Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł dziecka

02-06-2012, 19:26
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 31 zł     
Użytkownik parafianczyk
numer aukcji: 2339298351
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 5   
Koniec: 18-05-2012 09:57:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kidnaping. Jak marketerzy kontrolują umysł Twojego dziecka

Autorzy: Daniel S. Acuff, Robert H. Reiher
Tytuł oryginału: Kidnapped: How Irresponsible Marketers Are Stealing the Minds of Your Children
Tłumaczenie: Monika Lipiec-Szafarczyk, Joanna Sugiero
ISBN: 83-[zasłonięte]-0343-3
Format: A5, stron: 432, okładka: miękka
Data wydania: 2[zasłonięte]006-07
Księgarnia: Onepress

 

Internet, telewizja i fast-food.
A gdzie się podziały normalne dziecięce rozrywki?

Dzieci spędzają jedną czwartą dnia przed telewizorem lub komputerem -- tyle czasu nie poświęcają na żadne inne czynności. Większość programów telewizyjnych zawiera podteksty erotyczne. 80% gier wideo propaguje przemoc. Odsetek dzieci otyłych rośnie w zastraszającym tempie. Wyliczać dalej?

Dzieci zawsze były łatwym łupem złych i pazernych ludzi. Kiedyś harowały w kopalniach, w czasach wojen służyły w armii, a dziś machina komercji odziera je z ludzkich uczuć. Są bezbronne wobec zmasowanej reklamy i technik neuromarketingowych. Ale Ty bądź czujny. Chroń dzieci swoje i innych. Otwórz oczy na nieetyczny marketing. Wybieraj zdrowsze i lepsze produkty dla dzieci. Dowiedz się, jak:

  • chronić umysł dziecka w wieku 3-7, 8-12, 13-15 i 16-19 lat,
  • nauczyć dziecko umiaru w jedzeniu i piciu,
  • chronić dzieci przed narkotykami, alkoholem i tytoniem,
  • podsuwać dziecku pozytywne produkty i programy telewizyjne,
  • prowadzić lobbing przeciwko szkodliwym produktom i programom telewizyjnym.

 

SPIS TREŚCI

Wstęp do wydania polskiego (9)
Wstęp (11)

  • Marketing nakierowany na cel i dzieci w roli łatwego łupu (14)
  • W jaki sposób ta książka może pomóc (15)
  • Punkt krytyczny (18)
  • Współpraca, by wychować zdrowe dzieci (20)

1. Natura stanu bycia dzieckiem (23)

  • Syndrom łatwego łupu (24)
  • Niebezpieczne czasy (25)
  • Niewidzialne i Nienamacalne Przeciążenie Informacyjne (30)
  • Inne niebezpieczeństwa grożące współczesnym dzieciom (35)
  • Przyjąć odpowiedzialność (50)

2. Klasyfikacja dobrych, neutralnych i niebezpiecznych produktów oraz programów (53)

  • Zazwyczaj pozytywne produkty i programy (54)
  • Neutralne: produkty i programy wymagające nadzoru (54)
  • Złe - produkty i programy, które są zdecydowanie szkodliwe (81)
  • Czas na działanie (99)

3. Trzy wymiary rozwoju (103)

  • Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (104)
  • Wymiar drugi - słabe punkty (115)
  • Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (119)
  • Podsumowanie (120)

4. Wiek niewinności - od urodzenia do trzeciego roku życia (123)

  • Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (124)
  • Wymiar drugi - słabe punkty (130)
  • Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (134)
  • Komunikaty marketingowe, czas ekranowy i psychologia łatwego łupu (139)
  • Programy dla dzieci w wieku od narodzin do trzech lat (142)
  • Najsłabsze punkty niemowląt i małych dzieci (149)
  • Tydzień z życia malucha (150)
  • Krótki przewodnik dotyczący strategii, które wzbogacają dzieci (154)
  • Przejście do okresu od trzech do siedmiu lat (156)

5. Bezkrytyczne lata - od trzeciego do siódmego roku życia (159)

  • Wymiar pierwszy - elementy rozwoju (161)
  • Wymiar drugi - słabe punkty (169)
  • Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (172)
  • Wybory dobrych produktów i programów dla dzieci w grupie wiekowej od trzech do siedmiu lat (177)
  • Produkty i programy dla tej grupy wiekowej wymagające nadzoru (179)
  • Zdecydowanie niebezpieczne produkty, których należy unikać w tej grupie wiekowej (197)
  • Najsłabsze punkty dziecka w wieku od trzech do siedmiu lat (203)
  • Tydzień z życia (204)
  • Krótki przewodnik dotyczący strategii, które wzbogacają dzieci (210)
  • W drodze do etapu rozwoju "dziel i rządź" - dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (213)

6. Etap rozwoju "dziel i rządź" - wiek od ośmiu do dwunastu lat (215)

  • Wymiar pierwszy - elementy rozwojowe (216)
  • Wymiar drugi -słabe punkty (224)
  • Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (227)
  • Marketing skierowany do dzieci w tym wieku (231)
  • Dobre produkty i programy dla dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (233)
  • Produkty i programy wymagające nadzoru (233)
  • Produkty i programy zdecydowanie niebezpieczne (251)
  • Najsłabsze punkty dzieci w wieku od ośmiu do dwunastu lat (260)
  • Tydzień z życia (261)
  • Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (270)
  • Burza hormonów nadchodzi! (274)

7. Okres dojrzewania - wiek od trzynastu do piętnastu lat (275)

  • Wymiar pierwszy - elementy rozwojowe (277)
  • Wymiar drugi - słabe punkty (284)
  • Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (290)
  • Pozytywne produkty i programy (293)
  • Neutralne - produkty i programy wymagające nadzoru (294)
  • Produkty niebezpieczne z natury (310)
  • Najsłabsze punkty dzieci w wieku od trzynastu do piętnastu lat (328)
  • Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (330)
  • Tydzień z życia nastolatka (331)
  • Wejście w późny okres dojrzewania (343)

8. Późny okres dojrzewania - wiek od szesnastu do dziewiętnastu lat (345)

  • Wymiar pierwszy - ostatnie etapy rozwoju mózgu człowieka (346)
  • Wymiar drugi - słabe punkty (352)
  • Wymiar trzeci - dynamika komunikacji (357)
  • Demografia i psychografia marketingu skierowanego do nastolatków (360)
  • Najbardziej niebezpieczne produkty, programy i komunikaty reklamowe (363)
  • Najsłabsze punkty dzieci w wieku od szesnastu do dziewiętnastu lat (365)
  • Tydzień z życia dwóch nastolatków (369)
  • Krótki przewodnik dotyczący strategii wzbogacających dzieci (375)
  • Wykorzystanie "efektu małego steru" (377)

9. Zastosowanie wiedzy w praktyce (379)

  • Strategia działania dla rodziców (382)
  • Co mogą zrobić wychowawcy (388)
  • Namawianie producentów, marketingowców i sprzedawców, żeby przystąpili do działania (390)
  • Dokonywanie mądrych wyborów przez społeczeństwo (393)
  • Cenzurować czy nie cenzurować (394)
  • Zmiana w paradygmatach (397)

Źródła informacji o wychowaniu dziecka (401)
Skorowidz (409)
O autorach (423)

  • DR DANIEL S. ACUFF (423)
  • DR ROBERT H. REIHER (424)