Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy

28-02-2012, 15:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 54.30 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 2030969383
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 11   
Koniec: 31-01-2012 16:27:29

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy
Monika Kicińska, Stanisław Kasiewicz, Waldemar Rogowski

Kapitał intelektualny. Spojrzenie z perspektywy interesariuszy
Dodatkowe informacje

  • ISBN:837[zasłonięte]0226
  • liczba stron: 288
  • Okładka: miękka
  • Wydawnictwo: Oficyna Ekonomiczna
  • Wymiary: 155 x 235 mm
  • Rok wydania: 2006
  • Opis

    W książce autorzy uzasadniają i przekonują, że współcześnie nie można już łączyć konkurencyjności firmy jedynie z poziomem i efektywnością wykorzystania jej zasobów materialnych i niematerialnych będących w jej dyspozycji. W polskich warunkach jest to zadanie ambitne, ale według autorów jak najbardziej realne, konieczne i pilne.Menedżerowie krajowych firm powinni podchodzić do tego wyzwania przede wszystkim poprzez analizę własnego modelu biznesowego, a także kategoryzowanie i pomiar kapitału intelektualnego dla wewnętrznych interesariuszy oraz wycenę i udostępnianie informacji o kapitale intelektualnym zewnętrznym interesariuszom. Książkę cechuje:- prezentacja sposobu myślenia i działania menedżerów, którzy nie interesują się nowinkami teoretycznymi, ale oczekują praktycznych propozycji, które są dostosowane do warunków ich działania i pozwolą in osiągnąć istotne korzyści biznesowe;- modułowy układ, który pozwala czytelnikowi skoncentrować się na tych elementach, które uzna za najbardziej przydatne i wartościowe;- kompleksowe przedstawienie najnowszych propozycji w zakresie pomiaru i wyceny kapitału intelektualnego firmy oraz formułowanie jasnych wskazówek, jak menedżerowie mogą wykorzystać tę wiedzę w swoich firmach;- przedstawianie licznych przykładów (krajowych i światowych firm), które wprowadzają w tematykę poruszaną w poszczególnych rozdziałach, a także inspirują do poszukiwanie rozwiązań adekwatnych do warunków działania krajowych firm.Książka jest przeznaczona dla kadry menedżerskiej, właścicieli firm, inwestorów, analityków finansowych, członków rad nadzorczych, pracowników naukowych i studentów kierunków ekonomicznych wyższych uczelni.

    Spis treści:
    Wstęp
    1. Nowy model biznesowego działania firm a "Strategia lizbońska"
    Stanisław Kasiewicz
    Wprowadzenie
    Istota, rola i rodzaje modeli biznesowych
    Tradycyjny model biznesowy firmy
    Elementy nowego modelu biznesowego
    Aspekty menedżerskie nowego modelu biznesowego firmy
    Cele "Strategii lizbońskiej" a potencjalne korzyści dla polskich firm
    2. Zmiana warunków konkurencyjności przedsiębiorstw
    Stanisław Kasiewicz
    Wprowadzenie
    Pojęcie, rola i klasylikacja czynników konkurencyjności
    Czynniki konkurencyjności w tradycyjnej firmie
    Czynniki konkurencyjności nowoczesnej firmy
    Przegląd wyników badań w zakresie konkurencyjności firm
    3. Kapitał intelektualny jako generator nowych czynników konkurencyjności
    Waldemar Rogowski
    Wprowadzenie
    Geneza kapitału intelektualnego
    Pojęcie kapitału intelektualnego (aktywów niematerialnych)
    Interesariusze informacji o kapitale intelektualnym
    4. Koncepcja zarządzania kapitałem intelektualnym
    Stanisław Kasiewicz, Waldemar Rogowski
    Wprowadzenie
    Kategoryzacja kapitału intelektualnego
    Pomiar kapilału inieleklualnego
    Wewnętrzna prezenlacja kapitału inieleklualnego
    Polskie doświadczenia w zakresie pomiaru kapitału inieleklualnego
    5. Metody pomiaru kapitału intelektualnego
    Monika Kicinsku
    Wprowadzenie
    Kryteria wyboru narzędzi pomiaru kapitału intelektualnego
    Najbardziej znane wskaźniki pomiaru kapitału inieleklualnego
    Typowe mierniki pomiaru kapitału intelektualnego
    Typowe metryki pomiaru kapitału intelektualnego
    Typowe systemy pomiaru kapitału intelektualnego
    Ocena metod pomiaru kapitału intelektualnego
    6. Raportowanie o kapitale intelektualnym interesariuszom zewnętrznym
    Waldemar Rogowski
    Wprowadzenie
    Negatywne skutki braku raportowania o kapitale intelektualnym
    Podstawowe założenia systemu raportowania o kapitale intelektualnym
    Sposoby raportowania o kapitale intelektualnym
    Zawartość raportu o kapitale intelektualnym
    Schematy raportowania o kapitale a standardy rachunkowości finansowej
    Zalety i wady zewnętrznego raportowania
    Praktyka zewnętrznego raportowania o kapitale intelektualnym
    7. Światowe standardy wyceny kapitału intelektualnego
    Monika Kicinska
    Wprowadzenie
    Wskaźnik wartości rynkowej do wartości księgowej
    Wskaźnik q-Tobina
    Metoda CIV
    Model KCE
    Metoda VAIC
    Ekonomiczna wartość dodana
    Ocena metod wyceny kapitału intelektualnego
    8. Przykłady wyceny kapitału intelektualnego dla wybranych firm krajowych
    Monika Kicińska
    Wprowadzenie
    Wycena kapitału intelektualnego firmy działającej według modelu przemysłowca
    Wycena kapitału inieleklualnego firmy działającej według modelu intelektualnego dzierżawcy
    Wycena kapitału intelektualnego firmy działającej według modelu dostawcy
    Zakończenie
    Stanistaw Kasiewicz, Waldemar Rogowski
    Załącznik 1
    Próba poszukiwania modeli biznesowych firmy Polfa Kutno SA
    Slanislaw Kasiewicz
    Historia firmy
    Produkty i działalności
    Analiza rynku i konkurencji
    Rozwój rynku produktów farmaceutycznych w Polsce
    Ocena zasad konkurowania producentów leków
    Konkurencyjność statyczna głównych firm farmaceutycznych
    Identyfikacja i opis modeli biznesowych
    Załącznik 2
    Szczegółowy algorytm zastosowany w metodach wyceny kapitału intelektualnego
    Monika Kicińska
    Literatura
    Indeks
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa