To 3-krotnie więcej niż oferują konkurencyjne stacje robocze. 12-bitowa precyzja obróbki subpikseli gwarantuje geometryczną dokładność, eliminując rozbłyski, pęknięcia i inne nieprawidłowości powstające przy rasteryzacji.
|
Oferuje najwyższą przepustowość w branży (do 42.2 GB/s), gwarantując niewiarygodną wydajność. Obsługuje najszybsze dostępne pamięci typu GDDR3 przy niższym zużyciu energii niż systemy poprzednich generacji.
|
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki 32-bitowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.
|
Zapewnia wysoką przepustowość potrzebną w interaktywnych wizualizacjach dużych modeli i wysoką wydajność w czasie przetwarzania dużych tekstur w czasie rzeczywistym. Pozwala także na osiągnięcie najwyższej jakości i rozdzielczości pełnoekranowego antyaliasingu (FSAA). *Funkcja dostępna w układach NVIDIA Quadro FX 5500, 512 GDDR3 dostępne w NVIDIA Quadro FX 4500 X2 i NVIDIA Quadro FX 4500.
|
Poprawiona technika kompresji koloru w potoku przetwarzania i wczesna selekcja wymiaru Z (early Z-culling) zwiększają efektywną przepustowość i poprawiają skuteczność renderingu i ogólną wydajność systemu. *Funkcja dostępna w układach NVIDIA Quadro FX 4500 X2
|
Cg - język C dla grafiki - to język programowania wysokiego poziomu w środowisku OpenGL, który wykorzystuje moc programowalnego procesora graficznego GPU. Programowalne potoki graficzne NVIDIA Quadro FX wspomagane przez języki programowania wysokiego poziomu efektów umożliwiają wzbogacanie trójwymiarowych postaci, obiektów i scen o wiele fotorealistycznych efektów generowanych w czasie rzeczywistym. Jest to ogromny krok ku łatwemu i szybkiemu tworzeniu realistycznej grafiki aplikacji technicznych, takich jak MCAD czy DCC.
|
Umożliwia synchronizację kanałów wyświetlania pochodzących z różnych stacji roboczych, tworząc jeden wielki "ekran wirtualny" obsługiwany przez wielosystemowy cluster, co daje możliwość dowolnego skalowania wydajności.
|
Wysoka precyzja wyrafinowanych obliczeń matematycznych przekłada się na fenomenalną jakość obrazu. Oparta na standardzie IEEE, 32-bitowa zmiennoprzecinkowa precyzja koloru RGBA zapewnia najszerszy zakres dynamiki zmienności milionów kolorów.
|
FSAA 16x oraz antyaliasing SLIAA do 32x umożliwia redukcję „schodków” i wyszczerbionych krawędzi przy rozdzielczości sięgającej nawet 1920x1200, dzięki czemu zapewnia niezwykły realizm każdej sceny.
|
Znany również jako „house sync” - synchronizacja z widownią. Zaawansowana funkcja umożliwiająca synchronizację wyjścia graficznego ze źródłem zewnętrznym, typowo stosowana w produkcji filmowej i przekazach telewizyjnych.
|
Dzięki zwiększeniu szybkości transferu między buforem koloru a buforem ramek, akceleracja sprzętowa obszaru obcinania (mechanizm transferu danych między oknem i buforem ramek) zdecydowanie polepsza całkowitą wydajność grafiki.
|
Wydajność odczytu pikseli w trybie Read-Back dochodząca do 2,4 GB/s, zapewniająca najwyższą przepustowość, ponad 10-krotnie wyższą od systemów graficznych poprzedniej generacji.
|
Architektura kolejnej generacji, umożliwiająca ponad dwukrotny wzrost wydajności przetwarzania geometrii i wypełniania, zapewniająca najwyższe parametry obsługi profesjonalnych aplikacji CAD, DCC i naukowych.
|
Układy RAMDAC 400 MHz i podwójne złącze DVI umożliwiają obsługę najbardziej zaawansowanych systemów wyświetlania dostępnych na rynku.
