WITAM
MAM DO ZAOFEROWANIA
kask GIRO 2011
GIRO SEAM
r.M 55,5-59cm
kolor: czarny mat
Seam jest idealnym kaskiem do wszystkich górskich konkurencji. System wentylacji Termostat ™, Stack Vent i piórkowa waga to nieocenione cechy. Będziesz miał dzięki nim pod kontrolą temperaturę, niezaparowane gogle i wysoki poziom komfortu na stoku przez cały czas. A na zakończenie najlepszy system dopasowania w kaskach zimowych jaki kiedykolwiek powstał. I teraz będziesz gotowy na cały dzień w górach. Seam™ KLUCZOWE CECHY: rozmiary In Form™ Kompatybilny ze wszystkimi systemami TuneUps Konstrukcja In-mold Antybakteryjne wkładki ze srebrem X-Static 12 otworów Super Cool z kontrolą Thermostat Stack Vent Atesty: ASTM F2040 / CE EN1077
REAL FOTO
DO KASKU DOŁĄCZONY POKROWIEC, ZABESPIECZAJĄCY PRZED ODRAPANIAMI
I ZARYSOWANIEM.
TECHNOLOGIA ZASTOSOWANA W KASKU
Stack Vent ™ został opracowany na podstawie badań, które wykazały, ze większość
ciepłego powietrza, które może spowodować zaparowanie gogli pochodzi z środkowych
otworów wentylacyjnych. Dopasowanie rozstawu otworów Stack Vent w kasku
wraz z środkowymi otworami gogli pomaga zachować przejrzystość przy zachowaniu
całkowitej integracji kask - gogle.
SUPER FIT ENGINEERING Super Fit ™ Engineering jest fundamentem naszego procesu projektowania produktu. Każdy nowy produkt Giro został zaprojektowany w odniesieniu do naszej bazy danych z pomiarów anatomicznych i uwag użytkowników. Następnie projekt testowany jest wielokrotnie w laboratorium oraz na stoku, abyśmy mogli zebrać informacje i dokonać uściśleń do stworzenia produktu końcowego, który pasuje i sprawdza się na najwyższym poziomie.
IN FORM FIT SYSTEM System In Form ™ ułatwia w dopasowanie kasku w kilka sekund - nawet w rękawicach. Ergonomiczne pokrętło u podstawy kasku zapewnia do 6cm regulacji w obwodzie i gębokości dopasowania skorupy do głowy, oraz zapewnia stabilizację, wzmocnioną poprzez pionowy element mogący pomieścić różne paski od gogli i pasujący do różnych kształtów głowy.
FIT KIT PAD SYSTEM Nasz system Fit Kit ™ pozwala na uzyskanie idealnego komfortu przy użyciu wkładek różnej grubości. Wystarczy wyjąć wkładki umocowane za pomocą rzepa wewnątrz kasku i wymieć je na taką grubość, jakiej potrzebujesz.
IN-MOLD CONSTRUCTION Konstrukcja In-mold to połączenie poliwęglanowej zewnętrznej powłoki z pianką absorbującą siłę uderzenia. Proces fuzji pozwala wyrzeźbić lepsze systemy wentylacyjne, dzięki czemu kaski mogą być lżejsze i lepiej wentylowane niż tradycyjne produkty.
SUPER COOL VENTS Otwory Super Cool ™ tłoczą chłodne, świeże powietrze do kasku a jednocześnie wypychają ciepłe. Poprzez maksymalizację wydajności i optymalizację kształtów otworów wentylacyjnych, siła chłodzenia pomaga regulować i utrzymywać temperaturę głowy, dzięki czemu czujesz się świeżo przez cały dzień.
THERMOSTAT CONTROL Kontrola wentylacji Termostat ™ pozwala na indywidualne dopasowanie ilości wpadającego powietrza za pomocą suwaka umieszczonego na zewnątrz kasku. Żaden inny system nie jest szybszy i łatwiejszy do zastosowania. I nic nie jest bardziej skuteczne w utrzymaniu twojego komfortu.
WIND TUNNEL VENTILATION Wentylacja Wind Tunnel ™ łączy aktywną wentylację z kanałami w kasku, które zasysają chłodne, świeże powietrze a jednocześnie wymuszają wypychanie ciepłego. Jest to najlepszy i najbardziej wydajny system chłodzenia, który możesz poczuć zawsze gdy jesteś na stoku.
ŚWIĄTECZNA PROMOCJA!!!
TYLKO DO ŚWIĄT!
GOGLE GIRO SCORE I ETUI
O WARTOŚCI 99ZŁ
GRATIS!!
NORMY : Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE
Norma Snell RS-98
Fundacja im. Snella jest organizacją non-profit która ustanawia standardy dla kasków I prowadzi własne laboratoria zajmujące się badaniami oraz certyfikacją. Od momentu założenia Fundacji w 1957, Snell jest liderem w dziedzinie bezpieczeństwa związanego z kaskami w USA I na świecie.
Standard Snell RS-98 jest najbardziej rygorystycznym standardem dla kasków narciarskich na świecie, jest on również kompletnie… ignorowany. Przyczyny takiego stanu rzeczy są przytaczane w dalszej części tego materiału. Niemniej jednak na chwile obecną żaden ze światowych producentów kasków narciarskich i snowboardowych nie uczestniczy w programie certyfikacji Snell’a.
