SILVER zbudowany został z myślą o pracy w małych firmach.
Przeznaczony jest do prowadzenia sprzedaży i ewidencji zakupu towaru.
W zasięgu ręki Użytkownika programu znajduje się wiele funkcji oraz praktycznych rozwiązań, zaprojektowanych tak aby codzienna praca z programem była łatwa, przyjemna i wydajna.
Obserwacja zachodzących zmian , stały kontakt z Użytkownikami naszych programów, analizowanie ich opinii, sugestii oraz wyjście naprzeciw potrzebom pozwoliły zaprojektować i oddać w ręce Użytkownika starannie przygotowany system sprzedaży. Rozwiązania zastosowane w programie zadowolą każdego nawet najbardziej wymagajacego właściciela firmy.
Program powstał przy wykorzystaniu najnowszych narzędzi informatyki oraz w oparciu o najnowsze technologie. Jest to 32 bitowa aplikacja pracująca w środowisku Windows.
Podstawowe opcje programu:
- Faktura Vat wysyłana e-mail
- Faktura VAT dokument standardowy z rozliczaniem Vat od wartości netto lub brutto dla tego typu dokumentu w programie przygotowano 8 wzorów wydruku
- Faktura Vat MP dokument do wykorzystania w firmie o statusie Mały Podatnik możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat Pro-Forma dokument do wykorzystania w każdej firmie możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat Brutto dokument do wykorzystania w komisach, usługach , biurach podróży , transporcie itp. możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat Netto dokument do wykorzystania w komisach , usługach , biurach podróży oraz sprzedaży do krajów Unii Europejskiej możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat Marża dokument do wykorzystania w biurach podróży , komisach itp. możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat NP dokument wykorzystywany przy sprzedaży do krajów Unii Europejskiej gdzie podatek Vat płaci Nabywca towaru / usługi możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat Transport dokument wykorzystywany przy sprzedaży usług transportowych możliwe wysłanie
e-mail
- Faktura Vat Zaliczka dokument wykorzystywany przez każdą z firm pobierającą zaliczkę na poczet wykonania usługi lub sprzedaży towaru możliwe wysłanie e-mail
- Rachunek dokument wykorzystywany przez firmy nie będące płatnikami podatku Vat
- Sprzedaż detaliczna dokument wykorzystywany przy sprzedaży klientowi detalicznemu
- Korekta Faktury Vat dokument wykorzystywany przy korygowaniu błędów w wystawionych FV dla tego typu dokumentu w programie przygotowano 3 wzory wydruku możliwe wysłanie e-mail
- Korekta Wewnętrzna dokument do korygowania błędów wewnętrznie w programie dla tego typu dokumentu w programie przygotowano 3 wzory wydruku
- Zamówienie dokument wykorzystywany przy sporządzaniu zamówień dla tego typu dokumentu w programie przygotowano 2 wzory wydruku możliwe wysłanie e-mail
- Specyfikacja dokument sporządzony do dokumentów sprzedaży
-
- Wykaz towarów bez cen i vat
- Zapisy wymagane przy eksporcie towarów
dla tego typu dokumentu przygotowano 2 wzory wydruku możliwe wysłanie e-mail
Wszystkie dokumenty posiadają opcję oznaczania czy jest to dokument zapłacony czy pozostający do zapłaty.
Dokumenty zakupu dostępne w programie:
- Faktura VAT dokument zakupu wprowadzany do programu na podstawie którego towar zostaje przyjęty do magazynu możliwe wysłanie e-mail
- Faktuta Vat Wewnętrzna Wewnątrzwspólnotowa - dokument na podstawie którego wprowadza się do magazynu towar zakupiony z kraju UE możliwe wysłanie e-mail
- Faktura Vat RR dokument do wprowadzania zakupów od rolników
- Faktura Vat Korekta dokument wykorzystywany przy korygowaniu błędów we wprowadzonych Fakturach Vat Zakupu dla tego typu dokumentu w programie przygotowano 3 wzory wydruku możliwe wysłanie e-mail
- Korekta Wewnętrzna dokument do korygowania błędów wewnętrznie w programie dla tego typu dokumentu w programie przygotowano 3 wzory wydruku
Przydatne funkcje dokumentów
- Wpis kwoty zapłaconej i rozliczenie kwoty pozostającej do zapłaty
- Oznaczanie dokumentów opłacony i pozostający do zapłaty
- Wybór miejscowości wystawienia dokumentu
- Miejsce na wpis nazwiska osoby wystawiającej i odbierającej dokument
- Możliwość zmiany stawki Vat jednostki miary podczas wypisywania dokumentu
- Obszerne pole na opisy i uwagi do dokumentu , drukowane na dokumencie
- Możliwość dopisywania nowych sposobów zapłaty podczas wystawiania dokumentu np: płatność z odroczonym terminem
- Opcje płatność i transport z możliwością definiowania podczas edycji faktury
- Zamieszczenie własnego logo lub wydruk na papierze firmowym
- Możliwość zakładania wszystkich dokumentów jakie są użytkownikowi potrzebne i nadawania im wybranych właściwości np. Rezerwacja towaru
- W każdym dokumencie układ numeracji może być inny wybrany i zdefiniowany przez użytkownika
- Możliwość rozpoczęcia numerowania od każdego numeru niekoniecznie od 1
