W studiu i w trasie, maksimum funkcjonalności dla każdego profesjonalisty
Ewolucja, nie rewolucja: to koncepcja jaka przyświecała inżynierom, podczas tworzenia nowego MP 6. Świetny panel sterujący oraz kompaktową obudowę, ulepszono wyposażając instrument w lepszą klawiaturę i bogatszy moduł brzmieniowy oraz kilka najnowocześniejszych rozwiązań technologicznych. Rezultatem tego jest stage piano o bardzo szerokiej gamie zastosowań, z solidną, realistyczną klawiaturą i imponującą paletą barw.
Podobnie jak w większym bracie, model MP 6 posiada odnowioną bibliotekę brzmień akustycznych i elektronicznych instrumentów klawiszowych, z możliwościami ustawień charakteru brzmienia, od zasadniczych podstaw powstawania dźwięku. Dodatkowo by ożywić sample organowe, najnowszy model MP 6 posiada symulację drawbarów, pozwalającą ustawić swoje ulubione brzmienie, a następnie przepuścić sygnał przez nowe symulację wzmacniaczy lub wirujących głośników, by uzyskać tak uwielbianą i pożądaną, ciepłą barwę z dawnych lat.
Podczas pracy w studiu czy w trasie, współcześni pianiści potrzebują instrumentów, które pozwolą im na łatwe i szybkie dostosowanie barw, do nowoczesnych repertuarów. MP 6 to idealny wybór także pod tym względem. Zapewnia to podział klawiatury na 4 niezależne strefy, przypisywanie im barw wewnętrznych lub zewnętrznych oraz pełna programowalność kontrolerów, jakie mamy do dyspozycji na rozbudowanym panelu. Ponadto 4 suwaki zapewniają szybki dostęp w czasie rzeczywistym, do ustawień głośności każdej barwy. A gdy już znajdziemy odpowiednie ustawienie, możemy w szybki sposób zapisać całość, na instrumencie lub w pamięci przenośnej USB.
Często zdarza się że instrumenty dostępne na rynku i oferujące świetne brzmienia oraz rozbudowany panel sterujący, są zaniedbywane przez producenta pod względem klawiatur i odrzucają mechanizmami nierealistycznymi lub wręcz zabawkowymi. Inaczej jest w MP 6. Całkowicie nowa klawiatura Responsive Hammer to zaawansowany mechanizm młoteczkowy, dostarczający poczucia gry jak na prawdziwym instrumencie akustycznym. Klawiatura została dodatkowo doważona oraz solidne osadzona, tak by zapobiec niechcianym przesunięciom bocznym lub zapadaniom klawiszy, podczas szybkiego grania akordami. Tak jak w modelu MP 10 znajdziemy tutaj także, wykończenie klawiszy imitujące kość słoniową, co zdecydowanie poprawia komfort pracy i pozwala lepiej czuć klawiaturę, podczas szybkiej gry.
Brzmienie akustycznego fortepianu koncertowego EX
Model Kawai MP 6 posiada w sobie duszę i bogactwo brzmienia najwyższej klasy fortepianu koncertowego jaki jest produkowany przez tą firmę. Dźwięk fortepianu akustycznego Kawai EX, posiada nieskazitelne piękno i charakterystyczną głębie, wybieraną bardzo często przez koncertujących pianistów. Całość tworzona jest ręcznie, w japońskiej pracowni Shigeru Kawai Piano Research Laboratory, przy pomocy zaawansowanych technik i dbając o precyzję w każdym najdrobniejszym szczególe, co czyni ten instrument jednym z najczęściej wybieranych fortepianów do prestiżowych instytucji muzycznych i sal koncertowych, na całym świecie. .
Przepiękne brzmienie akustycznego fortepianu Kawai EX jest sercem najnowszej serii MP, wraz z całym bogactwem osiemdziesięciu ośmiu dźwięków tego światowej klasy instrumentu, nagranych, przeanalizowanych i przetworzonych z dużą dokładnością na wysokiej jakości cyfrowe próbki.
Nagrania każdego dźwięku z osobna, stojące w opozycji do typowych zabiegów odstrajania sampli, zapewniają pełne odwzorowanie bogatego harmonicznie, brzmienia fortepianu EX oraz gwarantują, że po naciśnięciu jednego z klawiszy modelu MP, usłyszymy pełnowartościowy dźwięk reprezentujący akustyczny instrument.
Gdy gramy na instrumencie akustycznym, naciśnięcie klawisza z różną siłą powoduje nie tylko zmiany w głośności natężenia dźwięku, ale także zmiany w jego charakterze. Firma Kawai by w pełni oddać te zależności, w modelach z serii MP zastosowała, poza nagraniami każdego dźwięku z osobna, także zróżnicowane sample fortepianu nagrywane przy różnej sile nacisku każdego klawisza, od cichego pianissimo do najgłośniejszych sampli granych fortissimo.
Wysokiej klasy klawiatura Responsive Hammer
Mechanizm Responsive Hammer jaki został zastosowany w modelu MP 6, to 88 pełnowymiarowych, ważonych klawiszy w połączeniu z układem młoteczkowym, dostarczający realistycznych odczuć podczas gry, do złudzenia przypominających pracę klawiatury instrumentu akustycznego. Podobnie jak w wyższym modelu, klawisze stawiają nieco większy opór w partiach niższych i mniejszy w partiach wyższych instrumentu jak w akustycznym pierwowzorze, a wzmocnienia i doważenie klawiatury stabilizuję jej pracę podczas grania forte lub staccato.
