Książka (...) to przykład współpracy i współdziałania wielu autorów skupionych wokół Augustowskich Spotkań Naukowych, podejmujących naukową refleksję w obszarze dydaktyki jako jednej z kanonicznych dyscyplin pedagogicznych, ale także innych nauk o edukacji. Ten zbiorowy namysł nad kondycją współczesnej dydaktyki, obszarami jej funkcjonowania na różnych etapach edukacyjnych, podejmowanymi problemami badawczymi, osiągnięciami i trudnościami, pozwolił sformułować kierunki jej rozwoju oraz wskazać przykładowe paradygmaty. Jednocześnie książka ta znakomicie wpisuje się w zaprezentowane czytelnikom profile aktywności Zespołu Dydaktyki Ogólnej przy KNP PAN, tworząc, podobnie jak i one, swoistą trójjednię nauki–dydaktyki–praktyki. Z Wprowadzenia Walentyny Wróblewskiej, Od tradycji ku współczesności w dydaktyce: Proponowana książka składa się z dwóch części. W pierwszej prowadzony jest dialog nad poszukiwaniem różnych paradygmatów rozumienia dydaktyki ogólnej, nauki teoretycznie i empirycznie zorientowanej, w drugiej natomiast zostały zaprezentowane perspektywy rozwoju dydaktyki szczegółowej dotyczącej kształcenia na poziomie wyższym. (…) Reasumując zawartość treściową prezentowanej książki warto zwrócić uwagę, iż dydaktyka jako subdyscyplina pedagogiczna jest w toku dynamicznego rozwoju. (…) Wiele pojęć, procesów dydaktycznych wymaga nowego odczytania, redefinicji, nowego interpretowania, z zachowaniem należytego szacunku dla tradycji dydaktycznej i jej niekwestionowanego dorobku.
| Wydawca: |
Difin S.A. |
| Autorzy: |
Walentyna Wróblewska |
| ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]64148 |
| SKU: |
| Seria: |
| Ilość Stron: |
308 |
| Język: |
| Oprawa: |
miękka |
| Tom: |
| Kod: |
DIFI-SOC11 |
| Wydanie: |
1 |