Magazyn - Towar:
Magazyn posiada opcje :
- wyszukiwania towaru
- przechowywania ilości towar
- przechowywania cen zakupu towaru
- definiowania 3 poziomów cen sprzedaży
- naliczania marży sprzedaży
- naliczania narzutu sprzedaży
- naliczania zysku od sprzedaży
- wyliczania cen od netto lub brutto
- definiowania charakteru towaru ( towar / usługa )
- przypisywania stawek Vat do towaru
- przypisywania jednostki miary do towaru
- przypisywania symbolu PKWiU korzystając z bazy PKWiU
- wydruk cennika
- dokumenty PZ (przyjęcie )
- ewidencja zakupu towaru
- kontrola stanów magazynowych
- inwentaryzacja - remanent
- definicja dowolnych okresów rozliczeniowych (nie musi pokrywać się z rokiem kalendarzowym)
- rozbudowany system rabatów i marż
- kilka poziomów cen
- definicja nazw cen
Baza danych Właścicieli/Wystawców:
- Dane Właściciela / wystawcy NIP EUROPEJSKI
- Z programu może korzystać kilka firm
- Możliwość wprowadzenia adresu siedziby jak i oddziału
- Wprowadzenie osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu
- Wybór miejscowości wystawienia dokumentu
Baza danych kontrahentów:
- Dane kontrahenta NIP EUROPEJSKI
- Wygodny system wyszukiwania wg. podpowiedzi nazwy , lub numeru NIP
- System rabatów dla kontrahenta
- Informacje dodatkowe np. dostawca/odbiorca
- Osoba upoważniona do odbioru dokumentu
- Konto Bankowe
- Dane rolnika ryczałtowego RR
Stawki VAT:
- możliwość definiowania nowej stawki VAT
Jednostki miary:
- możliwość definiowania własnej jednostki miary np. kilometry, komplety, godziny itp.
I. ZESTAWIENIE - DOKUMENTÓW - SPRZEDAŻY obejmuje:
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów sprzedaży
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Dane Kontrahenta : nazwa
- Zawartość pozycji dokumentu : wartość netto i brutto, sumę vat, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
II. SZCZEGÓŁOWE - ZESTAWIENIE - DOKUMENTÓW - SPRZEDAŻY
1.Szczegółowe zestawienie dokumentów sprzedaży obejmuje :
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów sprzedaży
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Dane Kontrahenta : nazwa
- Zawartość pozycji dokumentu : nazwa towaru, cena netto, rabat, ilość, wartość netto i brutto, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
2.Historia Kontrahenta obejmuje :
- Dane kontrahenta - wybór z kartoteki kontrahentów
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów sprzedaży
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Zawartość pozycji dokumentu : nazwa towaru, cena netto, rabat, ilość, wartość netto i brutto, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
3.Należności - Zestawienie opłaconych dokumentów lub dokumentów do zapłaty obejmuje :
- Opłacony lub Do Zapłaty - wybór z listy w filrze
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów sprzedaży
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Dane Kontrahenta : nazwa
- Zawartość pozycji dokumentu : nazwa towaru, cena netto, rabat, ilość, wartość netto i brutto, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
Wydruki zestawień zakupu dostepne w programie :
I. ZESTAWIENIE - DOKUMENTÓW - ZAKUPU obejmuje:
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów zakupu
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Dane Kontrahenta : nazwa
- Zawartość pozycji dokumentu : wartość netto i brutto, sumę vat, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
II. SZCZEGÓŁOWE - ZESTAWIENIE - DOKUMENTÓW - ZAKUPU
1.Szczegółowe zestawienie dokumentów zakupu obejmuje :
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów zakupu
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Dane Kontrahenta : nazwa
- Zawartość pozycji dokumentu : nazwa towaru, cena netto, rabat, ilość, wartość netto i brutto, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
2.Historia Dostawcy obejmuje :
- Dane Dostawcy - wybór z kartoteki kontrahentów
- Jeden lub wszystkie typy dokumentów sprzedaży
- Zakres dat dokumentów od-do
- Numery dokumentów
- Zawartość pozycji dokumentu : nazwa towaru, cena netto, rabat, ilość, wartość netto i brutto, oznaczenie opłacony lub do zapłaty
- Podsumę wszystkich dokumentów : wartość netto, wartość brutto
Dodatkowe:
- Wysyłanie dokumetów pocztą elektroniczną e-mail
- Uwagi do dokumentów- możliwość zdefiniowania wpisów jakie mają się drukować na wszystkich wystawianych dokumentach
- Ustawianie naliczania Vat - wg ceny netto / brutto
- Baza symboli PKWiU
- Kontrola poprawności numeru NIP oraz numeru REGON
- Cenniki - tworzenie i wydruki
- Zmiana waluty w jakiej wystawiane są dokumenty (np: EURO,USD itp.) oraz wydruki zestawień sprzedaży i zakupu dla każdej z wybranych walut
- Zamówienia i specyfikacje
- Archiwizacja danych (kopie bezpieczeństwa)
- Import danych z programu Abak Fakturowanie
- Możliwe rozbudowanie programu do wersji ABAK PRO BIZNES