Kinestezja artykulacyjna
O zaburzeniach kinestezji mówimy wtedy, gdy dziecko osiągnęło
sprawność narządów artykulacyjnych, taką aby wymówić poszczególne głoski. Nadal jednak w niektórych wyrazach zamienia głoski Trudność sprawia dziecku wykonanie bardzo szybkich, precyzyjnych ruchów narządówartykulacyjnych w wyrazach, w których występują w bliskim sąsiedztwie głównie głoski:š – s - ś, ž – z - ź, č - c – ć, dž- dz – dź, r – l - j, k – t, g – d. Utrzymujące się zaburzenia kinestezji artykulacyjnej często współwystępują z nieprawidłowościami w obrębie słuchowego różnicowania głosek Tego typu trudności dają efekty w pisaniu, głównie ze słuchu, w postaci błędów fonetycznych, ortograficznych. Język polski obfituje w zestawienia typu: siostrzyczka, artyleria, nigdy, itp.Wymaga się więc od czytającego i piszącego poprawnej artykulacji, prawidłowo rozwiniętej słuchowej pamięci fonologicznej, słuchu fonematycznego, prawidłowego czucia ułożenia narządów artykulacyjnych (kinestezji artykulacyjnej). Jak to osiągnąć? Zgromadzone na płycie ćwiczenia pozwolą wytrenować kinestezję artykulacyjną. Powtarzanie zgromadzonych cząstek wyrazowych ćwiczy także pamięć fonologiczną i słuch fonematyczny.
Zawartość: Pliki w formacie pdf zawierają zestaw ćwiczeń:
Forma dostawy: Po zaksięgowaniu wpłaty plik w formacie pdf przesłany zostanie na podany adres e-mail, do samodzielnego wydrukowania.
Koszt dostawy: 0zł