AMBER Jest programem przeznaczonym do prowadzenia sprzedaży w małych firmach handlowych, usługowych itp. Powstał z myślą o Użytkownikach, którym potrzebna jest kontrola nad towarem czy usługami, których sprzedaż jest prowadzona.
Do programu została wprowadzona baza towaru / usług która pełni rolę podręcznego magazynu.
Umożliwia ona także kontrolę nad ilością stanu magazynowego danego towaru. W programie można także tworzyć dodatkowe dokumenty takie jak Faktura Pro-Forma, RR,MP dokumenty KP, KW itd. można również tworzyć nowe stawki VAT , wprowadzać dodatkowych wystawców/właścicieli , wprowadzać własny wzór numeracji dokumnetu sprzedaży oraz wiele innych przydatnych w codziennej pracy funkcji.
Jest programem łatwym w obsłudze, intuicyjnym oraz przyjaznym dla Użytkownika.
Spełni wymagania każdej osoby niezależnie od branży w jakiej pracuje.
Jest programem pracującym w środowisku Windows a rozwiązania zastosowane podczas jego budowy zapewnią stabilność i trwałość danych które Państwo będziecie wykorzystywać w codziennej pracy z programem AMBER.
Podstawowe opcje programu:
Dokumenty sprzedaży w programie:
· Faktura VAT, Faktura RR, Faktura MP, Faktura Pro-Forma itp.
· Faktura brutto i netto
· Faktura wewnętrzna
· Faktura marża
· Faktura zaliczka
· Faktura NP
· Faktura według kwoty brutto lub netto
· Faktura z dowolną datą np. wsteczną (data obecna podawana jest automatycznie)
· Faktura z dowolną datą sprzedaży
· Faktura z dowolnym numerem (obecny naliczany jest automatycznie)
· Własny wzór numeracji dokumentów sprzedaży
· opcje płatność i transport z możliwością ich definiowania (daty terminów płatności naliczane są automatycznie)
· Użytkownik posiada możliwość zamieszczenia uwag na fakturze (np: uwagi do pozycji lub uwagi do faktury)
· Użytkownik posiada do wyboru wzory faktur VAT z których będzie korzystał
· Zamieszczanie własnego logo oraz opcja papier firmowy
Baza towaru lub usług w programie:
Zawiera towar lub usługi których sprzedaż jest prowadzona
Dany towar lub usługa posiada:
· identyfikator za pomocą którego jest wybierany
· nazwę (do 100 znaków) oraz symbol PKWiU.
· cenę netto lub brutto
· ilość stanu magazynowego (w przypadku towaru)
· jednostkę miary (np. szt.metry, kilometry)
Program nalicza stany magazynowe czyli po wystawieniu faktury oraz po zatwierdzeniu dokumentu, pobiera towar z bazy towaru.
Abak dopuszcza ujemne stany magazynowe informując Użytkownika o zaistniałej sytuacji.
To znaczy, że istnieje możliwość sprzedaży towaru który nie widnieje na stanie.
Wprowadzając towar do bazy można wybrać opcję "nie naliczaj stanów", wtedy po zatwierdzeniu dokumentu towar nie będzie pobierany z bazy.
Dokumenty sprzedaży w programie:
Baza danych kontrahentów gromadzi informacje takie jak:
· identyfikator
· NIP
· Adres
· Oddział
· Rabat, który został przydzielony (będzie on naliczany podczas tranzakcji)
· numer konta bankowego
· uwagi o danym kontrahencie
Wyszukiwanie danego Kontrahenta odbywa się:
· z pozycji wystawianej faktury VAT wg. numeru NIP lub alfabetycznie wg. nazwy
· z pozycji bazy danych Klientów - przeglądanie wg. miast, nazwy, numeru NIP czy identyfikatora
Baza Danych Właścicieli/Wystawców w programie:
· nieograniczona liczba firm korzystających z programu tzw. wielofirmowość
· zawiera podstawowe informacje o firmie użytkownika (Nazwa,NIP,adres,numer rachunku bankowego)
· informacje dodatkowe
Baza wystawionych dokumentów sprzedaży w programie:
· zawiera wystawione dokumenty sprzedaży (z możliwością ich edycji)
· umożliwia przeprowadzenie analizy obrotów/sprzedaży np:(dla danego kontrahenta za wybrany okres)
· umożliwia wyszukiwanie danego dokumentu np: wg.numeru lub daty
· szczegółowe zestawienia sprzedaży
Własne dokumenty w programie:
· Umożliwia stworzenie własnych dokumentów sprzedaży
· Umożliwia stwarzanie własnego wzoru numeracji dokumentów typu RR/MM,DD/MM/RRRR itp.
· Umożliwia rozpoczęcie numeracji dokumentów od dowolnego numeru np: od 120
Własne stawki VAT w programie:
Opcja ta umożliwia dodanie własnej stawki VAT
· standardowo zdefiniowane są obecne stawki VAT (0%,5%,8%,23%,zwolniony itp.)
Własne jednostki miary w programie:
Opcja ta umożliwia dodanie własnej jednostki miary np:
· kilometry
· godziny
· komplety
Zestawienia sprzedaży:
szczegółowe
zawierające nr dokumentu , datę wystawienia i datę sprzedaży , dane kontrahenta , nazwy , ceny,vat i wartości sprzedanego towaru wg. okresu sprzedaży
proste
zawierające nr dokumentu , datę wystawienia i datę sprzedaży , dane kontrahenta , wartości sprzedanego towaru wg okresu sprzedaży
towarowe
zawierające wykaz dokumentów i ilość sprzedanego wybranego do analizy towaru
miejscowości
zawierające wykaz firm z wybranej miejscowości które nabyły wybrany towar lub poprostu pochodzą z wybraej miejscowości
typu dokumentu
zawierające wykaz wybranego do zestawienia typu dokumentu sprzedaży
okresowe
zawierające dokumenty wystawione w wybranym okresie