Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kanon fotografii NAJTANIEJ WYS 0

02-06-2012, 18:06
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 57.40 zł     
Użytkownik ksiazka_z_pasja
numer aukcji: 2330271496
Miejscowość Gliwice
Wyświetleń: 14   
Koniec: 17-05-2012 15:46:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Kanon fotografii. W poszukiwaniu indywidualnego stylu

Bruce Barnbaum





rok wydania: 2012/01
stron: 368 (kolor)
oprawa: miękka
format: 230 x 230 mm


35 lat doświadczeń zebrane w jednym miejscu!

* Czym jest kompozycja?
* Czym różni się oko od aparatu?
* Jak odczytać informacje z histogramu?

Książka, którą trzymasz w rękach, należy już do klasyki. Wydana po raz pierwszy w 1994 roku, zapisała się w historii jako najbardziej literacki, przystępny i przekrojowy podręcznik poświęcony fotografii. Bogato ilustrowana, zawiera liczne tabele, schematy i wykresy pozwalające błyskawicznie opanować wiedzę, którą samodzielnie zdobywałbyś przez wiele lat! Najnowsze wydanie tego bestsellera zostało wzbogacone o informacje na temat fotografii cyfrowej.

W książce zawarto wszystkie najważniejsze aspekty fotografii. Znajdziesz w niej informacje na temat elementów kompozycji, rodzajów światła oraz kolorów. W trakcie lektury nauczysz się wybierać odpowiednie filtry do fotografii czarno-białej i kolorowej oraz rozwiązywać typowe problemy związane z polaryzatorami. Ponadto zdobędziesz obszerną wiedzę na temat strefowego systemu ekspozycji, dowiesz się, jak działa światłomierz oraz jak poradzić sobie z efektem Schwarzschilda. Zdobyta wiedza związana z tradycyjną fotografią zaprocentuje, gdy przejdziesz do rozdziałów związanych z fotografią cyfrową. Właśnie z nich dowiesz się, jak tworzyć widowiskowy efekt HDR, korygować mankamenty optyczne, korzystać z histogramu oraz z cyfrowej ciemni. W zakończeniu książki autor rozprawia się z popularnymi mitami oraz podejmuje rozważania na temat kreatywności, sztuki, realizmu oraz abstrakcji. Książka ta jest obowiązkową pozycją na półce każdego szanującego się fotografa, dlatego musisz ją mieć!

* Kompozycja i jej elementy
* Rodzaje światła
* Kolor a emocje
* Techniki cyfrowej korekcji koloru
* Filtry do fotografii czarno-białej, kolorowej oraz filtry neutralne i polaryzacyjne
* Zasada działania światłomierza
* Strefowy system ekspozycji
* Reakcja filmu na światło
* Efekt Schwarzschilda
* Kontrola kontrastu w fotografii czarno-białej
* Wywoływanie filmu
* Przygotowywanie odbitek
* Strefowy system w fotografii cyfrowej
* Obrazy HDR
* Korygowanie mankamentów optycznych
* Histogram i ukryte w nim informacje
* Prezentacja zdjęć
* Kreatywność, sztuka i abstrakcja - rozważania
* Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii

Jeden z najbardziej cenionych podręczników fotografii w Twoich rękach!


SPIS TREŚCI:

Podziękowania (11)

1. Komunikacja przez fotografię (13)

Entuzjazm (15)
Analiza własnych zainteresowań (22)

2. Czym jest kompozycja? (27)

W jaki sposób widzimy? (28)
Spójność przekazu (30)
Prostota (30)
Wyrażanie własnego punktu widzenia (31)
Złożoność czy prostota? (32)

3. Elementy kompozycji (37)

Kontrast i tonacja (38)
Linia (43)
Kształt (47)
Linie, kształty, kontrast i emocje (48)
Deseń (49)
Równowaga (50)
Dynamika (51)
Harmonia treści i pustej przestrzeni (53)
Faktura (54)
Umiejscowienie aparatu (54)
Ogniskowa i kadrowanie (57)
Głębia ostrości (58)
Czas naświetlania (60)
Relacje (61)
Zaangażowanie (63)
Reguły, formuły, błędy i pułapki (64)