|
Procesory graficzne NVIDIA Quadro FX umożliwiają stosowanie nieskończenie długich programów operujących na jednostkach Vertex Shader i Pixel Shader oraz dynamiczną kontrolę przepływu, znosząc tym samym wcześniejsze ograniczenia związane ze złożonością kodu i strukturą wewnętrzną programów operujących na jednostkach cieniowania. Dzięki pełnej obsłudze standardu Vertex i Shader Model 3.0, układy NVIDIA Quadro FX oferują tworzenie niezwykłych efektów specjalnych, nieosiągalnych nigdy dotąd na sprzęcie tej klasy.
|
Ustanawia nowe standardy jakości i klarowności obrazu, dzięki zmiennoprzecinkowemu przetwarzaniu w cyklach cieniowania, filtrowania, teksturowania i blendingu. Oferuje bezprecedensową jakość renderowanego obrazu w przetwarzaniu wizualnych efektów specjalnych.
|
Umożliwia lepsze zarządzanie pamięcią poprzez efektywne alokowanie i dzielenie zasobów między współbieżnymi oknami i aplikacjami graficznymi.
|
Połączenie technologii oprogramowania i sprzętu komputerowego NVIDIA® nView® zapewnia maksymalną elastyczność w wyświetlaniu obrazu na wielu ekranach, a także niespotykaną dotąd możliwość kształtowania wyglądu pulpitu przez użytkownika. Procesory graficzne NVIDIA umożliwiają równoczesne wyświetlanie obrazu na wielu ekranach, jednak poszczególne karty graficzne pochodzące od producentów niezależnych mogą różnić się w zakresie tej funkcjonalności. Sprawdź, czy wybrany produkt obsługuje tę technologię przed dokonaniem zakupu.
|
Technologia ta podwaja przepustowość magistrali AGP 8X, umożliwiając transmisję z prędkością ponad 2 GB/s w obu kierunkach jednocześnie.
|
Oferuje dodatkowe możliwości wizualizacji w profesjonalnych aplikacjach, które obsługują podgląd stereoskopowy.
|
Algorytm wykorzystujący obrót siatki pikseli (Rotated Grid - RG) wprowadza znaczącą optymalizację procesu samplowania wzorca, wyraźnie poprawiając wierność koloru i jakość wizualną krawędzi i linii, redukując strzępienia i schodki przy zachowaniu wysokiej wydajności przetwarzania.
|
Technologia NVIDIA SLI (Scalable Link Interface) umożliwia inteligentne i przezroczyste skalowanie wydajności profesjonalnych aplikacji dla stacji roboczych. Zaprojektowane dla magistrali PCI-Express i obsługiwane w modelach NVIDIA Quadro FX 5500, 4500, 3500 i 3450.
|
Cztery dwudzielne transmitery TMDS obsługują panele LCD klasy ultra-high-resolution (do rozdzielczości 3840x2400 @24Hz), umożliwiając wyświetlanie fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości. *Funkcja dostępna w układach NVIDIA Quadro FX 4500 X2
|
Dwudzielne transmitery TMDS obsługują panele LCD klasy ultra-high-resolution (do rozdzielczości 3840x2400 @24Hz), umożliwiając wyświetlanie fotorealistycznych obrazów o zadziwiającej jakości i szczegółowości.
|
Ujednolicona architektura sterowników (UDA) firmy NVIDIA zapewnia pełną kompatybilność sterowników (zarówno wstecz, jak i na przyszłość) z rozwiązaniami sprzętowymi. UDA ułatwia także aktualizację produktów firmy NVIDIA, jako że wszystkie nowe produkty działają poprawnie na istniejących w systemie sterownikach.
|
Technologia NVIDIA® PureVideo™ to połączenie procesorów high–definition wideo z doskonałym oprogramowaniem dekodującym, które umożliwia osiągnięcie bezprecedensowej jakości i klarowności obrazu, płynności odtwarzania filmów, wierności kolorów i precyzyjnego skalowania dla wideo HD i SD. Zapewnia akcelerowane sprzętowo skalowanie, usuwanie przeplotu (de-interlacing) i funkcję inverse telecine podczas odtwarzania w czasie rzeczywistym treści wideo w standardzie HD z DVD.
|