Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Khler - O dzieciach lękliwych, smutnych OPIS NOWA

24-01-2012, 5:49
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 23 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 2004187245
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-01-2012 20:02:25

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-
 

 

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


 

 

Wpłata

mBank
57 1[zasłonięte]140 20 0[zasłonięte]000 38  4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135  4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

 

Opis aukcji

Henning Köhler

O dzieciach lękliwych, smutnych i niespokojnych
Duchowe podstawy praktyki wychowawczej


 

    - Wydawnictwo: Impuls
    - Rok wydania: 2009
    - Format: B5
    - Stan:
NOWA
    - Okładka: twarda

    - Ilość stron:
144





   Nasza cena:  23,00 PLN

 

 

 

OPIS:

Niniejsza książka opisuje przede wszystkim osłabienie działania Anioła w odniesieniu do „fundamentu bytu”, to znaczy do ciała fizycznego. Książka, którą napisałem później (Jakie błędy popełniliśmy?), ukazuje natomiast drugą stronę osobowości opisywanych tu dzieci: całkowitą odporność na duchową korupcję, ich godną podziwu odwagę, z którą osłaniają i bronią obecnych w sobie sił niebios, ich niezłomność w walce o to, aby się nie dać ugiąć, dopasować i by, nie zważając na ryzyko, rzucać ziarno na zasiew nowej kultury, kultury bezwzględnie koniecznej – o ile Ziemia ma nadal pozostać planetą możliwą do zamieszkiwania przez ludzi. Zwróćmy uwagę na to, jakie idee i projekty powstają w głowach dzieci, których zachowanie wykazuje „odstępstwa od normy”. Zauważmy, że pomimo braku doceniania wybitnych uzdolnień duszy tych dzieci przez dzisiejsze społeczeństwo, w którym liczy się wydajność produkcyjna, są one niezwykle cenne i konieczne, aby właśnie dla tego społeczeństwa stworzyć humanitarne perspektywy na przyszłość. Czy to wszystko jest przypadkiem, zbiegiem okoliczności? No cóż... Czytelników, którzy mnie nie znają, chciałbym jeszcze zapewnić, że na kartach tej książki nie będą nauczani religii, mimo iż jest w niej mowa o Aniołach. Postaram się wykazać zasadność rehabilitacji pojęcia „Anioł” i sądzę, że również ci z Państwa, którzy są sceptykami, będą mogli je zaakceptować. 

Niniejsza książka ukazała się po raz pierwszy w 1994 roku. Do tej pory sprzedano w Niemczech około 20 000 egzemplarzy i przetłumaczono ją na kilka języków (na język niderlandzki, włoski, francuski oraz angielski). Można więc powiedzieć, że książka była – skromnym, ale jednak – sukcesem wydawniczym. Wielokrotnie spotykałem się z opinią, że żadna z moich publikacji nie odwołuje się do praktyki w tak dużym stopniu jak właśnie ta. Z owym stwierdzeniem mogę się zgodzić jedynie po części. Jeśli do pojęcia praktyki włączymy poziom, który określę jako „działanie we własnym wnętrzu” – a takie jest centralne zamierzenie antropozofii – to książki napisane przeze mnie później, pt. „Schwierige” Kinder gibt es nicht (Nie ma dzieci trudnych) oraz Was haben wir nur falsch gemacht? (Jakie błędy popełniliśmy?), zawierają z całą pewnością więcej wskazówek praktycznych, a także ćwiczenia.

W książce O dzieciach lękliwych, smutnych i niespokojnych podaję również pewne ćwiczenia, ale jest to przede wszystkim napisany językiem powszechnie zrozumiałym podręcznik do pedagogiki i psychologii zmysłów, który na kilka spraw kładzie, jak sądzę, nowe akcenty.

 

Uwagi do piątego wydania

 

Przedmowa do pierwszego wydania

 

Zasady praktyki wychowawczej opartej na podstawach duchowych

 

Pomoc ze świata nocy

Czy Anioł odpowiada?

Pytania Strażnika na moście

Gdy ciało jest dla duszy zbyt zimne

Chłodna głowa i gorące serce

Wychowanie moralne

Postrzeganie jako proces twórczy

Naśladowanie i pragnienie dobra

 

Na tropie zmysłu życia

 

Uwagi wstępne

„Prazadowolenie”

Uwagi na marginesie dotyczące trudnego tematu zmysłu życia

Pozytywny, spokojny stan jawy oraz dobro jako podstawa świata

Rytmy życiowe a zaufanie wobec bytu

Dziecko nerwowe i niespokojne

Pielęgnowanie zmysłu życia jako oswobodzenie oddechu

Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: tolerancja

 

Na tropie zmysłu dotyku

 

Skóra jako narząd zmysłowy

Uwagi dotyczące postrzegania dotykiem

 „Uczucie bycia przenikniętym Bogiem”

Zmysł dotyku a zainteresowanie światem:

różnica – rezonans – oczywistość

Wiedza o człowieku a praktyka wychowawcza

Co to znaczy „rozumieć...”?

Stosunek do świata wyrażający miłość

Bliskość a niebezpieczeństwo zranienia

„Ja cielesne posiadające granice przestrzenne”

Przybycie na Ziemię

Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: troskliwość

Tajemny uraz dziecka lękliwego

Zmysły cielesne i zmysły społeczne – o lękach nabytych

Dziecko lękliwe i niepewne – obserwacje

Przygotowanie do snu i początek dnia

Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: „pozytywne spojrzenie”

Dziecko lękliwe i niepewne – dalsze obserwacje

Podsumowanie: postępowanie z dziećmi niespokojnymi i lękliwymi

 

Na tropie zmysłu ruchu oraz zmysłu równowagi

 

Uwagi wstępne

„Doznanie swobody w obszarze własnej duszy”

Uczucie „autonomiczności”

Ukryty kompozytor

O subtelnym nastrojeniu duszy

Postać duszy: postać stworzona z ruchu

Zdolność do współodczuwania

Niesłuszne wnioski wyciągane w utrudnionych warunkach rozwojowych

Dziecko smutne i skłonne do pogrążania się w sobie: charakterystyka ukrytych zaburzeń zmysłu ruchu

Podłoże: słabe naśladowanie we wczesnym dzieciństwie

Muśnięte przez Anioła: nieświadome tęsknoty dziecka

Postępowanie z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie

Mowa ukształtowana – gest, który ma sens

Wychowywanie dzieci i wychowywanie siebie: siła współodczuwania

Zmysł równowagi

Oswobodzenie ramion i dłoni

Zmysł równowagi a umiejętność wydawania sądów :48:34 

Równowaga duszy a zmysł równowagi

„Umiejętność chodzenia jako dar łaski”: kierownicza rola zmysłu równowagi

Równowaga duszy a poczucie własnej wartości

Wskazówki wychowawcze w postępowaniu z dziećmi smutnymi i skłonnymi do pogrążania się w sobie

 

Zakończenie: pedagogika a etyka

 

Wykaz literatury przedmiotu

 

Wybór bibliografii w języku polskim

 

Wybór bibliografii w języku niemieckim

 

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

 

Kontakt

 e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

 nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Khler - O dzieciach lękliwych, smutnych OPIS NOWA