4. Wizualizacja (69)

Krok 1. Obserwacja i widzenie fotograficzne (70)
Krok 2. Komponowanie obrazu (70)
Krok 3. Wyobrażenie gotowej odbitki (72)
Krok 4. Opracowanie planu stworzenia odbitki (74)
Czym różni się oko od aparatu? (75)
Inne podejścia (76)

5. Światło (79)

Widzieć światło (81)
Ćwiczenia w doskonaleniu percepcji światła (82)
Światło nadaje kształt (82)
Rodzaje światła (87)
Światło okiem człowieka i okiem obiektywu oraz rozważania o regule kwadratu odległości (90)

6. Kolor (93)

Koło i kula barw (97)
Kompozycja w kolorze (98)
Kolor a emocje (100)
Kontrast kolorów i kontrast tonalny (102)
Wybór kolorowego filmu (103)
Techniki cyfrowej korekcji koloru (104)
Światło i kontrola barw (105)
Subiektywność i nastrój malowany kolorem (108)
Tytułem podsumowania (110)

7. Filtry (113)

Filtry do fotografii czarno-białej (114)
Przykłady hipotetycznego krajobrazu (115)
Zmiana kontrastu przy użyciu filtrów (117)
Filtry cyfrowe w fotografii czarno-białej (118)
Filmy i filtry do fotografowania w podczerwieni (120)
Filtry w fotografii kolorowej (120)
Filtry neutralnie szare i polaryzacyjne (123)
Problemy związane z polaryzatorami (125)

8. Strefowy system ekspozycji w tradycyjnej fotografii (127)

Krótki wstęp (128)
Reakcja filmu na światło - tworzenie systemu strefowego (128)
Przełożenie zaczernienia negatywu na tonację odbitki (129)
Światłomierz, czyli "jak to działa?" (132)
Omówienie procesu ekspozycji negatywu (133)
Zastosowanie systemu strefowego w celu zmiany naturalnego charakteru sceny (134)
System strefowy w fotografii kolorowej (135)
System strefowy a prawo kwadratu odległości (138)
Tytułem podsumowania (139)

9. Czarno-biały negatyw i kontrola kontrastu, czyli rozszerzony system strefowy (141)

Przegląd zagadnień z rozdziału 9. (141)
Proces wywoływania negatywu (142)
Analogia do mieszka (144)
Wykorzystywanie wysokich stref (146)
Efekt Schwarzschilda (147)
Przykłady zmniejszania oraz zwiększania kontrastu (149)
Krzywa ekspozycji/zaczernienia oraz rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (152)
Różnice między fotografią a sensytometrią: faktury, tonacja i rola strefy 4 w odwzorowaniu cieni (153)
Preekspozycja - cóż to takiego i do czego może się przydać (a do czego nie)? (154)
Wywoływanie naświetlonego negatywu (155)
Informacje o wywoływaniu kompensacyjnym (160)
Podwójna kąpiel kompensacyjna dla negatywów (160)
Proces wywoływania dla filmu ciętego i w rolach (162)
System strefowy a filmy zwojowe (164)
Negatywy i wywoływacze (166)

10. Odbitka (171)

Czarno-białe papiery fotograficzne (172)
Papiery o stałej gradacji a papiery zmiennokontrastowe (173)
Papiery celulozowe a papiery z tworzyw sztucznych (174)
Wywoływacze do papierów czarno-białych (174)
Stykowe naświetlanie odbitek próbnych (175)
Przygotowania do tworzenia właściwej odbitki (176)
Rób odbitki, a nie paski testowe (177)
Dwuetapowy proces wywoływania dla papierów o stałej i zmiennej gradacji (180)
Rozjaśnianie i przyciemnianie (180)
Integracja procesu - od wizualizacji, przez ekspozycję, wywoływanie, aż do odbitki (182)
Przyciemnianie na papierach o zmiennej gradacji (186)
Zaawansowane techniki edycji zdjęć w tradycyjnej ciemni (187)
Ocena, analiza i mit o wysychaniu (195)
Odbielanie żelazicyjankiem potasu (197)
Ostateczne utrwalanie (202)
Miejscowe i ogólne zmiany kontrastu (203)
Skala (204)
Tonowanie selenem (205)
Inne tonery (206)
Barwienie chemiczne (207)
Archiwalne zabezpieczanie odbitek (208)
Tonowanie, wzmacnianie i odbielanie negatywów (209)
Papiery o zimnym, neutralnym i ciepłym zabarwieniu (210)
Podsumowanie narzędzi do korekcji kontrastu (210)
Odbitki barwne (212)
Maskowanie w celu zmniejszenia kontrastu kolorów (213)
Maskowanie w celu zmiany nasycenia barw (214)
Maska cieni (215)
Retusz i korekcja barw na kolorowych odbitkach (216)
Płukanie i suszenie kolorowych odbitek (216)
Dążenie do poprawnego balansu kolorów (217)

11. System strefowy w fotografii cyfrowej (219)

Podstawowe informacje o cyfrowej rejestracji obrazu (220)
Użyteczny zakres tonalny matrycy (222)
Histogram - serce cyfrowego systemu strefowego (224)
Konwerter RAW - przetwarzanie "surowych" fotografii (229)
Obrazy HDR - rozszerzony system strefowy dla fotografii cyfrowej (238)
Uwagi praktyczne, ostrzeżenia i sugestie (247)

12. Prezentacja (251)

Oprawy klejone na gorąco (253)
Tworzenie przymiarów ułatwiających umiejscowienie odbitki (254)
Retusz, wytrawianie i drobne poprawki (255)
Wykańczanie odbitek (257)

13. O bezpodstawności fotograficznych mitów (259)

Mit 1. (260)
Mit 2. (262)
Mit 3. (267)
Mit 4. (270)
Mit 5. (274)
Mit 6. (276)
Mit 7. (281)
Mit 8. (283)

14. Techniki fotograficzne a uczciwość artystyczna (287)

Sztuka, komunikacja i uczciwość artystyczna (296)

15. Realizm, abstrakcja i sztuka (299)

Fotografia jako sztuka (302)
Fotografia i malarstwo - wzajemne relacje (303)
Potęga abstrakcji (306)
Pytania powierzchowne i pytania o istotę fotografii (308)
Potęga fotografii (309)

16. Przemyślenia o kreatywności (313)

Przemyślenia o kreatywności (314)
Bariery dla kreatywności (316)
Warunki dla rozwoju kreatywności (317)
O prawdziwym znaczeniu oryginalności (320)
Bądź otwarty na wyobraźnię, kreatywność i nowe pomysły (324)

17. Intuicyjne podejście do kreatywności (329)

Intuicja w nauce (330)
Zagłuszanie intuicji (330)
Intuicja - zrozumienie i niezrozumienie (331)
Przykłady intuicyjnego podejścia (332)
Zastosowanie intuicji w kontekście fotografii (335)
Podsumowanie (336)

18. Droga do własnej filozofii (339)

Elastyczność (339)
Sztuki wizualne (340)
Inne dziedziny sztuki (341)
Określanie i poszerzanie swoich zainteresowań (343)
Ograniczenia fotografii (348)
W poszukiwaniu indywidualnego stylu (351)
Samokrytyka, kształcenie się i współpraca z innymi (352)

Dodatek A Testowanie materiałów i sprzętu do tradycyjnej fotografii (355)

Test czułości ASA (ISO) (355)
Test kontrastu filmu i wywoływacza (356)
Test ostrości i pola obrazowania (356)
Test mieszka (357)
Test oświetlenia ciemniowego (357)
Test jednorodności źródła światła w powiększalniku (358)
Test ostrości obiektywu powiększalnika (358)

Dodatek B Typy głowic w powiększalnikach (359)

Skorowidz (361)

Lista wygenerowanych aukcji w nadzorca mirvanos