Kilka słów o Miscela D'oro
Działalność rodziny Urbano rozpoczęła się w roku 1946 w centrum Mesyny, gdzie założyciel firmy Umberto wraz z żoną Emanuelą rozpoczął palenie niewielkich ilości kawy na użytek lokalny.
Najważniejszą regułą firmy była troska o wybór najlepszych ziaren zielonej kawy. Znajomość technik, wrażliwość na wymagania klientów oraz ciągłe poszukiwania i eksperymentowanie z różnymi mieszankami na wysokim poziomie spowodowały bardzo szybką transformację małej wytwórni w rodzinną firmę wyposażoną w najbardziej zaawansowane urządzenia na terytorium prowincji.
Zaufanie klientów i gwarancja stałej wysokiej jakości kawy połączonej w nieustających poszukiwaniach nowych formuł, pozwoliły przedsiębiorstwu na ciągłe zwiększanie ilości sprzedaży.
W latach 70-tych ubiegłego wieku gdy firmą zarządzało już drugie pokolenie rodziny, Francesco Urbano zaczął koncentrować się na krajowych kanałach dystrybucji, w szczególności sklepach i marketach. Stworzono nowe linie produktów dla tych kanałów, powstaje mieszanka o nazwie „5 miscele”, która odnosi wielki sukces pamiętany do dziś po ponad 30-tu latach, z którą i poprzez którą zrealizowano pierwsze marketingowe działania.
W latach 80-tych stała się konieczna modernizacja firmy w maszyny o większej mocy, bardziej zautomatyzowane, zachowując jednocześnie charakter firmy rodzinnej.
Lata 90-te to trzecie pokolenie oraz rozwój strategii handlowej zorientowanej na rynki zagraniczne. Logo firmy zostaje lekko zmienione oraz wszystkie obrazki produktów tak by korespondować z nową strategią zwróconą na te rynki a więc odbiorców bardziej wymagających.
W latach 2000-nych rodzina Urbano otwiera nową siedzibę wyposażoną w najbardziej zaawansowane technologicznie urządzenia o wielkich mocach produkcyjnych. W nowej firmie pozostaje wrażliwość i doświadczenie trzech pokoleń producentów w wyborze, mieszaniu i paleniu kawy, które pozwoliły przez ponad 60 lat rozbudować firmę z małego sklepiku w wielkie przedsiębiorstwo.
W 2006 roku firma decyduje, iż nadszedł moment na radykalne zmiany wizerunku powierzając to zadanie znanemu designerowi Oliviero Toscani, tak by konsumenci z całego świata mogli łatwo zrozumieć styl i filozofię firmy: JAKOŚĆ, ELEGANCJA, PROSTOTA.
|