Kinect Adventures PL
Kinect Adventures to kompilacja dwunastu gier zręcznościowych, stworzonych z myślą o Kinect – nowym kontrolerze do Xboksa 360, angażującym do zabawy całe ciało człowieka. Produkcja została opracowana przez firmę Microsoft i studio Good Science. Pod względem struktury przypomina inną produkcję startową na Kinecta, czyli Kinect Sports.
W ramach Kinect Adventures gracz bierze udziału w różnego rodzaju mini-grach, w których kontrola odbywa się poprzez wykonywanie odpowiednich ruchów przed Kinectem. Wśród zaproponowanych aktywności znalazł się m.in. spływ pontonowy, bieg przełajowy, popularny zbijak (uderzanie w lecące w kierunku gracza piłki), a także przejażdżka wagonikiem połączona z próbą pokonania skomplikowanego toru przeszkód (wymuszającego na graczu m.in. schylanie się oraz podskakiwanie). Rozgrywka sprowadza się tu do unikania błędów, a także zdobywania jak największej liczby punktów. Najciekawsze akcje wykonywane przez gracza uwieczniane są na zdjęciach oraz filmach wykonywanych przez Kinect.
Kinect Adventures to także tryb rozgrywki wieloosobowej – w niektórych mini-grach w zabawie, sprowadzającej się zarówno do rywalizacji, jak i kooperacji (np. w spływie rwącą rzeką), mogą uczestniczyć maksymalnie cztery osoby.
Nat Geo TV ENG
Kinect Nat Geo TV to niecodzienna gra edukacyjna stworzona przez zespół Relentless Software (twórcy popularnej produkcji imprezowej - Buzz!). Tytuł umożliwia poznawanie przyrody i zwierząt uczestnicząc bezpośrednio w pokazywanej scenie, dzięki wykorzystaniu sensora Kinect.
Gra została podzielona na dwa sezony. W pierwszym podróżujemy po amerykańskich terenach razem z prezenterem Casey Andersonem z cyklu America the Wild. Drugi sezon skupia się już na zwiedzaniu całego świata w poszukiwaniu najciekawszych płazów. W tym przypadku towarzyszy nam Brady Barr z programu Dangerous Encounters. Każdy sezon podzielony jest na kilka, 30-minutowych odcinków, które można kupować w usłudze Xbox Live osobno.
Tytuł nie jest normalną grą, przynajmniej nie taką do jakiej przyzwyczaiły graczy inne produkcje przygotowane z myślą o sensorze Kinect. Kinect Nat Geo TV skupia się na prezentowaniu przyrody i zwierząt w przystępny sposób, tak by nawet dzieci mogły się czegoś nauczyć. Podczas kolejnych odcinków grająca osobę wchodzi w interakcję z grą przy pomocy gestów, mowy, a nawet zabawy. Można na przykład pogłaskać misia wylegującego się na trawie czy naśladować dźwięki innego zwierzęcia. Podczas wykonywania takich czynności, Casey i Brady opowiadają o danym osobniku, o jego zachowaniu, środowisku w jakim żyje i nie tylko. Produkcja zawiera także mnóstwo ciekawostek, które powinny zainteresować nawet najbardziej wymagających miłośników przyrody.
Oprawa graficzna opiera się na wyświetlaniu filmów, w które można, w pewien ograniczony sposób ingerować. Gra w zasadzie nie posiada żadnych elementów normalnej grafiki. Do takich można zaliczyć jedynie pojawiające się ikonki i menu.
Nauka Samoobrony PL
Self-Defense Training Camp to kolejna produkcja stworzona z myślą o kontrolerze Kinect. Specjaliści z Ubisoft postanowili tym razem zadbać nie tylko o nasze zdrowie, ale również bezpieczeństwo i wykorzystać konsolę Xbox 360 do nauki samoobrony w domowym zaciszu.
