Kirby: Triple Deluxe to piętnasta gra z serii Kirby, istniejącej od 1992 roku i stanowiącej jedną z popularniejszych marek w dorobku firmy Nintendo. Jest to jednocześnie pierwsza odsłona cyklu przygotowana z myślą o konsoli 3DS. Ponownie mamy do czynienia z nieskomplikowaną, kolorową platformówką typu side-scroll, której głównego protagonistę stanowi sympatyczne stworzonko imieniem Kirby – różowa kulka zdolna do pochłaniania różnych obiektów i wypluwania ich z dużą siłą. Jak zwykle, powstanie gry zawdzięczamy japońskiemu studiu HAL Laboratory.
Pewnego dnia ziemię Dream Landu pokrywają ogromne łodygi fasoli, wynosząc różne miejsca wysoko w niebo i tworząc w ten sposób nową krainę, w której znalazły się między innymi dom Kirby’ego i zamek króla Dedede. Rychło okazuje się, że odpowiedzialność za zaistniałą sytuację ponosi nikczemny Daranza, który porwał Dedede. Kirby musi pokonać nowego przeciwnika, uratować króla i przywrócić porządek w Dream Landzie.
Z pomocą przyjdzie mu szeroki wachlarz mocy ułatwiających przemierzanie platform, pokonywanie przeszkód, unikanie pułapek czy zmaganie się z nieprzyjaciółmi. Do nowości zaimplementowanych w Triple Deluxe należy power-up pozwalający bohaterowi na przemianę w Hypernova Kirby’ego, który jest w stanie wchłaniać i miotać nawet wielkie obiekty, takie jak drzewa czy pociągi. Pojawiły się też niedostępne wcześniej kopiowane zdolności: Beetle (rogi do nadziewania przeciwników), Bell (daje postaci dwa dzwony, którymi walczy się jak maczugami), Archer (strzelanie do wrogów z dystansu) i Circus (Kirby zjeżdża na wielkiej toczącej się kuli).
W grze znalazły się również dwie minigry – obie stanowiące nowość w serii. Pierwsza z nich, Kirby Fighters, to rodzaj bijatyki na wzór Super Smash Bros., w której mierzy się do czterech postaci. Z kolei Dedede’s Drum Dash jest grą muzyczno-rytmiczną, w której tytułowy król Dedede skacze po bębnach w rytm klasycznych utworów z gier z cyklu Kirby.
Jak wspomniano, Kirby: Triple Deluxe to platformówka utrzymana w bajkowej stylistyce, pełnej żywych barw. Wykonano ją w technice 2.5D, co oznacza, że postacie i tła są trójwymiarowe, lecz poruszamy się na boki (side-scroll) – niemniej, jednym z mechanizmów rozgrywki jest możliwość przemieszczania się w wybranych momentach między platformami na bliższych lub dalszych planach tła. Omawianą grę stworzono na silniku zastosowanym wcześniej w Kirby’s Return to Dream Land (lub Kirby’s Adventure Wii), czyli odsłonie stworzonej w 2011 roku na konsolę Wii.
Kirby: Triple Deluxe oferuje również rozgrywkę wieloosobową. Sprowadza się ona do zmagań we wspomnianej minigrze Kirby Fighters, w której brać udział może maksymalnie do czterech graczy.
Źródło: gry-online.pl