Witam na aukcjach w sklepie ARDOX
Przedmiotem tej aukcji jest stopka boczna do Kawasaki VN750 Vulcan z roku 1986.
Krótką historię oraz dane techniczne modelu umieszczono na dole tej aukcji.
Na końcu tej aukcji znajdziesz także schematy budowy Kawasaki VN750 Vulcan.
Numer przedmiotu 2939.
Gwarancja rozruchowa 30 dni.
Do każdego zakupionego przedmiotu dołączamy paragon.
Rachunek na życzenie. W razie pytań prosimy o kontakt. Posiadamy więcej części do tego modelu. Jeżeli nie mogą państwo w naszym sklepie znaleźć poszukiwanego przedmiotu koniecznie skontaktujcie się z nami, aby nie stracić szansy na udany zakup.
Wszystkie nasze ceny można negocjować. ZAPRASZAMY NA NASZE POZOSTAŁE AUKCJE.
Zdjęcia przedstawiają oferowany przedmiot.
.
Narodziny Vulcana
Vn 750 powstał u schyłku pewnej ery, gdy rynek nasycił się już japońskimi soft chopperami, „uzbrojonymi” w rzędowe silniki. Stanowiły one pewien kompromis pomiędzy próbą naśladownictwa amerykańskiej stylistyki, a technologią i gabarytami, które bliskie były mieszkańcom kraju kwitnącej wiśni. Motocykle tego typu zdążyły już zawojować drogi i portfele klientów na całym świecie, a teraz należało umacniać swoją pozycję, zajmując kolejne segmenty tego lukratywnego rynku, pójść krok dalej.
Firma Kawasaki musiała na tym polu rywalizować nie tylko z producentami amerykańskimi i europejskimi, ale również, a może przede wszystkim, z japońskimi. Honda miała już przecież swoją pierwszą V-kę, która powoli, ale stanowczo, odbierała klientów m.in. Moto Morini i Ducati w klasie średniej. Należało więc stworzyć solidnego konkurenta. Tym konkurentem stał się Vulcan 750 – pierwszy chopper Kawasaki z pierwszym w historii firmy silnikiem w układzie V. Nowy silnik okazał się inżynieryjną perełką. Chłodzone cieczą cylindry o rozstawie 55 stopni, dwa wałki w każdej głowicy (Twin Cam), po cztery zawory i po dwie świece przypadające na każdy cylinder. Za poprawną pracę rozrządu odpowiadają aż cztery łańcuchy. Luzy zaworowe kasowane hydraulicznie.
Zapłonem steruje udana i bezobsługowa elektronika. Brak nadmiernych wibracji zapewniają wałek wyrównoważający i silentblocki.
Krótkoskokowa i precyzyjna skrzynia biegów o pięciu przełożeniach przenosi napęd na tylne koło przez mokre sprzęgło i solidny wał kardana. W tamtych czasach był to
prawdziwy „High-tech”. Stylistom udało się stworzyć miękką i miłą dla oka linię softchoppera, a przy tym nadać mu niepowtarzalny charakter. Zwarta konstrukcja i silnik ciasno „upchany w ramie”, stosunkowo duży prześwit, płytkie błotniki i umieszczone pod bakiem charakterystyczne obudowy filtrów powietrza sprawiają, że motocykl ciężko pomylić z jakimkolwiek innym. Nawet dziś ten design potrafi przyciągnąć wzrok.
Kawasaki Vulcan VN700-A1 (V-Twin Cruiser)''' produkowany wyłącznie w 1985 r. w dwóch wersjach:
1) VN 700-A1L (Ca) - "California Model" - z instalacją filtra węglowego (wyższe wymogi ekologiczne - pochłaniacz pary)
2) VN 700-A1 (US) - standard US
VIN: JKAVN6A1*FA000001
(*) oznaczenie literowe oznaczające model ramy
Cechą charakterystyczną modelu VN 700-A1 jest silnik pomalowany na czarno.
Dane techniczne:
VN 700 / VN750
długość - 2,295m
szerokość - 850mm
wysokość - 1,225m
rozstaw osi - 1,580m
prześwit - 150mm
wysokość siodła - 735mm
Masa motocykla bez płynów eksploatacyjnych (dry):
(Ca) - 219,5 kg
(US) - 219 kg
masa motocykla gotowego do drogi:
(Ca): przód 108,5 kg, tył 128 kg
(US): przód 108 kg, tył 128 kg
Pojemność zbiornika paliwa - 13,5 l
Zdolność pokonywania wzniesień - do 20 stopni
Długość drogi hamowania z 50km/h - 12,5m
Promień skrętu - 2,9m
Silnik
DOHC dwucylindrowy w układzie V czterosuwowy 63,8 KM / 7750 rpm
moment obrotowy 60,76 Nm (dla 749 cm³ było to: 68 KM (wersje US, Canada)
i w wersji europejskiej: 50KM i 60KM (po 1993r.) )
pojemność 699 cm³ / 749 cm³
stopień kompresji 10,3
5 – biegowa skrzynia z mokrym sprzęgłem
napęd na koło: wał kardana
chłodzenie: cieczą
gaźnik Keihin CVK 34 x2
Osiągi VN700:
Fabryczny czas na ¼ mili = 13,78 sec. (152,2 km/h)
Prędkość na ½ mili = 180 km/h
Prędkość maksymalna = 161 km/h
Przyspieszenie:
0-30 mph - 1,9 sec.
0-40 mph - 2,7 sec.
0-50 mph - 3,7 sec.
0-60 mph - 5,0 sec.
0-70 mph - 6,5 sec.
0-80 mph - 8,8 sec.
0-90 mph - 12,1 sec.
Dane eksploatacyjne:
Spalanie: min 5 l/100 km, max 6,5 l/100 km średnio 5,5 l/100 km
Koła i ogumienie
przód - 100/90-19 57 H (ciśnienie 1,9 bar)
skok zawieszenia 150 mm
tył - 150/90-15 74 H (ciśnienie 2,2 bar)
skok zawieszenia 90 mm
Akumulator: YB14L-A2 14Ah 12V
Motocyklowy olej silnikowy 4 l - min. SF SAE 10W/40, 10W/50, 20W/40,
20W/50
Olej przekładniowy 150 ml API GL-5 75W/90
Świece - 4 szt. NGK DP7EA-9 lub Denso X22EP-U9 (po dwie na cylinder) odstęp elektrod 0,9 mm
|