Standard Snell RS-98 określa ścisłe parametry zarówno budowy jak I wzornictwa kasków. Własności aerodynamiczne są ograniczane, system przytrzymywania musi być tak skonstruowany aby nie był omyłkowo odbezpieczany (”wzór powinien być jak najprostszy umożliwiając jak najszybsze jego zastosowanie “) ściśle określony jest zakres widzenia peryferyjnego z strony lewej i prawej, oraz od góry i od dołu. Zakres wymaganego działania ochronnego które ma spełniać kask jest również ściśle określony.
Tak samo jak w standardzie ASTM F 2040, testy uderzeniowe zgodne z standardem Snell RS-98 są wykonywane poprzez umieszczenie odpowiedniego rozmiaru modelu głowy wewnątrz kasku , oraz przymocowanie całości do prowadnicy swobodnego upadku. Jak uprzednio wysokość upadku wynosi 2 m, aby zaliczyć test, szczytowe przyśpieszenie któremu poddawana jest „głowo-forma” nie może przekroczyć 300 Gs podczas zderzenia. RS-98 wymaga uzyskania w momencie upadku energii równej 100 J, czyli nieco więcej niż w standardzie F 2040’s (98 J). Oba standardy wymagają wykonania czterech upadków na trzy rodzaje powierzchni: płaskiej, zaokrąglonej oraz na krawędź.
Dynamiczny test systemu przytrzymującego kask (paska mocującego) jest również wymagany w standardzie RS-98.Podejście fundacji Snell’a do tego konkretnego testu jest odmienne od podejścia określanego w ASTM. Aparatura do wykonania testu przypomina tą z poprzednich standardów, w teście Snell’a większe napięcie paska jest stosowane i większy ciężar do upadku jest wykorzystywany. Ciężar jest opuszczany w prowadnicy z 30mm a nie 60m jak to ma miejsce w teście ASTM. Zgodnie ze standardem Snell RS-98, test zsuwania jest również wykonywany, z użyciem bezwładnego młota, oraz odważnika upuszczanego z wysokości 6 m. Połączone siły młota i odważnika muszą wynosić 5kg, kask ma prawo się przesunąć, ale musi pozostać na “głowo-formie”.
Snell RS-98 również dokumentuje podobny test do przeprowadzanego w CE 1077 z zamianą stron działania. Odważnik o wadze 3 kg, I stożkowatym kształcie jest upuszczany na kask z wysokości 1 metra. Aby kask pomyślnie przeszedł test „ciężar nie może spenetrować powierzchni i pozwolić nawet na chwilowy kontakt „głowo-formy” z ciężarem”. RS-98 zawiera w również dodatkowy test nie występujący w innych standardach, testuje on poziom ochrony brody (zabezpieczenie stosowane w kaskach typu zamkniętego.
Standard Snell RS-98 jest dostępny w sieci pod adresem www.smf.org bez dodatkowych opłat.
Norma CE 1077
Norma Środkowo Europejska (CEN): CE 1077
CEN, Europejski Komitet Standaryzacji został założony w 1961 roku przez grupę ds. standardów narodowych działających przy Europejskiej Wspólnocie Gospodarczej oraz krajach zrzeszonych w Europejskim stowarzyszeniu Wolnego Handlu. Jego dzisiejsza główną misją jest ustanawianie nieobowiązkowych standardów techniczny, które promowałyby wolny handel, oraz bezpieczeństwo wśród konsumentów w Unii Europejskiej.
Z pośród trzech przedstawianych standardów, CE 1077 jest z pewnością najbardziej elementarny, tym samym najłatwiejszy do uzyskania. Kaski spełniające ten standard są testowane drogą Cash testów, z tym, że manekina zastępuje tu model głowy o zbliżonych rozmiarach, ciężarze i kształcie do ludzkiej. Test polega na pojedynczym upuszczeniu z wysokości 1,5 metra zabezpieczonego testowanym kaskiem modelu głowy. W momencie zderzenia, maksymalne przyspieszenie modelu głowy nie może przekroczyć 250 Gs. Głowa w kasku uderza o płaską powierzchnię stalowego kowadła. Na bazie wysokość z której spada model głowy, wagi modelu oraz prędkości maksymalnej można ustalić energię z jaką uderza model o kowadło. Jest to średnio 69 J – dla kasku o rozmiarze średnim (wg. Normy CE 1077 siła uderzenia jest zmienna w zależności od rozmiaru modelu. Najmniejszy rozmiar modelu wraz z kaskiem w momencie uderzenia uzyskuje energie poniżej 48 J, największy badany jest przy energii 95 J).
Dodatkowo testowana jest wytrzymałość systemu zabezpieczającego mocowanie kasku (zapięcie paska), oraz jego wytrzymałość na siły rotacyjne.
Zgodnie ze standardem CE 1077 niezbędny jest również test penetracji. W teście tym kask założony na model głowy upada na stożkowaty metalowy trzpień z wysokości 0,75 metra (750mm). Kask nie przejdzie pomyślnie testu jeśli trzpień wbije się w skorupę kasku. Test ten ma za zadanie odwzorować warunki uderzenia końcówki kijka do nart lub gałęzi. Planowane jest zaostrzenie warunków tego drugiego elementu testów. Obniżona ma zostać wysokość upadku o połowę do 375mm. Tym samym zmniejszając prędkość uderzenia o trzpień o ponad 25%.
W związku z obniżeniem rygorów testu, postawieni przed możliwością wyboru , eksperci zalecają aby osoby uprawiające jazdę na nartach oraz na snowboardzie, unikały kasków które spełniają jedynie normę CE 1077.
|