Każdy, kto miał styczność z koncertowym fortepianem akustycznym dobrze wie, jak ważną rolę spełnia wykończenie klawiatury i jak decydującym czynnikiem na ekspresję gry, jest punkt styczności palca z instrumentem. Firma Kawai, czołowy producent tego typu instrumentów, wie o tym doskonale i w stage pianie MP 6 zadbano także o tego typu szczegóły. Klawiatura Responsive Hammer posiada wykończenie ze specjalnego tworzywa, imitującego kość słoniową (Ivory Touch) , co zwiększa komfort oraz przyjemność gry. Ten drobny i bardzo istotny zabieg to kolejna ważna cecha, która z pewnością dostarczy satysfakcji z zakupu, nawet wymagającym pianistom.
Odnowione brzmienia elektrycznych pianin, organ oraz symulację wzmacniaczy
Świetnym uzupełnieniem bogatych barw fortepianu jest zestaw zupełnie nowych brzmień elektrycznych pian w całej serii MP. Klasyczne brzmienia rhodesów, wurlitzera lub klawesynów elektronicznych zostały bardzo wiernie odtworzone, z zachowaniem ich specyficznego charakteru ( nawet typowych dla niektórych modeli odstrojeń i przesterów ).
Brzmienia elektronicznych pianin byłyby nie kompletne gdyby nie posiadały typowych dla tamtych czasów opcji nagłośnienia. Model MP 6 posiada możliwość włączenia symulacji głośników oraz wzmacniacza, który dodaje typowego analogowego ciepła do surowego cyfrowego brzmienia. By w pełni dać wyraz możliwością takiego zabiegu, przy modelowaniu brzmienia mamy dostęp do poziomu przesterowania wzmacniacza, głośności oraz wzmocnienia tonów niskich, średnich lub wysokich. Po prostu wybierz swoją ulubioną barwę starego pianina elektrycznego, włącz symulację wzmacniacza i delektuj się doskonałym brzmieniem typu vintage.
Ustawianie w czasie rzeczywistym i intuicyjny panel kontrolny
Intuicyjny panel sterujący z łatwym dostępem do podstawowych właściwości każdej strefy instrumentu oraz solidna konstrukcja każdego kontrolera pozwala na uzyskanie wręcz wymarzonej funkcjonalności. Każda strefa posiada możliwość przypisywania dowolnej barwy zewnętrznej lub wewnętrznej.
Ponadto seria MP idealnie nadaję się do spełniania funkcji klawiatury sterującej, dzięki możliwości łatwego programowania pokręteł oraz przycisków, dostępnych na panelu. Bardzo prosta implementacja MIDI oraz bogaty wybór kontrolerów sprawia, że instrumenty te idealnie sprawdzają się w studiu jako główna klawiatura do sterowania systemami DAW, instrumentami wirtualnymi czy innymi modułami brzmieniowymi.
Złącze USB oraz nagrywanie i odtwarzanie plików MP3/WAV
Najnowsza seria przenośnych pianin MP została wyposażona w podwójne wyjścia USB. Pierwsze z nich pozwala na szybką komunikację w trybie MIDI, z komputerami w systemach Mac lub PC. Drugie z nich obsługuje zewnętrzne pamięci przenośne i dzięki nim mamy ogromne możliwości zapisu swoich barw, ustawień instrumentu, utworów, do wykorzystywania podczas przyszłych występów lub do przesyłania ich innym użytkownikom MP, przy użyciu internetu.
W łatwy sposób mamy możliwość nagrań oraz zapisu utworów jako pliki audio MP3/WAV lub MIDI, co pozwala na realizację prób czy konsultację wstępnych aranży, mailowo oraz użycie nagrań na innych stacjach roboczych lub w programach typu DAW.
Dane techniczne:
- 88 ważonych klawiszy z pokryciem imitującym kość słoniową
- Mechanizm Responsive Hammer z wymykiem
- Moduł brzmieniowy Progressive Harmonic Imaging
- 4 strefy na brzmienia wewnętrzne, 4 strefy na brzmienia zewnętrzne
- Ilość brzmień: 256
- Polifonia: max. 192 nuty
- Efekty: 7 pogłosów, 23 efektów, 1 symulacja wzmacniacza ( tylko 1 strefa ), 3 zakresowy equalizer z ustawieniem częstotliwości środkowej
- Wewnętrzne nagrywanie: 10 utworów – około 90000 nut
- Metronom: 1/4, 2/4, 3/4, 4/4, 5/4, 3/8, 6/8, 7/8, 9/8, 12/8, 100 rytmów perkusyjnych
- Wewnętrzna pamięć 256 ustawień, 256 ustawień brzmienia
- Odtwarzanie USB: mp3 – 32kHz / 44.1 kHz / 48 kHz, mono/stereo, WAV- 32 kHz / 44.1 kHz / 48 kHz, mono / stereo,
- Nagrywanie USB: mp3 – 44,1 kHz, 16 bit, stereo, 192 kbit/s (bez zmian), WAV – 44,1 kHz, 16 bit, stereo, 1,411 kbit/s (bez kompresji)
- Odczyt i zapis na USB: midi, brzmienia, ustawienia, zapis ustawień systemu
- Pamięć: przenośne dyski USB, przenośne stacje dyskietek USB
- Wyświetlacz: 16 × 2 partie LCD
- Złącza wyjściowe: 1/4” jack (L/MONO, R), słuchawki
- Złącza MIDI: midi in, midi out, midi thru
- Złącza USB: USB to host, USB to device
- Podłączenia do pedałów: damper, ekspresji, foot switch (programowalny), soft (programowalny)
- Zasilanie: Zasilacz wbudowany
- Pobór mocy: 25 W
- Wymiary: 1355 (szerokość) x 347 (głębokość) x 181 (wysokość) mm
- Waga: 21,5 kg
- Dołączone akcesoria: pojedynczy pedał F-10H, pulpit na nuty, kabel zasilający, instrukcja