Kid Icarus: Uprising to pełna akcji strzelanina, będąca pierwszą w pełni trójwymiarową odsłoną marki Kid Icarus, zapoczątkowanej w
1987 roku na konsoli NES (w 1991 roku na Game Boy’a trafiła kontynuacja platformówki). Opracowanie gry zostało zlecone projektantowi Masahiro Sakurai oraz jego zespołowi ukrywającemu się pod nazwą Project Sora.
W opisywanej produkcji gracz wciela się w Pita – młodego chłopca na usługach Paluteny, bogini światła, obdarzonego przez nią umiejętnością latania oraz możliwością korzystania z magicznego łuku. Jego głównym przeciwnikiem jest Medusa – bogini ciemności, niegdyś rządząca wspólnie z Paluteną Krainą Aniołów, zrzucona przez nią z tronu za chciwość i chęć przejęcia pełni władzy.
W Kid Icarus: Uprising gracz bierze udział w dynamicznej rozgrywce, sprowadzającej się do przemierzania kolejnych etapów oraz brania udziału w pełnych akcji starciach z przeciwnikami, rozgrywających się zarówno w przestrzeni powietrznej, jak i na powierzchni planety. Każdy poziom zaserwowany w grze kończy się wymagającym starciem z bossem, strzegącym przejścia do kolejnego świata.
Akcja gry jest prezentowana w pełnym trójwymiarze. Dodatkowo, z uwagi na odpowiednie możliwości Nintendo 3DS, zmagania
obserwuje się w 3D, dodającym zabawy głębi i jeszcze większej dawki emocji. Tytuł posiada tryb multiplayer, pozwalający toczyć
zmagania zarówno lokalnie, jak i przez sieć.