Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

King's Bounty: Legenda + 2 gry. Nowy PC DVD-ROM.

24-06-2012, 23:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14.99 zł     
Użytkownik Katkir
numer aukcji: 2368867562
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 25   
Koniec: 22-06-2012, 15:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Wersja językowa gry: Polska
Granice wiekowe: Dla młodzieży, Dla dorosłych,

info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

King's Bounty: Legenda + Cryostasis: Arktyczny Sen + Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder. Nowy PC DVD-ROM.

King's Bounty: Legenda:

King’s Bounty: The Legend (wcześniej Battle Lord) to stosunkowo rozbudowany tytuł, który łączy w sobie wiele różnych gatunków gier, choć na pierwszy plan wysuwają się elementy strategiczne i cRPG. Produkcja ta pod wieloma względami przypomina kultową sagę Heroes of Might & Magic. W szczególności widać to na przykładzie rozwoju głównej postaci, a także przebiegu kolejnych potyczek. Są one bowiem rozgrywane w trybie turowym, na dodatek na planszy, która podzielona została na kilkadziesiąt heksów.

Akcja opisywanej gry osadzona została w typowej dla tego gatunku krainie fantasy. W trakcie zabawy ważną rolę odgrywa zaprezentowany przez producentów wątek fabularny. Niezwykle istotne są również wykonywane przez sterowaną postać questy. Podobnie jak w wielu klasycznych cRPG-ach, można podzielić je na podstawowe oraz dodatkowe. Te pierwsze są oczywiście obowiązkowe. Jeszcze przed rozpoczęciem właściwej rozgrywki gracz musi utworzyć własną postać. W tym przypadku należy wybrać pomiędzy trzema dostępnymi bohaterami – wojownikiem, paladynem lub magiem. Decyzja ta odgrywa oczywiście bardzo istotną rolę. Wpływa bowiem nie tylko na styl zabawy, ale i sposób rozwoju poszczególnych umiejętności danej postaci.

Właściwa zabawa przebiega w bardzo zbliżony do wspomnianej już serii HoM&M sposób. Gracz zajmuje się przede wszystkim eksploracją przygotowanego przez producentów świata. Istotną rolę odgrywają również toczone bardzo często bitwy, w których dowodzimy wieloma różnymi typami jednostek. Zabawa, generalnie, podzielona została na dwa różne tryby. Eksploracja świata ukazana została w czasie rzeczywistym. Bitwy z kolei odbywają się w klasycznym systemie turowym. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż dowódca armii nie bierze bezpośredniego udziału w kolejnych starciach. Zajmuje się on bowiem wyłącznie wydawaniem rozkazów. Walczące ze sobą strony wykonują ruchy na zmianę.

Oprawa wizualna King’s Bounty: The Legend prezentuje stosunkowo wysoki poziom. Tyczy się to w szczególności dokładnie wykonanego i jednocześnie bardzo zróżnicowanego świata gry. Warto w tym miejscu zaznaczyć, iż eksploracja mapy może odbywać się na kilku różnych płaszczyznach, reprezentujących nie tylko powierzchnię, ale i na przykład rozległe lochy. Same plansze są odpowiednio duże. Gracz dysponuje więc sporą swobodą w podejmowaniu działań.

Cryostasis: Arktyczny Sen:

Cryostasis: Sleep of Reason to mroczne dzieło programistów z ukraińskiego studia Action Forms (twórcy między innymi serii Carnivores i Vivisector). Tym razem mamy do czynienia z mieszanką gatunków: elementy właściwe strzelankom i grom akcji są obficie doprawione klimatem rodem z najlepszych horrorów.

Fabuła przenosi nas do 1981 roku na koło podbiegunowe, do rosyjskiego lodołamacza o napędzie atomowym „Północny Wiatr”. Głównym bohaterem jest jeden z naukowców – meteorolog Alexander Nesterov. To właśnie w tą postać wcielamy się w grze.

Pewnego dnia Alexander wykonując swoje obowiązki zostaje zmuszony do poszukania schronienia przed nadchodzącą burzą śnieżną. Jego wybór pada na atomowy lodołamacz, przed wielu laty schwytany w pułapkę lodowych okowów. Szybko okaże się jak nietrafna jest ta decyzja. Na pokładzie okrętu panuje mroczna, mrożąca krew w żyłach atmosfera. Co więcej, z zaciemnionych miejsc dochodzą dźwięki nie do końca pasujące do opuszczonego okrętu. Najwyraźniej członkowie załogi, którzy od dawna powinni nie żyć, nie są całkowicie martwi, a naszego bohatera czeka ciężka walka o przeżycie. Jeśli chce się wydostać na wolność musi utorować sobie drogę przez hordę dziwacznych monstrów, będących niegdyś marynarzami.

Ratując życie musimy stanąć oko w oko z aż piętnastoma gatunkami wzbudzających trwogę bestii. Każdy z przeciwników inaczej się zachowuje i dysponuje indywidualnym zestawem umiejętności. Na pokładzie okrętu znajdujemy osiem rodzajów broni używanych w latach siedemdziesiątych ubiegłego stulecia. W przebyciu 18 etapów gry pomagą nam bohaterzy niezależni, których spotykamy w czasie przygody. Postępy w odkrywaniu zagadki porzuconego lodołamacza i jego załogi uzależnione są od używania zdolności zwanej Mental Echo, która pozwala nam wedrzeć się do pamięci innej osoby, a następnie zmienić jej zachowanie w przeszłości. Sporo dowiadujemy się także dzięki retrospekcjom (krótkie filmy przerywnikowe) oraz odnajdywanym dokumentom.

Twórcy gry stworzyli całkowicie nowy silnik o nazwie AtmosFear 2.0. Zapewnia on znakomitą jakość efektów świetlnych i cieni, a także pozwala na jak najwierniejsze odwzorowanie praw fizyki.

Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder:

Historia rozpoczyna się w listopadzie 2011 roku, w lovecraftowskim miasteczku Hilltown. Główny bohater gry to policyjny detektyw Howard E. Loreid, który dostaje zadanie rozwikłania zagadki morderstwa Clarka Fielda, wpływowego mężczyzny silnie zafascynowanego magią i okultyzmem. Podejrzanym jest niejaki Loath Nolder, niegdyś odnoszący sukcesy prywatny detektyw. Przeszłość Noldera obfituje w zagadkowe wydarzenia – otóż pewnego dnia Loath zerwał wszelkie więzy z rodziną i przyjaciółmi, i na pięć lat zniknął w najmroczniejszych zakątkach Afryki. Co tam dokładnie robił nie wiadomo, ale zdobyte tam doświadczenia kompletnie go odmieniły. Gdy wrócił ze swych tajemniczych wojaży zgodził się jednak przyjąć zlecenie odnalezienia Clarka Fielda. Efekt był jednak daleki od oczekiwanego - detektyw sam skończył jako podejrzany o zabójstwo.

Fabuła wygląda całkiem zachęcająco, a to nie jedyny argument jakim dysponują twórcy gry. Mamy do czynienia ze sporą liczbą elementów klasycznych dla przygodówek i gier detektywistycznych, ale jest kilka nowości i to sporego kalibru. Jeśli chodzi o te pierwsze to niewątpliwie należy do nich zaliczyć interfejs point & click z wyborem opcji w rodzaju podnieś, odłóż, otwórz czy użyj. Podczas rozgrywki dominuje atmosfera tajemnicy i zagrożenia czającego się tuż za rogiem. Co krok natykamy się na nawiązania do Lovecrafta, Necronomiconu i Abdula al Hazreda. Główny bohater porusza się po lokacjach w rodzaju mrocznych i wilgotnych podziemnych przejść, dziwnych ruin, tajemniczych dworów i starych cmentarzy. Stałymi elementami są wszechobecne cienie i mgła, a wszystko jest okraszone mrożącą krew w żyłach muzyką i efektami dźwiękowymi.

Jeśli chodzi o nowości to najważniejsze są dwie. Jedna jest związana z postrzeganiem świata przez głównego bohatera. I tak, w momencie w którym detektyw dozna szczególnego wzburzenia, zmieni się sposób obserwacji otoczenia. Na przykład kiedy Howard się przestraszy, pole widzenia będzie się gwałtownie przesuwać, powodując zamazanie obrazu, tak jakby bohater wykonywał szybkie ruchy głową w różne strony.

W dość unikalny sposób potraktowano także to, jak podawane są nowe informacje oraz zdobywane są wskazówki. Otóż w Darkness Within: In Pursuit of Loath Nolder posiadane informacje mogą być wykorzystywane tak samo jak przedmioty. To oznacza, że odpowiednie złączenie dwóch wskazówek doprowadzi do zdobycia nowej. Analogicznie można uzyskiwać podpowiedzi od spotkanych osób, czy elementów otoczenia.

W trakcie zabawy spotykamy też szeroki zestaw łamigłówek wymagających różnych sposobów rozwiązania. Tak więc zdarzają się takie, które wyjaśniamy używając dwóch lub więcej przedmiotów, przełączając dźwignie, układając elementy w określonym porządku, i tak dalej.

Minimalne wymagania systemowe: Pentium 4 3 GHz, 1 GB RAM, karta grafiki 256 MB (GeForce 7600 lub lepsza), Windows XP/Vista.