejsze klastry w świecie
    2.1.1. Identyfikacja klastrów światowych
    2.1.2. Model realizacji inicjatyw klastrowych
    2.1.3. Przykłady klastrów światowych - studia przypadków
    2.2. Działania klastrowe w UE
    2.2.1. Modele klastrów europejskich
    2.2.2. Doświadczenie w tworzeniu klastrów europejskich
    2.2.3. Przykłady klastrów europejskich - studia przypadków
    2.3. Koncepcje klastrów turystycznych
    2.3.1. Specyfika klastrów turystycznych i przemysłowych
    2.3.2. Przykłady klastrów turystycznych w świecie - studia przypadków
    2.3.3. Przykłady klastrów turystycznych Europy
    Rozdział 3. Budowanie klastrów w Polsce
    3.1. Specyfika uwarunkowań i przebieg klastrowania na polskim rynku
    3.1.1. Przesłanki wzrostu zainteresowania klastrami w Polsce
    3.1.2. Poziom zainteresowania klasteringiem wśród polskich przedsiębiorców
    3.1.3. Przebieg klastrowania w Polsce - próba podejścia procesowego
    3.2. Rodzaje klastrów w Polsce i skutki klasteringu dla polskich przedsiębiorców
    3.2.1. Przypadki klastrów w Polsce
    3.2.2. Modelowanie polskiego klastra
    3.2.3. Skutki klasteringu dla polskich przedsiębiorstw
    3.3. Budowanie klastrów na rynku turystycznym Polski
    3.3.1. Przypadki klastrów turystycznych na polskim rynku
    3.3.2. Proces klasteringu na polskim rynku turystycznym
    3.3.3. Stymulanty i destymulanty klasteringu w turystyce polskiej
    Rozdział 4. Klaster turystyczny Beskidzka 5
    4.1. Charakterystyka klastra Beskidzka 5
    4.1.1. Powstawanie klastra
    4.1.2. Struktura klastra Beskidzka 5
    4.1.3. Szanse i zagrożenia, słabe i mocne strony klastra Beskidzkiej 5
    4.2. Kształtowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw uczestniczących w klastrze Beskidzka 5
    4.2.1. Ocena możliwości osiągnięcia przewagi konkurencyjnej
    4.2.2. Analiza SWOT/TOWS klastra Beskidzka 5
    4.2.3. Określenie strategii dla klastra Beskidzkiej 5
    4.3. Możliwości sukcesu klastra turystycznego
    4.3.1. Ocena możliwości sukcesu klastra turystycznego Beskidzkiej 5
    4.3.2. Algorytm rozwoju klastra turystycznego na podstawie Beskidzkiej 5
    4.3.3. Wpływ klastra na sukces przedsiębiorstw turystycznych
    Zakończenie
    Bibliografia
    Spis tabel
    Spis rysunków
    Załącznik - Kwestionariusz wywiadu ustrukturyzowanego
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa