Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kanon fotografii. W poszukiwaniu... [nowa]

08-03-2012, 0:05
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 60.20 zł     
Użytkownik BestselleryPL
numer aukcji: 2106308173
Miejscowość Warszawa
Zostało sztuk: 4    Wyświetleń: 5   
Koniec: 08-03-2012 14:21:59
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem aukcji jest:

Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu

Bruce Barnbaum

Dane:
  • ISBN:978-83-[zasłonięte]-3345-6
  • liczba stron: 368
  • okładka: miękka
  • wydawnictwo: Helion
  • wymiary: 230 x 230 mm
  • Data wydania: 2[zasłonięte]012-01
  • Stan produktu: nowy, nieużywany



  • Opis książki:
    35 lat doświadczeń zebrane w jednym miejscu!
    • Czym jest kompozycja?
    • Czym różni się oko od aparatu?
    • Jak odczytać informacje z histogramu?

    Książka, którą trzymasz w rękach, należy już do klasyki. Wydana po raz pierwszy w 1994 roku, zapisała się w historii jako najbardziej literacki, przystępny i przekrojowy podręcznik poświęcony fotografii. Bogato ilustrowana, zawiera liczne tabele, schematy i wykresy pozwalające błyskawicznie opanować wiedzę, którą samodzielnie zdobywałbyś przez wiele lat! Najnowsze wydanie tego bestsellera zostało wzbogacone o informacje na temat fotografii cyfrowej.

    W książce zawarto wszystkie najważniejsze aspekty fotografii. Znajdziesz w niej informacje na temat elementów kompozycji, rodzajów światła oraz kolorów. W trakcie lektury nauczysz się wybierać odpowiednie filtry do fotografii czarno-białej i kolorowej oraz rozwiązywać typowe problemy związane z polaryzatorami. Ponadto zdobędziesz obszerną wiedzę na temat strefowego systemu ekspozycji, dowiesz się, jak działa światłomierz oraz jak poradzić sobie z efektem Schwarzschilda. Zdobyta wiedza związana z tradycyjną fotografią zaprocentuje, gdy przejdziesz do rozdziałów związanych z fotografią cyfrową. Właśnie z nich dowiesz się, jak tworzyć widowiskowy efekt HDR, korygować mankamenty optyczne, korzystać z histogramu oraz z cyfrowej ciemni. W zakończeniu książki autor rozprawia się z popularnymi mitami oraz podejmuje rozważania na temat kreatywności, sztuki, realizmu oraz abstrakcji. Książka ta jest obowiązkową pozycją na półce każdego szanującego się fotografa, dlatego musisz ją mieć!
    • Kompozycja i jej elementy
    • Rodzaje światła
    • Kolor a emocje
    • Techniki cyfrowej korekcji koloru
    • Filtry do fotografii czarno-białej, kolorowej oraz filtry neutralne i polaryzacyjne
    • Zasada działania światłomierza
    • Strefowy system ekspozycji
    • Reakcja filmu na światło
    • Efekt Schwarzschilda
    • Kontrola kontrastu w fotografii czarno-białej
    • Wywoływanie filmu
    • Przygotowywanie odbitek
    • Strefowy system w fotografii cyfrowej
    • Obrazy HDR
    • Korygowanie mankamentów optycznych
    • Histogram i ukryte w nim informacje
    • Prezentacja zdjęć
    • Kreatywność, sztuka i abstrakcja - rozważania
    • Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii
    Jeden z najbardziej cenionych podręczników fotografii w Twoich rękach!



    Podziękowania (11)
    1. Komunikacja przez fotografię (13)
    • Entuzjazm (15)
    • Analiza własnych zainteresowań (22)

    2. Czym jest kompozycja? (27)
    • W jaki sposób widzimy? (28)
    • Spójność przekazu (30)
    • Prostota (30)
    • Wyrażanie własnego punktu widzenia (31)
    • Złożoność czy prostota? (32)

    3. Elementy kompozycji (37)
    • Kontrast i tonacja (38)
    • Linia (43)
    • Kształt (47)
    • Linie, kształty, kontrast i emocje (48)
    • Deseń (49)
    • Równowaga (50)
    • Dynamika (51)
    • Harmonia treści i pustej przestrzeni (53)
    • Faktura (54)
    • Umiejscowienie aparatu (54)
    • Ogniskowa i kadrowanie (57)
    • Głębia ostrości (58)
    • Czas naświetlania (60)
    • Relacje (61)
    • Zaangażowanie (63)
    • Reguły, formuły, błędy i pułapki (64)

    4. Wizualizacja (69)
    • Krok 1. Obserwacja i widzenie fotograficzne (70)
    • Krok 2. Komponowanie obrazu (70)
    • Krok 3. Wyobrażenie gotowej odbitki (72)
    • Krok 4. Opracowanie planu stworzenia odbitki (74)
    • Czym różni się oko od aparatu? (75)
    • Inne podejścia (76)

    5. Światło (79)
    • Widzieć światło (81)
    • Ćwiczenia w doskonaleniu percepcji światła (82)
    • Światło nadaje kształt (82)
    • Rodzaje światła (87)
    • Światło okiem człowieka i okiem obiektywu oraz rozważania o regule kwadratu odległości (90)

    6. Kolor (93)
    • Koło i kula barw (97)
    • Kompozycja w kolorze (98)
    • Kolor a emocje (100)
    • Kontrast kolorów i kontrast tonalny (102)
    • Wybór kolorowego filmu (103)
    • Techniki cyfrowej korekcji koloru (104)
    • Światło i kontrola barw (105)
    • Subiektywność i nastrój malowany kolorem (108)
    • Tytułem podsumowania (110)

    7. Filtry (113)
    • Filtry do fotografii czarno-białej (114)
    • Przykłady hipotetycznego krajobrazu (115)
    • Zmiana kontrastu przy użyciu filtrów (117)
    • Filtry cyfrowe w fotografii czarno-białej (118)
    • Filmy i filtry do fotografowania w podczerwieni (120)
    • Filtry w fotografii kolorowej (120)
    • Filtry neutralnie szare i polaryzacyjne (123)
    • Problemy związane z polaryzatorami (125)

    8. Strefowy system ekspozycji w tradycyjnej fotografii (127)
    • Krótki wstęp (128)
    • Reakcja filmu na światło - tworzenie systemu strefowego (128)
    • Przełożenie zaczernienia negatywu na tonację odbitki (129)
    • Światłomierz, czyli "jak to działa?" (132)
    • Omówienie procesu ekspozycji negatywu (133)
    • Zastosowanie systemu strefowego w celu zmiany naturalnego charakteru sceny (134)
    • System strefowy w fotografii kolorowej (135)
    • System strefowy a prawo kwadratu odległości (138)
    • Tytułem podsumowania (139)

    9. Czarno-biały negatyw i kontrola kontrastu, czyli rozszerzony system strefowy (141)
    • Przegląd zagadnień z rozdziału 9. (141)
    • Proces wywoływania negatywu (142)
    • Analogia do mieszka (144)
    • Wykorzystywanie wysokich stref (146)
    • Efekt Schwarzschilda (147)
    • Przykłady zmniejszania oraz zwiększania kontrastu (149)
    • Krzywa ekspozycji/zaczernienia oraz rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (152)
    • Różnice między fotografią a sensytometrią: faktury, tonacja i rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (153)
    • Preekspozycja - cóż to takiego i do czego może się przydać (a do czego nie)? (154)
    • Wywoływanie naświetlonego negatywu (155)
    • Informacje o wywoływaniu kompensacyjnym (160)
    • Podwójna kąpiel kompensacyjna dla negatywów (160)
    • Proces wywoływania dla filmu ciętego i w rolach (162)
    • System strefowy a filmy zwojowe (164)
    • Negatywy i wywoływacze (166)