Twórcą i wydawcą gry jest firma Ubisoft mająca już na swoim koncie pozycje związane stricte z ludzkim ciałem i podnoszeniem sprawności fizycznej. Chodzi tutaj między innymi o takie produkcje wykorzystujące kontrolery ruchu jak: My Fitness Coach Club, Just Dance 3 czy Your Shape: Fitness Evolved. O ile jednak wspomniane tytuły kładą większy nacisk na podniesienie ogólnej formy użytkowników, o tyle Self-Defense Training Camp (w Wielkiej Brytanii gra jest znana pod nazwą My Self Defense Coach) skupia się głównie na nauczeniu gracza technik samoobrony.
Self-Defense Training Camp jest bodaj pierwszą profesjonalną produkcją stworzoną z myślą o kontrolerze Kinect, która ma za zadanie przygotować użytkownika do odparcia ewentualnego ataku na ulicy. W tym celu autorzy przygotowali wiele zróżnicowanych treningów poprawiających u gracza technikę walki, podnoszących jego wytrzymałość oraz wpływających na refleks i opanowanie. Głównymi filarami treningów są między innymi kickboxing, mieszane sztuki walki oraz wyciszające sesje Tai Chi.
Podobnie jak w wielu podobnych tytułach zadaniem użytkownika jest przede wszystkim powtarzanie konkretnych ruchów widocznych na ekranie. Im precyzyjniej uda nam się w rzeczywistości odzwierciedlić konkretny ruch, tym lepiej wykonamy zadanie. Oprócz typowych sesji treningowych z samoobroną w roli głównej, w grze pojawiły się również różne minigry urozmaicające zabawę.
Wykonanie graficzne nie odbiega od podobnych „kinektowych” produkcji, takich jak Your Shape: Fitness Evolved. Na ekranie widoczne są zatem przede wszystkim trenujące postacie charakteryzujące się dużą precyzją animacji oraz oznaczenia podpowiadające graczowi, jaki ruch powinien w danym momencie wykonać. Do produkcji gry zatrudniono specjalistów od samoobrony między innymi Audrey Ronquillo, posiadaczkę czarnego pasa w karate i instruktorkę samoobrony.
Kinect Sports Sezon 2 PL
Kinect Sports: Season Two to kontynuacja jednego z pierwszych tytułów dedykowanych kontrolerowi Kinect. Jest to zestaw gier sportowych angażujących do zabawy całe ciało człowieka. Gra sprawdza się świetnie na domowych imprezach, gdyż do rozgrywki może przystąpić nawet osoba nie mająca wcześniej do czynienia z elektroniczną rozrywką. Produkt został stworzony przez studio Rare we współpracy z Big Park Games.
Tym razem oddano nam do dyspozycji takie dyscypliny jak tenis, golf, futbol amerykański, baseball, rzutki oraz jazdę na nartach. Wszystkie konkurencje opierają się na doskonale znanych zasadach, a wzięcie w nich udziału jest bardzo łatwe dzięki precyzyjnemu i intuicyjnemu sterowaniu własnym ciałem. W każdym przypadku mamy też do czynienia z serią wyzwań. Dodatkowo, trzy poziomy trudności do wyboru pozwalają dostosować rozgrywkę do własnych umiejętności. Do rywalizacji możemy przystąpić w pełnym wymiarze, jak i korzystając z opcji Quick Play, gdzie nie musimy martwić się o modyfikowanie jakichkolwiek ustawień.
Możliwości sterowania znane z pierwowzoru zostały rozbudowane o opcję komunikacji głosowej, która jeszcze bardziej pomaga wczuć się w rolę uczestnika danego wydarzenia sportowego. Przez całą karierę towarzyszą nam fani, a ich ilość uzależniona jest od naszych dokonań. W każdej chwili możemy porównywać swoje osiągnięcia ze znajomymi, wrzucać zdjęcia i filmy z gry na dedykowany portal, a na Facebooku informować innych o sukcesach.
Produkcja robi bardzo dobre wrażenie dzięki ładnej, kolorowej oprawie graficznej. Została ona utrzymana w stylu poprzedniej części, a więc na arenach zmagań widzimy znowu nasze awatary. Dzięki temu lepiej identyfikujemy się ze swoją postacią także w trybie wieloosobowym pozwalającym zmierzyć się w danej chwili z innym graczem lub rzucić mu wyzwanie w przyszłości.
|