![](http://www.punkt44.pl/img/tb1_1_1.gif) |
Kingdoms of Amalur: Reckoning (PS3) |
![](http://punkt44.pl/Allegro/filmy/72243.jpg)
![](http://www.punkt44.pl/img/promo1.jpg) |
Wysyłamy po dniu premiery czyli po
10 lutego 2012 |
![](http://www.punkt44.pl/img/promo2.gif) |
|
|
![](http://www.punkt44.pl/img/tb1_2.gif) |
|
![](http://www.punkt44.pl/img/tb3_2010.gif) |
platforma: |
PS3 |
stan: |
nowa, w folii |
tytuł: |
Kingdoms of Amalur: Reckoning (PS3) |
opis: |
Kingdoms of Amalur: Reckoning to RPG akcji przeznaczony dla pojedynczego gracza. Debiutancki projekt 38 Studios łączy rozległy, różnorodny świat oraz dynamiczną walkę. Za powstanie gry odpowiadają ludzie znani nie tylko w branży komputerowej: szefem projektu jest Ken Rolston (projektant The Elder Scrolls III: Morrowind i TES IV: Oblivion), oprawę artystyczną wykreował Todd McFarlane (artysta, twórca postaci Spawna), a całość rozgrywa się w świecie stworzonym w wyobraźni pisarza R. A. Salvatore. Akcja gry toczy się w krainie nazwanej Amalur. Wcielamy się człowieka, który został wskrzeszony w ramach tajemniczego eksperymentu związanego z urządzeniem zwanym Kołem Dusz. W czasie rozgrywki staramy się odkryć jaka intryga stoi za naszym powrotem na padół żywych i dlaczego nie posiadamy Przeznaczenia - wszyscy mieszkańcy Amalur mają bowiem z góry zapisaną przyszłość, której nie mogą zmienić. Tytuł łączy cechy klasycznego RPG, z wielkim, otwartym światem wypełnionym postaciami, bogatą historią i rozbudowanym drzewkiem rozwoju oraz dynamicznej gry zręcznościowej przypominającej nieco serię God of War (głównie w zakresie walk). Twórcy poszli na pewne ustępstwa, ale nie zrezygnowali z oryginalnych rozwiązań - przykładowo klasy postaci nie wybieramy na początku zabawy, gdyż jest ona naturalną konsekwencją wyborów dokonywanych podczas przygody. Z drugiej strony o zwycięstwie w potyczkach decyduje nie tylko sprawność palców, ale przede wszystkim poziom bohatera. Na rozwój fabuły istotnie wpływa rozbudowany system dialogowy stworzony na wzór modułu znanego z Mass Effect, co pozwala w znacznej mierze decydować o kierunku, w którym podążamy. Tworzenie postaci odbywa się za pomocą rozbudowanego kreatora, pozwalającego na wybór jednej z czterech ras oraz zmodyfikowanie praktycznie każdej części ciała. Zgodnie z kanonem gier RPG bohater z czasem nabywa wielu przydatnych umiejętności zarówno bojowych (podzielonych na trzy drzewka: walka wręcz, finezja oraz czarnoksięstwo) jak i rzemieślniczych (np. alchemia, kowalstwo czy tworzenie pierścieni). W sumie zdobyte punkty rozwoju możemy rozdysponować między ponad 60 ogólnych umiejętności. Walkę, stworzoną na modłę dynamicznych gier akcji, urozmaicają m.in. bomby, bronie wzbogacone o magiczne umiejętności czy tryb Reckoning spowalniający czas i zwiększający siłę zadawanych przez nas obrażeń. W grze, oprócz głównego wątku fabularnego, umieszczono setki misji pobocznych i wyzwań, pozwalających zdobyć doświadczenie, zyskać reputację u danej kasty, a także wejść w posiadanie trofeów. Po otwartym świecie Amalur możemy poruszać się właściwie bez ograniczeń, a duża jego część jest generowana losowo. Mapa podzielona jest na pięć rozległych dystryktów, odróżniających się od siebie zróżnicowanymi warunkami oraz charakterystyką terenu. Oprawa produkcji jest niezwykle barwna i plastyczna. |
wersja jęz.: |
angielska |
|
![](http://www.punkt44.pl/img/wysylka_2010.gif) |
|
|