    10. Odbitka (171)
    • Czarno-białe papiery fotograficzne (172)
    • Papiery o stałej gradacji a papiery zmiennokontrastowe (173)
    • Papiery celulozowe a papiery z tworzyw sztucznych (174)
    • Wywoływacze do papierów czarno-białych (174)
    • Stykowe naświetlanie odbitek próbnych (175)
    • Przygotowania do tworzenia właściwej odbitki (176)
    • Rób odbitki, a nie paski testowe (177)
    • Dwuetapowy proces wywoływania dla papierów o stałej i zmiennej gradacji (180)
    • Rozjaśnianie i przyciemnianie (180)
    • Integracja procesu - od wizualizacji, przez ekspozycję, wywoływanie, aż do odbitki (182)
    • Przyciemnianie na papierach o zmiennej gradacji (186)
    • Zaawansowane techniki edycji zdjęć w tradycyjnej ciemni (187)
    • Ocena, analiza i mit o wysychaniu (195)
    • Odbielanie żelazicyjankiem potasu (197)
    • Ostateczne utrwalanie (202)
    • Miejscowe i ogólne zmiany kontrastu (203)
    • Skala (204)
    • Tonowanie selenem (205)
    • Inne tonery (206)
    • Barwienie chemiczne (207)
    • Archiwalne zabezpieczanie odbitek (208)
    • Tonowanie, wzmacnianie i odbielanie negatywów (209)
    • Papiery o zimnym, neutralnym i ciepłym zabarwieniu (210)
    • Podsumowanie narzędzi do korekcji kontrastu (210)
    • Odbitki barwne (212)
    • Maskowanie w celu zmniejszenia kontrastu kolorów (213)
    • Maskowanie w celu zmiany nasycenia barw (214)
    • Maska cieni (215)
    • Retusz i korekcja barw na kolorowych odbitkach (216)
    • Płukanie i suszenie kolorowych odbitek (216)
    • Dążenie do poprawnego balansu kolorów (217)

    11. System strefowy w fotografii cyfrowej (219)
    • Podstawowe informacje o cyfrowej rejestracji obrazu (220)
    • Użyteczny zakres tonalny matrycy (222)
    • Histogram - serce cyfrowego systemu strefowego (224)
    • Konwerter RAW - przetwarzanie "surowych" fotografii (229)
    • Obrazy HDR - rozszerzony system strefowy dla fotografii cyfrowej (238)
    • Uwagi praktyczne, ostrzeżenia i sugestie (247)

    12. Prezentacja (251)
    • Oprawy klejone na gorąco (253)
    • Tworzenie przymiarów ułatwiających umiejscowienie odbitki (254)
    • Retusz, wytrawianie i drobne poprawki (255)
    • Wykańczanie odbitek (257)

    13. O bezpodstawności fotograficznych mitów (259)
    • Mit 1. (260)
    • Mit 2. (262)
    • Mit 3. (267)
    • Mit 4. (270)
    • Mit 5. (274)
    • Mit 6. (276)
    • Mit 7. (281)
    • Mit 8. (283)

    14. Techniki fotograficzne a uczciwość artystyczna (287)
    • Sztuka, komunikacja i uczciwość artystyczna (296)

    15. Realizm, abstrakcja i sztuka (299)
    • Fotografia jako sztuka (302)
    • Fotografia i malarstwo - wzajemne relacje (303)
    • Potęga abstrakcji (306)
    • Pytania powierzchowne i pytania o istotę fotografii (308)
    • Potęga fotografii (309)

    16. Przemyślenia o kreatywności (313)
    • Przemyślenia o kreatywności (314)
    • Bariery dla kreatywności (316)
    • Warunki dla rozwoju kreatywności (317)
    • O prawdziwym znaczeniu oryginalności (320)
    • Bądź otwarty na wyobraźnię, kreatywność i nowe pomysły (324)

    17. Intuicyjne podejście do kreatywności (329)
    • Intuicja w nauce (330)
    • Zagłuszanie intuicji (330)
    • Intuicja - zrozumienie i niezrozumienie (331)
    • Przykłady intuicyjnego podejścia (332)
    • Zastosowanie intuicji w kontekście fotografii (335)
    • Podsumowanie (336)

    18. Droga do własnej filozofii (339)
    • Elastyczność (339)
    • Sztuki wizualne (340)
    • Inne dziedziny sztuki (341)
    • Określanie i poszerzanie swoich zainteresowań (343)
    • Ograniczenia fotografii (348)
    • W poszukiwaniu indywidualnego stylu (351)
    • Samokrytyka, kształcenie się i współpraca z innymi (352)

    Dodatek A Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii (355)
    • Test czułości ASA (ISO) (355)
    • Test kontrastu filmu i wywoływacza (356)
    • Test ostrości i pola obrazowania (356)
    • Test mieszka (357)
    • Test oświetlenia ciemniowego (357)
    • Test jednorodności źródła światła w powiększalniku (358)
    • Test ostrości obiektywu powiększalnika (358)

    Dodatek B Typy głowic w powiększalnikach (359)
    Skorowidz (361)

    Zobacz nasze pozostałe aukcje

    Dodaj nas do ulubionych sprzedawców

    Zapraszamy serdecznie.